Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko FPS może dostarczyć lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
fot. M. SzymajdaZmodernizowana SM42 na targach Trako 2021. Tym razem IC chce mniejszych pojazdów
Zaskakujący przebieg przetargu na lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity. W grze pozostał już tylko poznański FPS, który… nigdy lekkich lokomotyw spalinowych nie produkował.

Przypomnijmy: Do zorganizowanego w sierpniu ubiegłego roku przetargu na dostawę 18 lokomotyw manewrowych dla PKP Intercity zgłosiło się dwóch producentów taboru kolejowego: czeskie CZ Loko, które ma już za sobą udaną dostawę sprawdzonego produktu, jakim jest Effishunter 300 (PKP Intercity ma ich 10). Oraz FPS H. Cegielski, który nie ma żadnego doświadczenia w budowie lekkich manewrówek.

FPS zadebiutuje z lekką manewrówką?

Dlatego udział FPS w tym przetargu mógł dziwić, bowiem na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat jedynym pojazdem szynowym z silnikiem spalinowym, który opuścił bramy poznańskiego zakładu była zmodernizowana SM42, których PKP Intercity kupiło 13. Pojazdy te sprawiały spore problemy na początku eksploatacji. 

Co dziwi jeszcze bardziej: obecnie FPS został sam w przetargu na dostawę aż 18 mały lokomotyw do pracy na bocznicach, ponieważ konkurent: czeski CZ Loko, został wykluczony z postępowania przetargowego ze względów formalnych.

KIO potwierdza decyzję PKP Intercity

– Stwierdziliśmy, że CZ Loko nie spełnia warunków zamówienia. CZ Loko odwołało się od tej decyzji w KIO, jednak ta instytucja przyznała nam rację – powiedział rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak.

Różnice w ofertach były niewielkie – CZ Loko chciało otrzymać za pojazdy 156,6 mln złotych, a H. Cegielski –154,8 mln zł. netto. To 190,4 mln zł brutto, a kwota przeznaczona przez PKP Intercity na sfinansowanie zamówienia to 137,5 mln złotych brutto. Dlatego PKP Intercity zwróciło się, już tylko do FPS, o przedłużenie ważności oferty, by móc otrzymać zgody korporacyjne od rady nadzorczej na podniesienie kwoty zamówienia.

– FPS zgodził się na to i obecnie mamy czas na decyzję o przyjęciu oferty do 13 maja – dodał Cezary Nowak. Jeśli umowa z FPS zostanie podpisana, na budowę zupełnie nowego pojazdu Cegielski będzie miał tylko 24 miesiące.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5