Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Z wagonami po CMK 200 km/h. Są problemy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
06-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Z wagonami po CMK 200 km/h. Są problemy
fot. yt
Od niedzieli 5 listopada pociągi wagonowe PKP Intercity po raz pierwszy miały pojechać z prędkością 200 km/h, dostępną dotąd dla Pendolino. Niestety, z powodu problemów technicznych na razie się to nie udało, w związku z czym powstają kilkuminutowe opóźnienia pociągów Warszawa – Kraków.

W korekcie rozkładu jazdy, która weszła w życie 5 listopada PKP Intercity zmieniło kategorię czterech pociągów pomiędzy Warszawą a Krakowem z EIP na EIC (1300,3110,1308,3104). Obsługują je bowiem od teraz nie składy Pendolino, a wagony przystosowane do prędkości 200 km/h oraz wynajęte z Czech lokomotywy Vectron

To miał być właściwie debiut składów wagonowych na polskich torach z tą prędkością – PKP Intercity od lat nie może zamontować odpowiednich urządzeń w posiadanych lokomotywach Husarz, w związku z czym te ostatnie jeżdżą z prędkością ograniczoną do 160 km/h. Jak się jednak okazuje, na razie nie udało się także z wynajętym z Czech Vectronem.

– Lokomotywy Vectron, które przeznaczyliśmy do kursowania z wagonami po Centralnej Magistrali Kolejowej z prędkością 200 km/h, jeszcze tak szybko nie jeżdżą. Temat zgłoszony został firmie leasingowej i Siemensowi, ponieważ w rozkładzie jazdy, który obowiązuje od 5 listopada kilka składów prowadzonych przez Vectrony ma zaplanowaną prędkość rozkładową 200 km/h. Spodziewamy się szybkiego rozwiązania problemu – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Potwierdza to producent lokomotyw. – Pracujemy nad szybkim rozwiązaniem tej kwestii, by PKP Intercity mogło w pełni wykorzystać możliwości lokomotywy Vectron –dowiedzieliśmy się w Siemensie.
Wynajętych lokomotyw jest w PKP Intercity coraz więcej, co można zobaczyć również na filmach:


Ponieważ zmiana taboru jest stała – potrwa przynajmniej do drugiej niedzieli grudnia – nie wyświetla się ona w komunikatach o zastępczych składach wagonowych, dostępnych na stronie przewoźnika. Nie zmienia to faktu, że składów ED250 Pendolino w ruchu jest mniej. Na razie nie wiemy czemu, ale z racji wieku szykują się w nich terminy bardziej rozległych napraw i innych czynności, np. wymiany dywaników.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CMK na 160 km/h. PKP PLK podaje harmonogramy ograniczania prędkości

Tabor i technika

CMK na 160 km/h. PKP PLK podaje harmonogramy ograniczania prędkości

Michał Szymajda 03 stycznia 2024

Jazdy testowe na CMK z prędkością 250 km/h

Infrastruktura

Jazdy testowe na CMK z prędkością 250 km/h

inf. pras. Instytut Kolejnictwa 04 grudnia 2023

Prace GDDKiA utrudnią ruch kolejowy na CMK

Infrastruktura

Prace GDDKiA utrudnią ruch kolejowy na CMK

Jakub Madrjas 18 listopada 2023

PLK SA: Chcemy zmodernizować CMK bez półśrodków

Biznes

PLK SA: Chcemy zmodernizować CMK bez półśrodków

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 18 sierpnia 2023

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

Zobacz również:

CMK na 160 km/h. PKP PLK podaje harmonogramy ograniczania prędkości

Tabor i technika

CMK na 160 km/h. PKP PLK podaje harmonogramy ograniczania prędkości

Michał Szymajda 03 stycznia 2024

Jazdy testowe na CMK z prędkością 250 km/h

Infrastruktura

Jazdy testowe na CMK z prędkością 250 km/h

inf. pras. Instytut Kolejnictwa 04 grudnia 2023

Prace GDDKiA utrudnią ruch kolejowy na CMK

Infrastruktura

Prace GDDKiA utrudnią ruch kolejowy na CMK

Jakub Madrjas 18 listopada 2023

PLK SA: Chcemy zmodernizować CMK bez półśrodków

Biznes

PLK SA: Chcemy zmodernizować CMK bez półśrodków

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 18 sierpnia 2023

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5