Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UMWŁ: Remont przystanku Białobrzegi nie był uzgodniony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UMWŁ: Remont przystanku Białobrzegi nie był uzgodniony
Po likwidacji pociągów z Koluszek do Drzewicy i Radomia pozbawiony obsługi został dopiero co wyremontowany przystanek Tomaszów Mazowiecki Białobrzegi. Szanse na powrót połączeń wydają się niewielkie, bo łódzki urząd marszałkowski uzależnia wznowienie kursów od otrzymania dotacji z pieniędzy samorządów gminnych.

13 grudnia zlikwidowane zostały wszystkie kursy regionalne kursujące na linii nr 22 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Drzewicą. Prowadzony jest tam tylko ruch pociągów dalekobieżnych jadących z Łodzi do Krakowa przez Centralną Magisstralę Kolejową – zjeżdżają one w Radzicach z linii do Radomia i kierowane są łącznicą na CMK. Co oczywiste, nie zatrzymują się na mniejszych przystankach pomiędzy Tomaszowem a Radzicami.

Tymczasem jesienią tego roku otwarty został po remoncie przystanek Tomaszów Mazowiecki Białobrzegi (szerzej o sprawie przeczytasz TUTAJ) Na peronie stanęła nowa wiata, powstał nowy system informacji pasażerskiej, odnowiono nawierzchnię. Nowości służyły podróżnym jedynie przez kilka tygodni, bo termin zakończenia robót niemal zbiegł się z zawieszeniem ruchu.

PKP PLK argumentowała, że właśnie podnoszenie standardu linii, także w zakresie infrastruktury dla oczekujących, może przyczynić się do przyszłego rozwoju oferty. – Są trasy, na których po remoncie wrócił regionalny ruch pasażerski. To właśnie remont sprawił, że wróciły na nie pociągi, bowiem przewoźnicy mieli możliwość wprowadzenia nowych i szybkich połączeń także w obsłudze regionu – mówił nam w zeszłym tygodniu Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Plany UMWŁ są kluczowe dla wykorzystania przystanków

Jak zauważa jednak łódzki urząd marszałkowski, przed rozpoczęciem remontu przystanku nie skonsultowano prac z organizatorem przewozów regionalnych w województwie łódzkim, którego plany są kluczowe dla kształtu sieci przystankowej. – Zarządca infrastruktury nie konsultował przeprowadzenia inwestycji ani obsługi połączeń na linii komunikacyjnej Tomaszów Mazowiecki – Drzewica – stwierdza Jacek Grabarski z wydziału komunikacji społecznej i promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Przedstawiciel urzędu przypomina, że likwidacja połączeń związana była z bardzo niskim zainteresowaniem podróżnych. – Frekwencja nie przekraczała średnio 10 pasażerów w pociągu – wskazuje. Dodaje też, że tabor elektryczny, jaki jest w dyspozycji UMWŁ i przewoźnika, ma wielokrotnie więcej miejsc siedzących, i że UMWŁ nie podejmie się wznowienia ruchu wyłącznie ze środków własnych.

Samorządy lokalne póki co nie wyraziły chęci współfinansowania

 – Utrzymanie funkcjonowania ww. przewozów wymagałoby partycypacji w części kosztów przez partnerów lokalnych – ocenia Jacek Grabarski. – Województwo w październiku zwróciło się do gminy i miasta Drzewica oraz do miasta Tomaszów Mazowiecki z propozycją dofinansowania części kosztów, jednak do tej pory takiego dofinansowania nie udało się pozyskać – stwierdza.

Jak usłyszeliśmy, UMWŁ nadal zainteresowany jest wznowieniem przewozów pomiędzy Tomaszowem a Radomiem, ale tylko pod warunkiem uczestnictwa finansowego w przedsięwzięciu przez jednostki samorządu niższego szczebla. Póki co więc prawdopodobnie nowo wyremontowany przystanek podziwiać będą głównie pasażerowie przelotowych pociągów Intercity, które mijają go z pełną prędkością.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Transavia wycofuje się z Krakowa

Pasażer

Transavia wycofuje się z Krakowa

Mateusz Kieruzal 18 stycznia 2023

Ponad 400 polskich miast nie ma dostępu do kolei

Pasażer

Ponad 400 polskich miast nie ma dostępu do kolei

Jakub Rösler 12 stycznia 2023

Ryanair z Wrocławia nie poleci do Gdańska, tylko na Mazury

Pasażer

Pociągi Tomaszów – Drzewica tylko do grudnia

Pasażer

Pociągi Tomaszów – Drzewica tylko do grudnia

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 16 sierpnia 2015

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Pasażer

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Rynek Kolejowy 27 grudnia 2011

Tomaszów Maz. czasowo bez pociągów do Opoczna i Drzewicy

Pasażer

Zobacz również:

Transavia wycofuje się z Krakowa

Pasażer

Transavia wycofuje się z Krakowa

Mateusz Kieruzal 18 stycznia 2023

Ponad 400 polskich miast nie ma dostępu do kolei

Pasażer

Ponad 400 polskich miast nie ma dostępu do kolei

Jakub Rösler 12 stycznia 2023

Ryanair z Wrocławia nie poleci do Gdańska, tylko na Mazury

Pasażer

Pociągi Tomaszów – Drzewica tylko do grudnia

Pasażer

Pociągi Tomaszów – Drzewica tylko do grudnia

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 16 sierpnia 2015

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Pasażer

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Rynek Kolejowy 27 grudnia 2011

Tomaszów Maz. czasowo bez pociągów do Opoczna i Drzewicy

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5