Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko FPS może dostarczyć lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
20-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko FPS może dostarczyć lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity
fot. M. SzymajdaZmodernizowana SM42 na targach Trako 2021. Tym razem IC chce mniejszych pojazdów
Zaskakujący przebieg przetargu na lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity. W grze pozostał już tylko poznański FPS, który… nigdy lekkich lokomotyw spalinowych nie produkował.

Przypomnijmy: Do zorganizowanego w sierpniu ubiegłego roku przetargu na dostawę 18 lokomotyw manewrowych dla PKP Intercity zgłosiło się dwóch producentów taboru kolejowego: czeskie CZ Loko, które ma już za sobą udaną dostawę sprawdzonego produktu, jakim jest Effishunter 300 (PKP Intercity ma ich 10). Oraz FPS H. Cegielski, który nie ma żadnego doświadczenia w budowie lekkich manewrówek.

FPS zadebiutuje z lekką manewrówką?

Dlatego udział FPS w tym przetargu mógł dziwić, bowiem na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat jedynym pojazdem szynowym z silnikiem spalinowym, który opuścił bramy poznańskiego zakładu była zmodernizowana SM42, których PKP Intercity kupiło 13. Pojazdy te sprawiały spore problemy na początku eksploatacji. 

Co dziwi jeszcze bardziej: obecnie FPS został sam w przetargu na dostawę aż 18 mały lokomotyw do pracy na bocznicach, ponieważ konkurent: czeski CZ Loko, został wykluczony z postępowania przetargowego ze względów formalnych.

KIO potwierdza decyzję PKP Intercity

– Stwierdziliśmy, że CZ Loko nie spełnia warunków zamówienia. CZ Loko odwołało się od tej decyzji w KIO, jednak ta instytucja przyznała nam rację – powiedział rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak.

Różnice w ofertach były niewielkie – CZ Loko chciało otrzymać za pojazdy 156,6 mln złotych, a H. Cegielski –154,8 mln zł. netto. To 190,4 mln zł brutto, a kwota przeznaczona przez PKP Intercity na sfinansowanie zamówienia to 137,5 mln złotych brutto. Dlatego PKP Intercity zwróciło się, już tylko do FPS, o przedłużenie ważności oferty, by móc otrzymać zgody korporacyjne od rady nadzorczej na podniesienie kwoty zamówienia.

– FPS zgodził się na to i obecnie mamy czas na decyzję o przyjęciu oferty do 13 maja – dodał Cezary Nowak. Jeśli umowa z FPS zostanie podpisana, na budowę zupełnie nowego pojazdu Cegielski będzie miał tylko 24 miesiące.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

PKP Intercity: Łomża w ofercie od czerwca 2026 r.?

Pasażer

PKP Intercity: Łomża w ofercie od czerwca 2026 r.?

Roman Czubiński 15 października 2025

Zobacz również:

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

PKP Intercity: Łomża w ofercie od czerwca 2026 r.?

Pasażer

PKP Intercity: Łomża w ofercie od czerwca 2026 r.?

Roman Czubiński 15 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij