NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

| Łukasz Malinowski 29.08.2019 17

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?
fot. Vossloh
Chiński gigant CRRC kupił producenta lokomotyw manewrowych Vossloh Locomotives. Niemiecki koncern wyjaśnia, dlaczego zdecydował się na sprzedaż spółki i zapewnia, że trafiła ona w dobre ręce.
Informacja o sprzedaży Vossloh Locomotives odbiła się szerokim echem w środowisku kolejowym. Władze Vossloh AG, które zdecydowały się na przeprowadzenie tej transakcji podkreślają, że kluczowe dla tej transakcji decyzje zapadły pod koniec roku 2014, kiedy to zdecydowano o skupieniu się na działalności związanej ściśle z infrastrukturą kolejową. Oznaczało to podjęcie działań mających na celu zbycie kilku spółek zależnych, w tym producenta lokomotyw manewrowych.

Produkcja lokomotyw manewrowych na rynek europejski przestała być dla Vossloh AG działaniami w interesującej i powiązanej pośrednio z resztą biznesu niszy, a stała się obciążeniem dla wyniku finansowego grupy w ostatnich latach. Jak zapewnia spółka, nie było żadnych synergii pomiędzy jej głównym segmentem działalności, czyli produkcją elementów infrastruktury kolejowej. Warto w tym miejscu przypomnieć, że Vossloh zaczynał od produkcji elementów mocowania szyn, ale później stopniowo poszerzał działalność i obecnie oferuje także usługi utrzymania infrastruktury oraz rozwiązania dla rozjazdów i systemów sterowania ruchem kolejowym.

– Było dla nas niezwykle ważne by Vossloh Locomotives trafił w dobre ręce. Byliśmy to winni przede wszystkim pracownikom i temu, co udało się im osiągnąć – wyjaśnia Andreas Busemann, prezes zarządu Vossloh AG. Dodaje przy tym, że jest pod wrażeniem planów strategicznych CRRC, i co ważniejsze, że gotówka ze sprzedaży spółki wspomoże dalszy rozwój w głównym segmencie działalności. Grupa ma się teraz skupić na rozwijaniu nowych technologii i utrzymywaniu przewagi konkurencyjnej w tej dziedzinie.

Zdaniem Busemanna niezwykle istotne dla przyszłości Vossloh AG będzie funkcjonowanie na rynku chińskim, gdzie zostało ustanowione joint venture z Anyang Railway Equipment Co., Ltd. Ma ono pozwolić na zwiększenie obecności Vossloha na obszarze Państwa Środka. Obecnie spółka dostarcza na tym rynku mocowania na potrzebny linii kolejowych dużych prędkości i stara się zaistnieć na trasach dedykowanych wolniejszym pociągom.

Grupa Vossloh prognozuje, że sprzedaż w tym roku osiągnie wartość pomiędzy 900 mln a 1 mln euro oraz EBIT (zysk operacyjny) w granicach 50-60 mln euro. W roku kolejnym powinno to być już pomiędzy 950 mln a 1,05 mld euro. 

– Pozycja chińskiego giganta na światowych rynkach rośnie z dnia na dzień. W Europie mamy kolejne dostawy taboru dla kolejnych przedsiębiorstw kolejowych a teraz stałe ulokowanie produkcji poprzez nabycie firmy Vossloh. Rynek europejski nie powinien pozostawiać tego faktu bez odpowiedzi, ale jak wiemy fuzja Alstomu i Siemensa została zablokowana, a przypomnijmy że ich przychody roczne i tak byłyby wtedy dwa razy mniejsze od przychodów chińskiego producenta przekraczających 30 mld USD. W UE obowiązują restrykcyjne przepisy dotyczące pomocy publicznej, dlatego niewątpliwym jest, że w ślad za wzrostem oferty produktowej CRRC pójdą w parze oferty sfinansowania zakupów. Chińska ekspansja przyspieszy teraz zatem poprzez próbę złapania na haczyk mniejszych i tym samym mniej zamożnych przewoźników oraz biedniejszych krajów regionu, zwłaszcza pozbawionych własnego przemysłu kolejowego – mówi Adrian Furgalski, członek zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Werdohl (1)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Werdohl (1)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5