NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Koleje Ukraińskie chcą kupić ponad 200 nowych elektrowozów

| Michał Szymajda 03.02.2020 209

Koleje Ukraińskie chcą kupić ponad 200 nowych elektrowozów
Stacja kolejowa Odessa Główna fot. Michał Szymajda
Ukrzaliznycia określiła swoje potrzeby taborowe w zakresie kupna nowych lokomotyw elektrycznych. Większy nacisk położony będzie jednak, z przyczyn finansowych, na naprawy główne i modernizację posiadanego parku taborowego.
Jak powiedział Fratisek Bures, członek zarządu Kolei Ukraińskich i zarazem dyrektor do spraw technicznych, obecnie operator określa swoje zapotrzebowanie na kupno 50 lokomotyw pod sieć trakcyjną 3 kV DC i 135 elektrowozów pod 25kV AC oraz 20 dwusystemowych, do obsługi dwóch standardów napięcia na ukraińskiej sieci kolejowej. Łącznie będzie to więc 205 lokomotyw. Zakupy taboru mają ruszyć jeszcze w 2020 roku. Ten projekt inwestycyjny ma trwać do 2025 lub, maksymalnie, do 2027.

Zakupy nowych pojazdów będą zaledwie cząstką szerszego programu inwestycyjnego naszych sąsiadów. Jak podkreśla Bures, najpilniejsze zadanie to modernizacja ponad tysiąca już posiadanych elektrowozów i wykonanie napraw głównych tysiąca kolejnych. Zarówno w wypadku zakupu jak i modernizacji i napraw Ukrzaliznycia będzie szukała takich wykonawców, którzy zaoferują szeroką współpracę z istniejącymi na Ukrainie zakładami naprawy taboru, z których większość obecnie podlega pod Koleje Ukraińskie (ich oddzielenie od UZ ma mieć miejsce z końcem 2020 roku).

Koleje Ukraińskie już rozpoczęły rozmowy z potencjalnymi dostawcami taboru. Z Chińczykami z CRRC, którzy są faworytami przyszłego przetargu, podpisano już list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie modernizacji korytarzy transportowych, ale nikt nie ukrywa, że chcą oni sprzedać Ukraińcom swoje elektrowozy. Warto przypomnieć, że Ukrzaliznycia właśnie rozszerzyła kontrakt podpisany w 2018 roku z GE na dostawę 30 lokomotywy spalinowych. Zgodnie z opcją, do naszych sąsiadów dotrze jeszcze 40 spalinowozów TE33AC.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (349)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (349)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5