Federalny Urząd Kolejowy Niemiec (EBA) dopuścił do ruchu na terenie krajowej sieci flotę pociągów Siemens Velaro D. Pociągi będą mogły rozpędzać się do prędkości maksymalnej 320 km/h.
Ośmioczłonowe składy będą mogły poruszać się po niemieckiej sieci kolejowej zarówno w trakcji pojedynczej, jak i ukrotnionej. Jak podaje Siemens, do tej pory udało się producentowi dostarczyć 4 składy. Taka sama liczba pociągów wyjedzie na tory jeszcze wiosną 2014 roku. Z racji, że Velaro D to składy zamówione do obsługi tras międzynarodowych, pozostałych osiem pociągów przejdzie jazdy testowe na francuskiej i belgijskiej sieci kolejowej.
- Współpracujemy z DB, SNCF EBA oraz francuskimi i belgijskimi urzędami ds. kolei, aby uzyskać pozwolenia dla pociągów, które będą kursowały w relacjach międzynarodowych - mówi Jochem Eickholt - przedstawiciel producenta. Eickholt dodaje, że ważne, aby opracować na przyszłość możliwość stworzenie lepszych warunków do uzyskiwania tego typu pozwoleń na szczeblu międzynarodowym.
Deutsche Bahn kupiła 15 pociągów w 2008 roku za ok. 500 mln euro. Szesnasty pociąg został zamówiony w kwietniu 2011 roku. Zastąpi on zniszczoną w sierpniu 2010 roku jednostkę ICE-3M, która uległa zniszczeniu w zderzeniu z ciężarówką na trasie z Frankfurtu do Paryża.
Warto przypomnieć, że w połowie 2013 roku międzynarodowa komisja odpowiadająca za przewozy prowadzone Eurotunelem (IGC) przyznała niemieckiej kolei Deutsche Bahn certyfikat "B" zezwalający na prowadzenie przewozów pod kanałem La Manche. Te właśnie połączenia będą obsługiwane przez składy Velaro D. Prawdopodobnie jednak pociągi DB nie pojadą tunelem szybciej niż w 2016 roku.