Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

W końcu IC pojechało 200 km/h Vectronem; a PLK obniżyła prędkość

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
W końcu IC pojechało 200 km/h Vectronem; a PLK obniżyła prędkość
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.plzdj. ilustracyjne
Siemensowi i PKP Intercity wreszcie udało się rozwiązać problemy, które uniemożliwiały jazdę z prędkością 200 km/h wynajmowanymi z Czech lokomotywami. Kuriozalne jest to, że tego samego dnia prędkość na znacznym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej została... obniżona do 160 km/h.

Od 5 listopada pociągi wagonowe PKP Intercity po raz pierwszy miały pojechać z prędkością 200 km/h, dostępną wcześnie dla Pendolino. Niestety, z powodu problemów technicznych nie udawało się to przez aż pięć miesięcy; efektem były kilkuminutowe opóźnienia pociągów Warszawa – Kraków.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", do bariery 200 km/h udało się dotrzeć po raz pierwszy we wtorek, 12 marca. Pociąg EC/IC 130/41004 Batory poprowadziła lokomotywa Vectron wynajęta z Czech, która pojechała wreszcie zgodnie z założoną w rozkładzie jazdy prędkością Vmax=200 km/h.

– Lokomotywa Vectron serii 193 – 566 jest pierwszą z aktualizacją oprogramowania, które to umożliwia jazdę z prędkością wyższą niż 160 km/h (jazda pod nadzorem systemu ETSC Level 1). Oprogramowania pozostałych lokomotyw tej serii, eksploatowanych przez České Dráhy do obsługi pociągów PKP Intercity, w ramach partnerskiej współpracy będzie sukcesywnie aktualizowane – informuje Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity. 

Kuriozalny jest fakt, że PKP PLK w tym samym momencie... obniżyła prędkość maksymalną na północnym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej z 200 km/h do 160 km/h. To zbieg okoliczności - było to planowane wcześniej ze względu na wyłączenie z eksploatacji systemu ETCS poziomu 1. Na odcinku południowym CMK (od Knapówki do Zawiercia) wyłączenie ETCS p.1 planowane jest w IV kwartale 2024 roku. Składy wagonowe PKP Intercity (na razie tylko jeden, kolejne w miarę aktualizacji oprogramowania kolejnych) mogą więc korzystać z wreszcie uzyskanej funkcji tylko na 59-kilometrowym odcinku.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5