NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Umowa Stadler-KM w sądzie. Będzie potrzebny biegły

| Jakub Madrjas 11.12.2018 4,7k

Umowa Stadler-KM w sądzie. Będzie potrzebny biegły
Fot. Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy
Przed Sądem Okręgowym w Warszawie trwa rozpatrywanie skarg Pesy i Newagu na wybór Stadlera w postępowaniu na wybór dostawcy do 71 pociągów dla Kolei Mazowieckich. Producent rozpoczął już budowę składów.
Zarówno Newag, jak i Pesa zaskarżyły decyzję Krajowej Izby Odwoławczej, która oddaliła skargę producentów dotyczącą wyboru dostawcy na 71 ezt. Pomimo skarg, Koleje Mazowieckie, zgodnie z prawem, podpisały umowę ramową z producentem. We wrześniu poinformowano o rozpoczęciu procesu realizacji zamówienia na dostawę pierwszych sześciu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych a w listopadzie zapewniono o realizacji całości zamówienia.

Tymczasem przed Sądem Okręgowym w Warszawie trwa rozpoznanie skarg Newagu i Pesy. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", w ubiegłym tygodniu sąd zadecydował o powołaniu biegłego, który ma ocenić poprawność wyliczeń Stadlera dotyczących prognozowanego zużycia energii. Przypomnijmy, że podobna kwestia zdecydowała, że kontrakt Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, który początkowo wygrał Stadler, ostatecznie trafił do Newagu.

Teraz żaden z producentów nie chce komentować trwającego przed sądem postępowania. Koleje Mazowieckie podkreślają w informacji dla "Rynku Kolejowego", że Sąd Okręgowy, rozpoznając skargi Newagu i Pesy, nie ma prawnej możliwości unieważnienia umowy ze Stadlerem. – W ocenie spółki KM skargi na wyrok KIO w tej sprawie są bezzasadne. Spółka KM ma nadzieję, że Sąd podzieli w tej sprawie korzystne dla spółki rozstrzygnięcie Krajowej Izby Odwoławczej - poinformowała "RK" rzeczniczka przewoźnika Donata Nowakowska. Rzeczniczka podkreśla, że Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołania, więc zawarcie umowy ramowej, a następnie umowy wykonawczej na 6 pojazdów, było w pełni dopuszczalne. 

Nie wiadomo, jakie konsekwencje miałoby ewentualnie potwierdzenie zarzutów Pesy i Newagu. Eksperci nieoficjalnie mówią o odszkodowaniach, na które mogliby liczyć producenci. Zagrożone mogłoby stać się dofinansowanie zakupu pojazdów z funduszy unijnych, które wynosi rekordowe 580,25 mln złotych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1149)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5