Wśród tegorocznych ekspozycji taborowych na berlińskich targach Innotrans prawdopodobnie największą przygotował Vossloh. Nie brakuje tu ani lokomotyw towarowych, ani stricte miejskiego taboru niemieckiego producenta.
Przy największym z zewnętrznych stoisk Vossloh AG – a są aż trzy – stacjonuje pojazd dla lekkiej kolei Citylink NET 2012. To nowość – tego lata pierwszy taki pojazd został dostarczony do Karlsruhe. Miasto zamówiło 25 takich pociągów. Skład jest jednokierunkowy, niskopodłogowy w 80 proc. (przystosowany do peronów o wys. 340 mm pgs) i osiąga prędkość 80 km/h. Przyspieszenie na poziomi 1,2 m/s2 zapewniają cztery silniki 125 kW na czterech wózkach z pneumatyczną amortyzacją.
Pięcidrzwiowy, trzyczłonowy pociąg vel. tramwaj (jest dopuszczony do ruchu po sieci kolejowej i tramwajowej) o długości 37,2 metra zabiera 106 pasażerów na miejscach siedzących i 137 na miejscach stojących. Pojazdy mają obsługiwać linie podmiejskie w Karslruhe z wjazdem do ścisłego centrum miasta po torach tramwajowych.
Interesująco przedstawia się też pojazd lekkiej kolei zmodernizowany dla dla Bonn. 25 pojazdów zbudowanych w latach 1974-1975 ma po modernizacji służyć przez następne 25 lat.
Na ekspozycji nie brakuje lokomotyw Vosslohu. Największe zainteresowanie wzbudza spalinowa UKLight (Class 68). Piętnaście takich lokomotyw zostało dostarczonych do Direct Rail Services.Nacisk przy budowie lokomotywy został położony na masę – naciski na oś nie przekraczają 21,5 tony, a producent zapewnia, że może zejść poniżej 20 ton. Silnik Caterpillar C175-16 zapewnia moc 2800 kW. Spełnia normę Euro IIIA. Nie zabrakło lokomotywy G6, która ma już dopuszczenie do eksploatacji w Polsce, Czechach i Francji, oraz typów G12 i DE18 w barwach klientów.
Zapraszamy do oglądania innych fotogalerii:
InnoTrans 2014: Zaczynamy!
InnoTrans 2014: Prezentujemy tegoroczne nowości
Pesa z Linkiem dla DB – zdjęcia wnętrza