Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Škoda będzie budować wagony dla włoskich pociągów nocnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
09-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Grupa Škoda będzie współpracować przy budowie nowych wagonów do pociągów nocnych dla Kolei Włoskich. Producent otrzymał kontrakt w konsorcjum z włoskim producentem wagonów Firema, który znajduje się obecnie w rękach Hindusów.

Kolejowa część Škody dopiero teraz, po sformalizowaniu kontraktu, powiadomiła o sukcesie, jednak o wyborze konsorcjum czeskiego producenta i spółki Firema Koleje Włoskie informowały już na przełomie lipca i sierpnia.

Włoski konsorcjant Škody - spółka Firema - zajmuje się produkcją wagonów pasażerskich od dziesiątek lat, a w 2015 roku temu stała się częścią koncernu Titagarh z Indii. Rynek produkcji i remontów wagonów pasażerskich znacznie osłabł już jednak przed pandemią, dlatego obecnie jedna z rządowych włoskich agencji zastanawia się nad odkupieniem od 20 do 30 udziałów w firmie. Ciekawostką jest to, że ogłoszono to na kilka dni przed przekazaniem kontraktu na budowę wagonów dla konsorcjum Firema Titagarh - Škoda. Jednocześnie Hindusi wznowili we Włoszech produkcję wagonów towarowych – głównie platform do przewozu kontenerów, których na Półwyspie Apenińskim nie budowano od lat.

Škoda z Firemą zbuduje 70 wagonów do przewozów nocnych. Będą to zarówno wagony kuszetki (44), wagony sypialne (22) i wagony z miejscami do siedzenia (4). Taka liczba pozwoli na wymianę większości wagonów nocnych, którymi dysponują obecnie Koleje Włoskie. Będą one przeznaczone do obsługi nocnej relacji na linii z Mediolanu, Rzymu i Neapolu na Sycylię - do Palermo i Syrakuz.  Ta część kontaktu warta będzie 238,5 miliona euro, ale cały kontrakt ramowy opiewa na produkcję nawet 370 takich pojazdów za łączną sumę 732,5 mln euro. Część z wagonów, z miejscami do siedzenia, mogłaby obsługiwać także połączenia dzienne, ale tak duża ich liczba w umowie ramowej może świadczyć albo o przygotowaniach do realizacji przewozów międzynarodowych (szybka Frecciarosa dojeżdża już do Lyonu) albo o chęci powiększenia siatki połączeń krajowych.

– Wagony zostaną wykonane przy użyciu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, zapewniających wygodną podróż, przy jednoczesnym zapewnieniu zrównoważonego rozwoju środowiska – poinformował czeski producent i przedstawił pierwsze wizualizacje wagonów. Prawdopodobnie zajmie się on budową wyposażenia elektrycznego do wagonów, natomiast Firema zbuduje pudła wagonów i je wyposaży.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Tabor i technika

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Łukasz Malinowski 14 października 2025

Brno z tramwajem z najnowszej partii od Škody

Zintegrowany transport

Brno z tramwajem z najnowszej partii od Škody

Przemysław Farsewicz 28 marca 2025

Škoda zaprezentowała najdłuższy tramwaj na świecie

Tabor i technika

Škoda zaprezentowała najdłuższy tramwaj na świecie

Przemysław Farsewicz 24 września 2024

Rozpoczęły się targi Rail Business Days w Ostrawie [zdjęcia]

Tabor i technika

Psują się nowiutkie pociągi Škody na Łotwie

Tabor i technika

Psują się nowiutkie pociągi Škody na Łotwie

Michał Szymajda 05 stycznia 2024

Zobacz również:

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Tabor i technika

Škoda wchodzi na polski rynek i chce współpracować

Łukasz Malinowski 14 października 2025

Brno z tramwajem z najnowszej partii od Škody

Zintegrowany transport

Brno z tramwajem z najnowszej partii od Škody

Przemysław Farsewicz 28 marca 2025

Škoda zaprezentowała najdłuższy tramwaj na świecie

Tabor i technika

Škoda zaprezentowała najdłuższy tramwaj na świecie

Przemysław Farsewicz 24 września 2024

Rozpoczęły się targi Rail Business Days w Ostrawie [zdjęcia]

Tabor i technika

Psują się nowiutkie pociągi Škody na Łotwie

Tabor i technika

Psują się nowiutkie pociągi Škody na Łotwie

Michał Szymajda 05 stycznia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij