Partnerzy serwisu:
Biznes

Vossloh z nową inwestycją w Wielkopolsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
21-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Informacja Prasowa

Podziel się ze znajomymi:

Niemiecka firma otworzyła pierwszy zautomatyzowany zakład produkcyjny w Polsce. Wykonywane są w nim podkłady kompozytowe stosowane m.in. na kolei.

Vossloh zaznacza, że udało się sprawić, że zarówno produkt (Engineered Polymer Sleeper – EPS), jak i produkcja są wyjątkowo zrównoważone i innowacyjne, zarówno pod względem rozwoju EPS, jak i ultranowoczesnego zakładu produkcyjnego, który powstał Nowych Skalmierzycach w województwie wielkopolskim.

Dzięki amalentykowi EPS łączy w sobie wszystkie dobre właściwości podkładów betonowych, drewnianych i plastikowych. Innowacyjna mieszanka surowców wtórnych o jakości stosowanej w przemyśle, daje podstawę do spełnienia najważniejszych wymagań produktu, takich jak wysoka odporność na warunki atmosferyczne, niska rozszerzalność cieplna, wysoka stabilność poprzeczna toru i stabilna szerokość toru. 

W czasie prezentacji goście dowiedzieli się od ekspertów z Vossloh i Politechniki Monachijskiej o kamieniach milowych i atestach, które zostały już osiągnięte dzięki EPS:

  1. Rozwój zrównoważonych podkładów polimerowych wykonanych z amalentu,
  2. Ekonomiczne rozwiązanie do każdego zastosowania,
  3. Normy i wymagania dotyczące podkładów plastikowych,
  4. Wszystko z jednego źródła: zintegrowane rozwiązanie dla rozjazdów,
  5. Elastyczne rozwiązanie do złożonych zastosowań mostowych.
Wrażenia z prezentacji

Liczne przykłady projektów pokazały również, jak elastycznie do wymagań klienta można dostosować geometrię podkładów torowych, rozjazdowych i belek mostowych: od ulepszonych opcji regulacji i szybszego montażu w torze po lepsze przenoszenie sił. Decydującym "krokiem naprzód” jest bardziej ekonomiczne zastosowanie mocowań bezpośrednich. Te w porównaniu z konwencjonalnymi mocowaniami, oprócz licznych zalet technicznych, ostatecznie umożliwiają także większą elastyczność.

Wiele aspektów, w tym otwory wiertnicze – także z nachyleniem i gwintem – a także różne długości i wysokości, można uwzględnić już na etapie produkcyjnym, dzięki czemu w wielu przypadkach można zrezygnować z późniejszej obróbki materiału. Jeżeli mimo to konieczna jest regulacja mechaniczna, można ją przeprowadzić bez żadnych środków ochronnych dla montera, ponieważ EPS nie jest wykonany z włókien szklanych.

Najważniejszym punktem wydarzenia było zwiedzanie nowego obiektu w Nowych Skalmierzycach. Tutaj – jak zaznacza Vossloh – goście zapoznali się z unikalnym w Europie i prawdopodobnie na całym świecie procesem produkcyjnym podkładów kompozytowych. Cechą szczególną EPS, a przede wszystkim procesu produkcyjnego, jest koncepcja wielofunkcyjnego narzędzia. Po raz pierwszy otwiera przed klientami możliwości zastosowania, które wcześniej nie były możliwe. Vossloh zaczyna od zdolności produkcyjnej wynoszącej 100 tys. podkładów rocznie przy odpowiednio dobranym stopniu automatyzacji.

Projektując zakład, zadbano o to, aby każdy etap produkcji był zrównoważony i spełniał europejskie standardy energetyczne. Tam, gdzie to możliwe, energia w procesie produkcyjnym jest odzyskiwana i ponownie wykorzystywana.

Wizja jest większa

Produkcja seryjna nie tylko zwiększa potencjał i popyt. Firma Vossloh chce ustanowić światowy standard dla podkładów plastikowych poprzez ekologiczną ewolucję podkładów, produkowanych zgodnie z międzynarodowymi standardami i wyłącznie z zielonej energii. Jeżeli betonowy podkład nie spełnia wymagań, należy zastosować podkład polimerowy, zgodnie z poglądem firmy Vossloh na temat umożliwienia eko mobilności.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Tabor i technika

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Michał Szymajda 21 września 2022

Vossloh dostarczy do Chin zeroemisyjne szlifierki torowe

Tabor i technika

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Tabor i technika

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Michał Szymajda 29 stycznia 2022

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Biznes

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Łukasz Malinowski 29 sierpnia 2019

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

Śšwiat

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

lp, Transport-publiczny.pl 15 sierpnia 2015

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

Fotorelacje

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

jm, Rynek Kolejowy 23 września 2014

Zobacz również:

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Tabor i technika

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Michał Szymajda 21 września 2022

Vossloh dostarczy do Chin zeroemisyjne szlifierki torowe

Tabor i technika

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Tabor i technika

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Michał Szymajda 29 stycznia 2022

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Biznes

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Łukasz Malinowski 29 sierpnia 2019

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

Śšwiat

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

lp, Transport-publiczny.pl 15 sierpnia 2015

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

Fotorelacje

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

jm, Rynek Kolejowy 23 września 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5