NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ukrzaliznycia: Wymiana taboru wymaga pomocy państwa

| Roman Czubiński 30.07.2020 1,4k

Ukrzaliznycia: Wymiana taboru wymaga pomocy państwa
fot. MS
Koleje Ukraińskie zapowiadają przyjęcie długofalowego programu odnowy taboru i infrastruktury. Warunkiem jego realizacji jest jednak unormowanie zasad finansowania działalności przewozowej przez państwo. Władze przewoźnika zapewniają, że rozmowy w tej sprawie są na dobrej drodze.
W najbliższym czasie Ukrzaliznycia ma wprowadzić do służby 18 nowych wagonów pasażerskich. Jak podkreśla przewoźnik, nowy tabor został wyprodukowany na Ukrainie. Dostawa ta będzie jednak kroplą w morzu potrzeb inwestycyjnych. Według przygotowanych przez spółkę założeń do średnio- i długoterminowego programu odnowy parku taborowego, aby sprostać prognozowanym potokom pasażerskim, co roku należałoby kupować co najmniej 100 nowych wagonów.

Pełniący obowiązki prezesa Ukrzalinyci Iwan Jurik podkreśla, że proces odnowy taboru oraz infrastruktury nie będzie możliwy bez dużego dopływu pieniędzy. Trwają rozmowy między przewoźnikiem a rządem na temat finansowania działalności przewozowej. – Wykonujemy ważną społecznie misję – zaznacza Jurik, cytowany w komunikacie prasowym Kolei Ukraińskich. Jak zapewnia, efektem rozmów będzie ustanowienie po raz pierwszy w historii przewoźnika stabilnych i sprawiedliwych zasad jego finansowania z budżetu państwa.

Potrzeby inwestycyjne są ogromne. Co do samych tylko lokomotyw elektrycznych, Ukrzaliznycia zamierza pozyskać 200 nowych pojazdów (w tym 20 dwusystemowych) i gruntownie zmodernizować przeszło tysiąc kolejnych. Ważnymi partnerami w zakresie długofalowej odnowy taboru mogą okazać się: chiński gigant CRRC, z którym Koleje Ukraińskie podpisały niedawno memorandum o współpracy, oraz amerykański koncern General Electric, który od 2018 r. dostarcza przewoźnikowi lokomotywy spalinowe. Na Ukrainie można spotkać też zamówione przed kilkoma laty pojazdy koreańskiego Hyundaia, polskiej Pesy oraz produkcji miejscowej. Władze państwa kładą nacisk na to, by produkcja i modernizacja pojazdów odbywała się z jak najszerszym udziałem ukraińskich producentów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (440)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Wiecej z regionu:

Ukraina (440)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5