Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

UTK odrzucił projekt stawek SKM Trójmiasto

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
03-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
UTK odrzucił projekt stawek SKM Trójmiasto
Fot. Mateusz Kisiel, sm42.pl
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego odmówił PKP SKM PKP Trójmiasto zatwierdzenia projektu cennika stawek na nowy rozkład jazdy.

Jak czytamy w komunikacie UTK, odmowa zatwierdzenia projektu cennika w zakresie sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej na rozkład jazdy pociągów 2022/2023 oznacza, że zarządca w ciągu 30 dni może przedstawić nowy projekt cennika lub zdecydować, że w rozkładzie jazdy pociągów 2022/2023 będzie stosował dotychczasowy cennik obowiązujący od 2021 r.

– Wnikliwie analizujemy decyzję Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Od wyników tej analizy będzie zależało, czy spółka PKP SKM w Trójmieście złoży kolejny, skorygowany projekt cennika – poinformował "Rynek Kolejowy" Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście.

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście zarządza linią kolejową nr 250 Gdańsk Główny – Rumia, na której prowadzony jest wyłącznie ruch pasażerski. Zarządca, ustalając bazę kosztów służących kalkulacji stawek jednostkowych opłaty podstawowej, naruszył przepisy ustawy o transporcie kolejowym i rozporządzenia 2015/909 poprzez ujęcie kosztów, dla których nie zostało dostatecznie wykazane, że są ponoszone bezpośrednio w wyniku przejazdu pociągu – podkreśla UTK, dodając, że zgodnie z art. 33 ust. 15 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK zatwierdza projekt cennika zarządcy w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej albo odmawia jego zatwierdzenia w przypadku stwierdzenia jego niezgodności z obowiązującymi przepisami.

W tym roku Prezes UTK już dwukrotnie odmówił zatwierdzenia projektu cennika przedstawionego przez największego krajowego zarządcę infrastruktury, PKP PLK. Obie wersje projektu były stanowczo krytykowane przez branżę.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sąd Najwyższy: Stawki PKP PLK niezgodne z prawem. Co dalej?

Prawo i polityka

Sulima: Utrzymanie stawek dostępu PLK to dobre rozwiązanie

Komentarze

Prawo dla obniżki stawek? Tylko na papierze

Prawo i polityka

Prawo dla obniżki stawek? Tylko na papierze

Jakub Madrjas 30 września 2022

Fundacja ProKolej: Kolejarze przepłacają za dostęp do torów

Komentarze

Zobacz również:

Sąd Najwyższy: Stawki PKP PLK niezgodne z prawem. Co dalej?

Prawo i polityka

Sulima: Utrzymanie stawek dostępu PLK to dobre rozwiązanie

Komentarze

Prawo dla obniżki stawek? Tylko na papierze

Prawo i polityka

Prawo dla obniżki stawek? Tylko na papierze

Jakub Madrjas 30 września 2022

Fundacja ProKolej: Kolejarze przepłacają za dostęp do torów

Komentarze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij