Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Vulcano z Newagu nie kursują dookoła Etny. Dlaczego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Vulcano z Newagu nie kursują dookoła Etny. Dlaczego?
fot. MS, Rynek KolejowyVolcano na Sycylii
Spalinowe zespoły trakcyjne Vulcano, które dla Włochów zbudował Newag, nie wyjeżdżają na malowniczą trasę dookoła wulkanu Etna na Sycylii. Zapytaliśmy producenta dlaczego.

Jak poinformowała dziennikarka Emilia Derewienko, pojazdy, pomimo tego, że są zdecydowanie najnowocześniejszymi na wąskotorowej kolei dookoła Etny, nie wyjeżdżają na trasy.

Rzeczywiście, cztery wyprodukowane przez Newag pojazdy, które przygotowano do kursowania po torach o rozstawie 950 mm, stoją. Przewoźnik wysyła na trasę stare pojazdy, często bez klimatyzacji, będące w nienajlepszym stanie. Zdaniem Newagu, nie jest jednak prawdą, że naprawa Vulcano kosztować miała przewoźnika zbyt dużo. 

Okazuje się, że pojazdy Vulcano przez długi okres nie wykonywały pracy przewozowej. Przewoźnik (FCE) został zmuszony do zawieszenia przewozów w okresie pandemii ze względu na niewielkie potoki pasażerów. Kolej Etneńska obsługuje głównie ruch turystyczne i dowozy do szkół, a przez ostatnie pandemiczne dwa lata jednych i drugich zabrakło. Równocześnie pojawiła się konieczność wykonania czynności utrzymania poziomu P4 zdeterminowana czasem eksploatacji pojazdów.

– Przewoźnik z początkiem 2022 roku ogłosił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na naprawę na tym poziomie, ale ze względu na mniejszy przebieg pojazdów, zdecydował się na wprowadzenie zmian w zakresie rzeczowym czynności wskazanych w Dokumentacji Systemu Utrzymania. Oczekiwał równocześnie wydłużenia gwarancji na pojazdy po wykonanych czynnościach utrzymania – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” wiceprezes Newagu, Józef Michalik.

– Wymagania prowadziły do nieakceptowalnego przez nas ryzyka poniesienia wysokich kosztów gwarancyjnych w przyszłości co skutkowało odstąpieniem przez nas od złożenia oferty – dodał Michalik. Nie złożył jej też nikt inny. Obecnie Ferrovia Circumetnea zastanawia się nad wznowieniem przetargu oraz nieco innymi jego warunkami.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Michał Szymajda 14 czerwca 2023

Kolejne Impulsy dla Zachodniopomorskiego. Budżet powiększony

Tabor i technika

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Zintegrowany transport

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 07 czerwca 2023

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Michał Szymajda 14 czerwca 2023

Kolejne Impulsy dla Zachodniopomorskiego. Budżet powiększony

Tabor i technika

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Zintegrowany transport

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 07 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5