NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

Pociągi Tomaszów – Drzewica tylko do grudnia

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 16.08.2015 567

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-16 09:40:29 Autor: Pirat
---.centertel.pl
Kocham puciongi w województwie łódzkim i kocham Victorie
2015-08-16 09:41:05 Autor: d3
---.146.54.27.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Bo to były pociągi dla kolejarzy a kolejarzy tam tak dużo nie ma żeby zapełnić pociąg, poza tym kolejarze też mają bryczki którymi jeżdżą do pracy.
2015-08-16 09:42:54 Autor: Zygizyg
---.starachowice.vectranet.pl
Z tego co mi wiadomo to dalekobieżne zjeżdżają za dębą opoczyńską na cmk, więc ruchu pociągów nie będzie na odcinku dęba - drzewica.
2015-08-16 10:33:54 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Na CMK zjeżdżają w Radzicach (w rejonie dawnego podg Zapowiedź).
2015-08-16 12:23:05 Autor: zygizyg
---.starachowice.vectranet.pl
Ogólnie to nie wiem w czym jest problem z tą linią. Jeszcze niedawno pociąg zaczynał bieg na kaliskiej i na weekendy nie było tragedii z frekwencją (w radomiu było nawet jako takie skomunikowanie z km do skarżyska). Później relację skrócili do koluszek i to pogrzebało wszystko bo w koluszkach nie zawsze jest skomunikowanie do łodzi. Odnoszę wrażenie, że trochę chęci brakuje ze strony pr, żeby utrzymać ruch na tej linii. Jeśliby dać szynobusa zamiast ezt oraz takt jak na linii tomaszów - opczno, możnaby konkurować z autobusami.

Inna kwestia to ic, które totalnie ma wywalone na tą linie tłumacząc się, że linia jest w tragicznym stanie. Ale patrząc na czasy przejazdu z obecnego rozkładu to:
1. łódź kaliska - radom w relacji pośpiesznej spokojnie można w 2:10 przejechać (autobus 3h)
2. łódź kaliska - lublin - 3:30 (autobus 5h, pociągiem z przesiadką w warszawie 4:30)
3. łódź kaliska - skarżysko 2:45 (wliczając 15min na zmianę czoła w radomiu, autobus 3h), nie wspominam tutaj o ostrowcu czy sandomierzu.

Więc proste pytanie w czym jest problem, czy wg ic z łodzi do lublina, radomia czy skarżyska trzeba jechać przez warszawę?

Już nawet nie chodzi o samodzielny pociąg, wystarczyłby łącznik do pociągów lublin-wrocław/kraków.
2015-08-16 12:49:43 Autor: jan21.0
---.esnet.pl
Czy będzie więcej pociągów REGIO z Łodzi do Torunia??
2015-08-16 13:03:03 Autor: waldi
---.toya.net.pl
Po przeczytaniu artykułu widać jak na dłoni, ze marszałek już teraz szuka pieniędzy na sfinansowanie głupoty jaką stworzył w przypływie tęsknoty z dzieciństwa czyli własna kolejka. Jeszcze parę miesięcy a zacznie ciąć połączenia jak na śląsku. Mam tylko cichą nadzieję, że po wyborach parlamentarnych zabiorą się za tę klilę PO PSL i sprawdzą na co tal lekką ręką wyrzucają pieniądze marszałkowie a w konsekwencji pociągną do pełnej odpowiedzialności.
2015-08-16 15:17:46 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post waldi:
"Po przeczytaniu artykułu widać jak na dłoni, ze marszałek już teraz szuka pieniędzy na sfinansowanie głupoty jaką stworzył w przypływie tęsknoty z dzieciństwa czyli własna kolejka. Jeszcze parę miesięcy a zacznie ciąć połączenia jak na śląsku. Mam tylko cichą nadzieję, że po wyborach parlamentarnych zabiorą się za tę klilę PO PSL i sprawdzą na co tal lekką ręką wyrzucają pieniądze marszałkowie a w konsekwencji pociągną do pełnej odpowiedzialności."
A niby na jakiej podstawie? Rząd ma swoje kompetencje, a samorząd swoje. Jak zmiana rządu może wpłynąć na postępowania marszałka?
2015-08-16 17:28:16 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ waldi

Raz, że rację ma @ Malopolanin, bo władza w Warszawie ma bardzo ograniczony wpływ na politykę realizowaną w poszczególnych województwach.

