NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]

| Kasper Fiszer 28.02.2017 774

Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Fot. KF
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Łódzka Kolej Aglomeracyjna i Newag podpisały dziś w Łodzi umowę na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2. Ostatecznie zakończyło to skomplikowany wybór oferenta w ogłoszonym w zeszłym roku przetargu. Newag pokonał w nim bydgoską Pesę i siedlecką spółkę Stadler Polska.
Umowa obejmuje nie tylko dostarczenie, ale także dwunastoletnią obsługę czternastu elektrycznych zespołów trakcyjnych z rodziny Impuls. Wartość kontraktu wyniosła ok. 267 mln zł brutto, z czego 180 mln pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. – Beneficjentem tych środków de facto nie będzie ŁKA, a nasi pasażerowie – podkreślał Janusz Malinowski, wiceprezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Stępień: Impulsy znane z bezawaryjności

Jak wskazywał marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, nowy tabor ma pozwolić spółce na znaczne rozszerzenie oferty, także w kierunkach, których dziś ŁKA nie obsługuje. Według jego zapowiedzi, pociągi ŁKA dojadą m.in. do Radomska, Piotrkowa Trybunalskiego i Tomaszowa Mazowieckiego. Wśród potencjalnych kierunków wymienił on też Bełchatów i Opoczno, choć na razie prowadzące tam trasy nie są zelektryfikowane. – Liczymy też, że w związku z wystawą Expo będziemy mogli zagęścić ofertę na linii do Warszawy – mówił.

Stępień przypomniał też o skomplikowanym przebiegu zamówienia na nowe jednostki. – Rywalizacja między oferentami była ostra – oceniał – ale ostatecznie wybraliśmy pociągi polskiego producenta, które są znane z nowoczesności i niezawodności – dodał. O dobrych wynikach eksploatacyjnych jednostek Impuls przekonywali też przedstawiciele Newagu.

Druga generacja Impulsów czerpie z doświadczeń pierwszej

– Zgodnie z doświadczeniami innych przewoźników pociągi te mają dostępność powyżej 99% – przekonywał Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. – W przypadku ŁKA będzie tak samo – zapewniał. – Gratuluję świetnego wyboru. Jesteśmy tańsi i pod względem kosztów zakupu, i późniejszej eksploatacji, co będzie istotne także już po 12-letnim okresie naszego serwisu – wskazywał natomiast Zbigniew Jakubas, główny akcjonariusz spółki.

– W przypadku Impulsów drugiej generacji wykorzystamy wszystkie najlepsze doświadczenia, które zdobyliśmy dotychczas – mówił Józef Michalik, wiceprezes Newagu. – Impuls 2 będzie jednak nieco dłuższy, a we wnętrzu zastosowaliśmy materiały trwalsze, estetyczniejsze i tańsze w utrzymaniu – podkreślał. Na niskie koszty eksploatacji wpływ ma mieć także niewielka waga pojazdów.

Termin dostawy może zostać przyśpieszony

Pierwszy Impuls ma trafić do Łodzi w październiku przyszłego roku. Jak zadeklarowali jednak dziś przedstawiciele producenta, termin przekazania jednostki będzie można przyśpieszyć. Na taką propozycję entuzjastycznie zareagował marszałek Witold Stępień. Dostawa wszystkich 14 ezt ma zakończyć się w roku 2019.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5