Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ukraińskie Škody CityElefant wracają do kursowania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
31-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Po dwóch latach od ponownego odstawienia piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Skody, pierwszy z dwóch zakupionych przez Ukraińców pojazdów ponownie ruszył w trasę.

Dwa piętrowe zespoły trakcyjne Skody EJ675 zostały zakupione z myślą o Euro 2012. Rzeczywiście, podczas samej imprezy kursowały między Charkowem a Donieckiem, obecnie pozostającym poza kontrolą rządu w Kijowie. Obsługiwały tą trasę do 2014 roku, kiedy, z uwagi na brak prowadzonych przeglądów, zostały odstawione. W przywrócenie pociągów do ruchu nie pomogła wojna, podczas której Donieck obwołał się osobną republiką.

Pat trwał do 2016 roku, kiedy „z krzaków” wyciągnął je Wojciech Bałczun, ówczesny prezes Kolei Ukraińskich. Gdy tylko przestał być prezesem sytuacja powtórzyła się. Pojazdy stały bezczynnie przez dwa lata aż do teraz. 30 grudnia Ukrzaliznytsia uruchomiła piętrowy pojazd i wysłała go na trasę pociągu 747 z Kijowa do Lwowa. Pociąg odjeżdża z Kijowa codziennie, z wyjątkiem poniedziałków, o 16:41 i przyjeżdża do Lwowa o 00:45. Ze Lwowa odjeżdża o 02:00 i przyjeżdża do Kijowa na 10:03. Po drodze zatrzymuje się w Winnicy, Chmielnickim, Tarnopolu i kilku innych miejscowościach.

- Pociąg nie był eksploatowany od dwóch lat, ponieważ wymagał znacznych i kosztownych napraw. Koleje jednak potrzebują takiego taboru. Dlatego postanowiono naprawić obie elektryczne Skody. Dziś pierwsza z nich ruszyła trasę. Drugi pojazd uruchomić w pierwszej połowie przyszłego roku - powiedział Ołeksandr Kamyszyn, prezes zarządu Ukrzaliznycia. Przywrócenie do ruchu Skody trwało od lutego 2021 roku. Zakres napraw był podobny jak dla naprawy poziomu P4. Ponadto wymieniono wykładzinę podłogową oraz tapicerkę siedzeń, wymieniono okna, przemalowano panele wewnętrzne, dodano ładowarki USB, uchwyty na rowery i monitoring. Remont obu sześciowagonowych pojazdów jest wart 120 milionów hrywien (prawie 18 milionów złotych). W naprawach wziął udział czeski producent.

Docelowo, od połowy stycznia 2022, pociągi będę kursować na trasie ze Lwowa do Winnicy i Tarnopola. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Tabor i technika

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Łukasz Malinowski 14 października 2025

Brno z tramwajem z najnowszej partii od Škody

Zintegrowany transport

Brno z tramwajem z najnowszej partii od Škody

Przemysław Farsewicz 28 marca 2025

Škoda zaprezentowała najdłuższy tramwaj na świecie

Tabor i technika

Škoda zaprezentowała najdłuższy tramwaj na świecie

Przemysław Farsewicz 24 września 2024

Rozpoczęły się targi Rail Business Days w Ostrawie [zdjęcia]

Tabor i technika

Psują się nowiutkie pociągi Škody na Łotwie

Tabor i technika

Psują się nowiutkie pociągi Škody na Łotwie

Michał Szymajda 05 stycznia 2024

Škoda będzie budować wagony dla włoskich pociągów nocnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Tabor i technika

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Łukasz Malinowski 14 października 2025

Brno z tramwajem z najnowszej partii od Škody

Zintegrowany transport

Brno z tramwajem z najnowszej partii od Škody

Przemysław Farsewicz 28 marca 2025

Škoda zaprezentowała najdłuższy tramwaj na świecie

Tabor i technika

Škoda zaprezentowała najdłuższy tramwaj na świecie

Przemysław Farsewicz 24 września 2024

Rozpoczęły się targi Rail Business Days w Ostrawie [zdjęcia]

Tabor i technika

Psują się nowiutkie pociągi Škody na Łotwie

Tabor i technika

Psują się nowiutkie pociągi Škody na Łotwie

Michał Szymajda 05 stycznia 2024

Škoda będzie budować wagony dla włoskich pociągów nocnych

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij