Partnerzy serwisu:
Pasażer

W 2 godziny i 15 minut z Warszawy do Olsztyna. Pociągi w końcu przyspieszają

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
W 2 godziny i 15 minut z Warszawy do Olsztyna. Pociągi w końcu przyspieszają
Fot. PKP Intercity
Po niemal roku od zakończenia wszystkich prac na linii 216 PKP Intercity zacznie uruchamiać pociągi IC w zapowiedzianym przed modernizacją, przez PKP PLK, czasie. Pociągi między Warszawą a Olsztynem nigdy dotąd nie były tak szybkie.

Efektom remontu linii 216, pomiędzy Działdowem a Olsztynem, przyglądaliśmy się od dawna. Chociaż udało się przyspieszyć pociągi na tym odcinku, to rozkład jazdy pociągów PKP Intercity między stolicą a Olsztynem był daleki od zapowiedzianego przez zarządcę infrastruktury: PKP PLK. Jednym z celów modernizacji miało być skrócenie czasu przejazdu na trasie Warszawa - Olsztyn, do 2 godzin i 14 minut. Ten cel nie został osiągnięty aż do teraz. 12 marca pojedziemy już szybciej.

Rekordowy czas przejazdu pociągów Warszawa - Olsztyn

W nowym rozkładzie jazdy pojawiły się wreszcie pociągi, które trasę ze stolicy do Olsztyna pokonają w czasie podobnym do obiecanego. Wszystkie składy z Warszawy przez Działdowo, Nidzicę i Olsztynek przyspieszą. Dwa z nich – IC Skarbek i IC Żeromski – mają trasę z Warszawy Gdańskiej do Olsztyna pokonać w 2 godziny i 15 minut, co jest dla niej wartością rekordową.

Kolejne trzy pociągu kursujące przez Nidzicę będą kursować w czasie poniżej 2 godzin i 22 minut. Dla porównania – teraz pociągi IC w jazdy jadą w 2 godziny i 25 minut. Co zaskakujące – sukces wynikający z rekordu PKP Intercity w swoim komunikacie zupełnie pomija. PKP Intercity ma osiągnąć nowy czas przejazdu bez likwidacji postojów pośrednich, jak sugerowała PKP PLK.

Drugiego toru nie będzie

Posłanka Paulina Matysiak pytało ostatnio Ministerstwo Infrastruktury o szansę na przebudowę (kolejną) linii 216, do standardu dwutorowego, co pozwoliłoby na elastyczność w konstruowaniu rozkładów jazdy (utyskiwało na to warmińsko-mazurskie Polregio). Ale nic takiego nie jest jednak planowane.

- Jak wynika z przekazanych przez PLK informacji, obecnie brak jest problemów związanych z przepustowością omawianej linii kolejowej. Zgodnie z przeprowadzoną przez zarządcę analizą zagadnienia, wstępnie zidentyfikowano możliwość przyszłościowej rozbudowy układów torowych wybranych linii o kolejne tory. Jednak z uwagi na nieokreślony obecnie czas realizacji dokumentacji zarówno przedprojektowej, jak i projektowej dla przedsięwzięć tego rodzaju, skupiono się w głównej mierze na ustaleniu stosownej rezerwy terenowej w obrębie przedmiotowej linii. W związku z powyższym zidentyfikowana została potrzeba zachowania wspomnianej rezerwy terenu pod potencjalną, przyszłą budowę dodatkowego, drugiego toru – napisał wiceminister Andrzej Bittel w odpowiedzi na interpelację posłanki.

Umowę na wykonanie kompleksowej modernizacji linii kolejowej 216 od Działdowa aż po Olsztyn PKP PLK podpisały z Torpolem i Intercorem w drugiej połowie 2017 roku. Ich rezultatem jest prędkość pociągów do 120 km/h na odcinku od Olsztyna do Nidzicy i 140 km/h od Nidzicy do Działdowa. Linia ma zupełnie nowe urządzenia sterowania ruchem, niemal wszędzie pojawiły się nowe perony (poza Olsztynem Głównym, który przechodzi prace teraz), pojawiły się nowe urządzenia na przejazdach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5