Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UMWŁ: Remont przystanku Białobrzegi nie był uzgodniony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
29-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UMWŁ: Remont przystanku Białobrzegi nie był uzgodniony
Po likwidacji pociągów z Koluszek do Drzewicy i Radomia pozbawiony obsługi został dopiero co wyremontowany przystanek Tomaszów Mazowiecki Białobrzegi. Szanse na powrót połączeń wydają się niewielkie, bo łódzki urząd marszałkowski uzależnia wznowienie kursów od otrzymania dotacji z pieniędzy samorządów gminnych.

13 grudnia zlikwidowane zostały wszystkie kursy regionalne kursujące na linii nr 22 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Drzewicą. Prowadzony jest tam tylko ruch pociągów dalekobieżnych jadących z Łodzi do Krakowa przez Centralną Magisstralę Kolejową – zjeżdżają one w Radzicach z linii do Radomia i kierowane są łącznicą na CMK. Co oczywiste, nie zatrzymują się na mniejszych przystankach pomiędzy Tomaszowem a Radzicami.

Tymczasem jesienią tego roku otwarty został po remoncie przystanek Tomaszów Mazowiecki Białobrzegi (szerzej o sprawie przeczytasz TUTAJ) Na peronie stanęła nowa wiata, powstał nowy system informacji pasażerskiej, odnowiono nawierzchnię. Nowości służyły podróżnym jedynie przez kilka tygodni, bo termin zakończenia robót niemal zbiegł się z zawieszeniem ruchu.

PKP PLK argumentowała, że właśnie podnoszenie standardu linii, także w zakresie infrastruktury dla oczekujących, może przyczynić się do przyszłego rozwoju oferty. – Są trasy, na których po remoncie wrócił regionalny ruch pasażerski. To właśnie remont sprawił, że wróciły na nie pociągi, bowiem przewoźnicy mieli możliwość wprowadzenia nowych i szybkich połączeń także w obsłudze regionu – mówił nam w zeszłym tygodniu Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Plany UMWŁ są kluczowe dla wykorzystania przystanków

Jak zauważa jednak łódzki urząd marszałkowski, przed rozpoczęciem remontu przystanku nie skonsultowano prac z organizatorem przewozów regionalnych w województwie łódzkim, którego plany są kluczowe dla kształtu sieci przystankowej. – Zarządca infrastruktury nie konsultował przeprowadzenia inwestycji ani obsługi połączeń na linii komunikacyjnej Tomaszów Mazowiecki – Drzewica – stwierdza Jacek Grabarski z wydziału komunikacji społecznej i promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Przedstawiciel urzędu przypomina, że likwidacja połączeń związana była z bardzo niskim zainteresowaniem podróżnych. – Frekwencja nie przekraczała średnio 10 pasażerów w pociągu – wskazuje. Dodaje też, że tabor elektryczny, jaki jest w dyspozycji UMWŁ i przewoźnika, ma wielokrotnie więcej miejsc siedzących, i że UMWŁ nie podejmie się wznowienia ruchu wyłącznie ze środków własnych.

Samorządy lokalne póki co nie wyraziły chęci współfinansowania

 – Utrzymanie funkcjonowania ww. przewozów wymagałoby partycypacji w części kosztów przez partnerów lokalnych – ocenia Jacek Grabarski. – Województwo w październiku zwróciło się do gminy i miasta Drzewica oraz do miasta Tomaszów Mazowiecki z propozycją dofinansowania części kosztów, jednak do tej pory takiego dofinansowania nie udało się pozyskać – stwierdza.

Jak usłyszeliśmy, UMWŁ nadal zainteresowany jest wznowieniem przewozów pomiędzy Tomaszowem a Radomiem, ale tylko pod warunkiem uczestnictwa finansowego w przedsięwzięciu przez jednostki samorządu niższego szczebla. Póki co więc prawdopodobnie nowo wyremontowany przystanek podziwiać będą głównie pasażerowie przelotowych pociągów Intercity, które mijają go z pełną prędkością.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec pociągu SKPL z Warszawy na Ukrainę

Pasażer

Koniec pociągu SKPL z Warszawy na Ukrainę

Kasper Fiszer 21 sierpnia 2025

Mniej pociągów z Czeremchy do Siedlec. Brakuje taboru

Pasażer

Pociągi Tomaszów – Drzewica tylko do grudnia

Pasażer

Pociągi Tomaszów – Drzewica tylko do grudnia

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 16 sierpnia 2015

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Pasażer

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Rynek Kolejowy 27 grudnia 2011

Tomaszów Maz. czasowo bez pociągów do Opoczna i Drzewicy

Pasażer

Zobacz również:

Koniec pociągu SKPL z Warszawy na Ukrainę

Pasażer

Koniec pociągu SKPL z Warszawy na Ukrainę

Kasper Fiszer 21 sierpnia 2025

Mniej pociągów z Czeremchy do Siedlec. Brakuje taboru

Pasażer

Pociągi Tomaszów – Drzewica tylko do grudnia

Pasażer

Pociągi Tomaszów – Drzewica tylko do grudnia

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 16 sierpnia 2015

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Pasażer

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Rynek Kolejowy 27 grudnia 2011

Tomaszów Maz. czasowo bez pociągów do Opoczna i Drzewicy

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij