Po długich negocjacjach przedstawiciele niemieckiej kolei Deutsche Bahn oraz firmy Siemens potwierdzili, że 10 z 16 pociągów Velaro D (DB Class 407) wyjedzie na krajowe linie DB w grudniu tego roku. Pierwotnie wszystkie pociągi miały być dostarczone w roku 2011.
Opóźnienie w terminie włączenia do eksploatacji szesnastu nowych pociągów Velaro D na krajowych trasach w Niemczech sięgnie łącznie blisko dwóch lat. Powodem opóźnienia były m. in. problemy z systemem ETCS oraz niedotrzymywanie terminów przez dostawców podzespołów.
Niemcom zależało, aby pociągi Velaro D skierować do obsługi połączeń kolejowych między Niemcami a Londynem. Wiadomo, że m. in. niedotrzymanie terminu dostaw przez producenta nie pozwoli przewoźnikowi na uruchomienie połączeń kolejowych wiodących przez Eurotunel przed 2015 rokiem. Do tego czasu wszystkie pojazdy będą obsługiwały przede wszystkim relacje krajowe oraz niektóre zagraniczne.
Velaro D będzie rozwijać prędkość do 320 km/godz. Deutsche Bahn kupiło 15 pociągów w 2008 roku za ok. 500 mln euro. Szesnasty pociąg został zamówiony w kwietniu 2011 roku. Zastąpi on zniszczoną w sierpniu 2010 roku jednostkę ICE-3M, która uległa zniszczeniu w zderzeniu z ciężarówką na trasie z Frankfurtu do Paryża. W związku z opóźnieniami w terminach dostaw, kolejarze zażyczyli sobie, aby w ramach rekompensaty firma Siemens wyprodukowała dla DB dodatkową jednostkę, czyli siedemnasty pociąg Velaro D. Nie ma jednak jeszcze oficjalnych informacji w tej sprawie.