Trwa przetarg na przebudowę fragmentów magistrali kolejowej E20 na odcinku pomiędzy przystankiem Warszawa Gołąbki a Ożarowem Mazowieckim. Do zadania zgłosiło się tylko trzech oferentów. Projekt otrzyma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Prace są związane z projektem pod nazwą „Poprawa przepustowości linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Kutno, Etap I – prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz”. Wykonawcy chętni do wzięcia w nim udziału muszą zadeklarować chęć działania w formule „projektuj i buduj”. Roboty będą odbywać się na linii 3 i 507 na stacji Ożarów Mazowiecki, na szlaku Ożarów Mazowiecki – Gołąbki oraz na posterunku odgałęźnym Warszawa Gołąbki. Będą polegać m.in. na przebudowie układu torowego, blokady liniowej, sieci trakcyjnej, zabudowie nowych urządzeń srk (wraz z budową nowego budynku nastawni), wymianie rozjazdów, przebudowie peronów oraz budowie przejścia podziemnego.
PLK oszacowała koszt prac na prawie 110,7 mln zł brutto. W wymaganiach zapisano, że okres obowiązywania umowy obejmuje maksymalnie aż 39 miesięcy (z projektowaniem). Swoje oferty w przetargu złożyło tylko trzech oferentów. Najtańszą ofertę złożyło ZUE, które zaoferowało prace za 99,185 mln zł brutto. Tuż za nim uplasowała się Trakcja PRKiI z kwotą 99,594 mln zł brutto. Najdroższy okazał się Torpol, który zaoferował prace za 108,398 mln zł brutto. Wszyscy podali 60-miesięczny okres gwarancji oraz zadeklarowali skrócenie terminu realizacji prac do 33 miesięcy. O zwycięstwie w tym przetargu prawdopodobnie nie zdecyduje jednak koszt prac, lecz inne kryteria.
Największe prace na magistrali E20, finansowane z narzędzia CEF, zaplanowano między Sochaczewem i Swarzędzem. Mają rozpocząć się w czerwcu tego roku, co spowoduje dwuletnie objazdy wydłużające czas przejazdu z Warszawy do Poznania o około 40 minut. 9 lutego PKP PLK poinformowały
o wybraniu oferty Torpolu w przetargu na modernizację odcinka Swarzędz – Barłogi w obszarze LCS Konin (wartość prac to prawie 1 mld zł), wskazały też, że konsorcjum firm
Budimex, ZUE i Strabag złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na modernizację odcinka Żychlin – Barłogi (LCS Kutno) na kwotę 688,8 mln brutto.