A dwa, to jak skomentujesz fakt taki, że owa - jak to nazywasz - "klika" niby taka sama (PO) rządząca w Szczecinie realizuje bardzo przyzwoitą politykę kolejową w woj. zachodniopomorskim, a "klika" zgoła odmienna (PiS) rządząca w woj. podkarpackim realizuje politykę śmierci kolei regionalnej?

Jeżeli chodzi o władze samorządowe, to bardzo dużo zależy od konkretnych ludzi, przynależność polityczna ma znaczenie drugorzędne. A to oznacza, że PiS wcale nie jest w tej kwestii lepszy - czy gorszy, co kto woli - od PO. No i ogromne znaczenie ma struktura budżetu województwa, a zwłaszcza struktura dochodów. A wpływy z CITu spadają, i to w skali całego kraju, więc trudno się dziwić, że potem na kóleykem brakuje.

Zresztą trudno się dziwić, że przedsiębiorcy jak tylko mogą unikają zapłacenia podatków, skoro na każdym kroku byle podrzędny urzędas dogłębnie uświadamia im, że są tylko potencjalnymi przestępcami i on ich zniszczy w imię udowodnienia wyższości łóżętu nad owym przedsiębiorcą...
2015-08-16 17:46:16 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Te pociągi były tak bezużyteczne, że głowa mała. Tam powinien być przede wszystkim ruch dalekobieżny Łódź - Kraków, Lublin - Łódź - Poznań/Szczecin, czy Lublin - Łódź - Ostrów Wlkp - Wrocław.
2015-08-16 17:58:05 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Puciong Lublyn - Uć przez Radom nie miałby sensu ekonomicznego.
2015-08-16 18:04:48 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
TLKi nie mają mieć sensu ekonomicznego. W dodatku, mowie tutaj o relacji całościowej Lublin - Łódź - Poznań/Szczecin, a nie durny ogryzek Łódź - Lublin. Zresztą, tak zapewnię pojedzie Gałczyński podczas moderny LK7 i moderny WWK.
2015-08-16 18:36:37 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Bozia

Skoro TLKi/ICki nie mają mieć sensu ekonomicznego, to dlaczego mają tak kur... drogie bilety?
2015-08-16 18:50:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Prestiż.
2015-08-16 18:51:30 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A kto będzie jeździł z Lublyna do Poznania i Szczecina przez Uć, skoro jest puciong przez Warsiafkę?
2015-08-16 19:16:23 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post aron mędrzec parczewski:
"A kto będzie jeździł z Lublyna do Poznania i Szczecina przez Uć, skoro jest puciong przez Warsiafkę?"
Wkrótce go nie będzie. Za to będzie kilka lat moderny LK7 i WWK.
2015-08-16 19:17:20 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Bozia

Skoro TLKi/ICki nie mają mieć sensu ekonomicznego, to dlaczego mają tak kur... drogie bilety?"
Dlatego, żeby móc brać dotacje.
2015-08-16 20:07:49 Autor: Paskonat z Tomaszowa
---.xdsl.centertel.pl
To po co w takim razie trwa budowa peronu na przystanku osobowym Tomaszów Mazowiecki Białobrzegi???
2015-08-17 06:34:54 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale psheciesh puciong Lublyn - Uć - Poznań - Szczecin tesh byłby nierentowny nawet mimo zamknięcia linii Demblyn - Warszawa.

90% pasażeruf puciongu Lublyn - Szczecin obecnie kończy podróż w Warszawie. Dlatego po prostu ten puciong będzie jeździł w relacji Warsiafka - Szczecin, a z Warsiafki do Lublyna bedzie KKA.
2015-08-17 08:39:11 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
szansa dla aronbusza - może wystartujesz w przetargu?:))
2015-08-17 14:01:52 Autor: d3
---.146.79.21.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Na tej trasie oprócz lokalnych Tomaszów Radom (6 par)za komuny były dwa składy wagonowe Radom Łódź (rano z Radomia 7-10 wagonów po południu powrót) i jeden kibel o 16godz z Radomia do Łodzi, a także nocny Lublin Szczecin (12 wagonów) teraz nie będzie NIC.
2015-08-17 14:43:06 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Za komuny to do Parczewa i Kraśnika jeździły potrójne Bipy. Zejdź na ziemię.
2015-08-17 17:51:12 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
teraz jest gorzej niż za komuny - pakowanie ludzi na siłę do busza

http://www.kurierlubelski.pl/artykul/6207605,polskibus-lublin-kielce-krakow-przyszlosc-polaczenia-niepewna,id,t.html

a co z twoją maksymą aron - jak nie pasuje to won z busza??
2015-08-17 19:47:17 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ile miałeś za komuny połączeń Lublyn - Kraków?
2015-08-17 21:17:51 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
no właśnie - wolny rynek czy komuna buszowa??
2015-08-17 23:33:51 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Pociągów obsługujących całość linii 22 było niewiele i lekceważone były wszelkie głosy na temat konieczności poprawy tej linii . Skutek tego , iż nie działo się prawie nic na tej linii był fatalny czas osobówek w relacji : Radom - Łódź Widzew . W roku 2013 czas przejazdu wynosił w tej relacji 3 godziny 13 minut . Żeby czas przejazdu osobówki w tej relacji nazwać sensownym , powinien być nie dłuższy niż 2 godziny 40 minut . Ewentualny czas przejazdu pociągu dalekobieżnego na tym odcinku - by nazwać go czasem sensownym , to 2 godziny 10 minut . I zapewnienie takich czasów przejazdu z sześcioma parami osobowych dziennie łączących Radom i Łódź , a także pociągami dalekobieżnymi z Lublina do Szczecina Z POMINIĘCIEM WARSZAWY . Oczywiście łatwiej likwidować , zamiast myśleć , jak przywrócić atrakcyjność tej trasy ...
2015-08-18 06:33:46 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Za komuny nie było busów, tylko PKS i PKP.
2015-08-18 06:35:31 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Atrakcyjności tej trasy niedasię przywrócić, bo Radom nie jest w województwie łódzkim i mieszkańcy Radomia jeżdżą do Warszawy a nie do Łodzi. Natomiast Przysucha i Drzewica to zbyt małe miasteczka żeby mogły wygenerować ruch. W Tomaszowie z kolei dworzec jest niekorzystnie położony na obrzeżach miasta, przez co ludzie korzystają z busów, które majom przystanki na mieście.
2015-08-18 11:40:53 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
PB też ma niekorzystnie położone przystanki?? wolisz pojechać PB np z Lublyna do Rzeszowa za 8 zł czy buszem za 35??
2015-08-18 13:32:26 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
PB nie kursuje z Lublyna do Rzeszowa, a PB Lublyn - Radom - Uć nie będzie, bo Radom nie jest wojewódzki.
2015-08-18 14:01:24 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
ale kursował, tylko buszarze mentalnie w komunie i wiedzą czym ludzie chcą jeździć
ciebie te zmuszają na zakupy tylko w biedronce??
podobno komu nie pasuje to won z busza:)
2015-08-19 05:02:00 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post aron mędrzec parczewski:
"PB nie kursuje z Lublyna do Rzeszowa, a PB Lublyn - Radom - Uć nie będzie, bo Radom nie jest wojewódzki."
Radom nie musi być wojewódzki. Chyba przespałeś ostatnie przekwalifikowanie wybranych linii PB na pośpieszne. Lublin - Radom - Łódź wystarczy uruchomić jako pośpieszny.
2015-09-11 09:40:36 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@Małopolanin: przyszły rząd zamiast tolerować nieudaczników i sabotażystów z obecnego układu przez co najmniej 3 lata - powinien zaraz powprowadzać zarządy komisaryczne gdzie trzeba i skończyć raz na zawsze ze złodziejstwem. HGW chyba już się w tyłku zaczęło gotować, skoro głosowała w Krynicy za przyznaniem nagrody Kaczyńskiemu. Jeszcze zacznie przypominać że w 1991 roku została wynajęta przez red. Urbańskiego do prowadzenia kampanii wyborczej na ostatniej stronie "Expressu Wieczornego" należącego naonczas do PC. A że w istocie uprawiała tam dywersję lansując swoją kanapową partyjkę "Victoria" założoną specjalnie po to aby urwać głosy "Bliźniakom" - przypominam niniejszym ja.
2015-09-12 12:19:20 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
"3. łódź kaliska - skarżysko 2:45 (wliczając 15min na zmianę czoła w radomiu"

Po co? Zrobić ze 2-3 SU42-10xx tak jak PIC, naprawić kilka bohunów i zrobić przyspieszony Łódź Kaliska - Skarżysko z zatrzymaniem na Chojny, Widzew, Andrzejów, Tomaszów, (wszystkie przystanki), Opoczno, (ze 2 przystanki), Końskie, Czarniecka Góra, Stąporków, Sołtyków. Skomunikowane w Skarżysku do Radomia i Ostrowca. Będzie dużo taniej niż szczynobusy, a na szczyty zawsze można dać 1-2 bohuny więcej. PeeRy mają teraz loki elektryczne, więc nawet można w Skarżysku zapiąć takowy i dalej wlec te bohuny nawet do Tarnobrzega.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5