NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Ukrzaliznycia: Wymiana taboru wymaga pomocy państwa

| Roman Czubiński 30.07.2020 54

Ukrzaliznycia: Wymiana taboru wymaga pomocy państwa
fot. MS
Koleje Ukraińskie zapowiadają przyjęcie długofalowego programu odnowy taboru i infrastruktury. Warunkiem jego realizacji jest jednak unormowanie zasad finansowania działalności przewozowej przez państwo. Władze przewoźnika zapewniają, że rozmowy w tej sprawie są na dobrej drodze.
W najbliższym czasie Ukrzaliznycia ma wprowadzić do służby 18 nowych wagonów pasażerskich. Jak podkreśla przewoźnik, nowy tabor został wyprodukowany na Ukrainie. Dostawa ta będzie jednak kroplą w morzu potrzeb inwestycyjnych. Według przygotowanych przez spółkę założeń do średnio- i długoterminowego programu odnowy parku taborowego, aby sprostać prognozowanym potokom pasażerskim, co roku należałoby kupować co najmniej 100 nowych wagonów.

Pełniący obowiązki prezesa Ukrzalinyci Iwan Jurik podkreśla, że proces odnowy taboru oraz infrastruktury nie będzie możliwy bez dużego dopływu pieniędzy. Trwają rozmowy między przewoźnikiem a rządem na temat finansowania działalności przewozowej. – Wykonujemy ważną społecznie misję – zaznacza Jurik, cytowany w komunikacie prasowym Kolei Ukraińskich. Jak zapewnia, efektem rozmów będzie ustanowienie po raz pierwszy w historii przewoźnika stabilnych i sprawiedliwych zasad jego finansowania z budżetu państwa.

Potrzeby inwestycyjne są ogromne. Co do samych tylko lokomotyw elektrycznych, Ukrzaliznycia zamierza pozyskać 200 nowych pojazdów (w tym 20 dwusystemowych) i gruntownie zmodernizować przeszło tysiąc kolejnych. Ważnymi partnerami w zakresie długofalowej odnowy taboru mogą okazać się: chiński gigant CRRC, z którym Koleje Ukraińskie podpisały niedawno memorandum o współpracy, oraz amerykański koncern General Electric, który od 2018 r. dostarcza przewoźnikowi lokomotywy spalinowe. Na Ukrainie można spotkać też zamówione przed kilkoma laty pojazdy koreańskiego Hyundaia, polskiej Pesy oraz produkcji miejscowej. Władze państwa kładą nacisk na to, by produkcja i modernizacja pojazdów odbywała się z jak najszerszym udziałem ukraińskich producentów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (353)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Wiecej z regionu:

Ukraina (353)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5