Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Škoda będzie budować wagony dla włoskich pociągów nocnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Grupa Škoda będzie współpracować przy budowie nowych wagonów do pociągów nocnych dla Kolei Włoskich. Producent otrzymał kontrakt w konsorcjum z włoskim producentem wagonów Firema, który znajduje się obecnie w rękach Hindusów.

Kolejowa część Škody dopiero teraz, po sformalizowaniu kontraktu, powiadomiła o sukcesie, jednak o wyborze konsorcjum czeskiego producenta i spółki Firema Koleje Włoskie informowały już na przełomie lipca i sierpnia.

Włoski konsorcjant Škody - spółka Firema - zajmuje się produkcją wagonów pasażerskich od dziesiątek lat, a w 2015 roku temu stała się częścią koncernu Titagarh z Indii. Rynek produkcji i remontów wagonów pasażerskich znacznie osłabł już jednak przed pandemią, dlatego obecnie jedna z rządowych włoskich agencji zastanawia się nad odkupieniem od 20 do 30 udziałów w firmie. Ciekawostką jest to, że ogłoszono to na kilka dni przed przekazaniem kontraktu na budowę wagonów dla konsorcjum Firema Titagarh - Škoda. Jednocześnie Hindusi wznowili we Włoszech produkcję wagonów towarowych – głównie platform do przewozu kontenerów, których na Półwyspie Apenińskim nie budowano od lat.

Škoda z Firemą zbuduje 70 wagonów do przewozów nocnych. Będą to zarówno wagony kuszetki (44), wagony sypialne (22) i wagony z miejscami do siedzenia (4). Taka liczba pozwoli na wymianę większości wagonów nocnych, którymi dysponują obecnie Koleje Włoskie. Będą one przeznaczone do obsługi nocnej relacji na linii z Mediolanu, Rzymu i Neapolu na Sycylię - do Palermo i Syrakuz.  Ta część kontaktu warta będzie 238,5 miliona euro, ale cały kontrakt ramowy opiewa na produkcję nawet 370 takich pojazdów za łączną sumę 732,5 mln euro. Część z wagonów, z miejscami do siedzenia, mogłaby obsługiwać także połączenia dzienne, ale tak duża ich liczba w umowie ramowej może świadczyć albo o przygotowaniach do realizacji przewozów międzynarodowych (szybka Frecciarosa dojeżdża już do Lyonu) albo o chęci powiększenia siatki połączeń krajowych.

– Wagony zostaną wykonane przy użyciu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, zapewniających wygodną podróż, przy jednoczesnym zapewnieniu zrównoważonego rozwoju środowiska – poinformował czeski producent i przedstawił pierwsze wizualizacje wagonów. Prawdopodobnie zajmie się on budową wyposażenia elektrycznego do wagonów, natomiast Firema zbuduje pudła wagonów i je wyposaży.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Škoda przejęła spółkę Molinari Rail Austria

Biznes

Škoda przejęła spółkę Molinari Rail Austria

Michał Szymajda 03 lutego 2023

Škoda dostarczy kolejne 15 tramwajów do Chociebuża

Zintegrowany transport

Škoda dostarczy kolejne 15 tramwajów do Chociebuża

Witold Urbanowicz 09 grudnia 2022

Trwają testy nowych zespołów trakcyjnych Skody na Łotwie [zdjęcia, film]

Tabor i technika

Škoda ma nowy zarząd. Ściągnęła ludzi z Alstomu

Biznes

Ukraińskie Škody CityElefant wracają do kursowania

Infrastruktura

Zobacz również:

Škoda przejęła spółkę Molinari Rail Austria

Biznes

Škoda przejęła spółkę Molinari Rail Austria

Michał Szymajda 03 lutego 2023

Škoda dostarczy kolejne 15 tramwajów do Chociebuża

Zintegrowany transport

Škoda dostarczy kolejne 15 tramwajów do Chociebuża

Witold Urbanowicz 09 grudnia 2022

Trwają testy nowych zespołów trakcyjnych Skody na Łotwie [zdjęcia, film]

Tabor i technika

Škoda ma nowy zarząd. Ściągnęła ludzi z Alstomu

Biznes

Ukraińskie Škody CityElefant wracają do kursowania

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5