Partnerzy serwisu:
Biznes

Turcy na kolei? Gulermak: Starannie selekcjonujemy kontrakty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
21-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Turcy na kolei? Gulermak: Starannie selekcjonujemy kontrakty
– Nasza polityka rozwoju biznesu jest bardzo konserwatywna. Nadal jesteśmy rodzinną firmą, założoną w 1958 r. przez Vildana Guleryuza. Przygotowując oferty, wykonujemy wiele nieobowiązkowych analiz, inwestujemy duże pieniądze i czas. Wszystko po to, by oferta była przygotowana jak najlepiej. Dlatego też Gulermak nie jest firmą, którą można zobaczyć w każdym postępowaniu, w jakim spełnia warunki udziału. Wybieramy tylko kilka najciekawszych i na nich się skupiamy. Nasi klienci na tym korzystają – mówi Mustafa Tuncer, dyrektor polskiego oddziału firmy Gulermak, znanej z budowy II linii metra w Warszawie.

Gulermak w Warszawie zrealizował metro, brał udział w postępowaniu na tramwaj do Fordonu. 

Mustafa Tuncer: Numerem jeden pozostaje Polska, gdzie zbudowaliśmy naszą europejską centralę i skąd zamierzamy prowadzić proces ofertowy dla innych krajów Starego Kontynentu. Już teraz nasze biuro w Warszawie, poza rynkiem lokalnym, obsługuje postępowania m.in. o kontrakt tunelowy w Niemczech dla Deutsche Bahn – bardzo wymagającego klienta, a także budowę stacji kolejowej i linii tramwajowej w Skandynawii. Interesujemy się również zleceniami w Wielkiej Brytanii.

Czy Gulermak będzie zainteresowany projektami z zakresu infrastruktury kolejowej i energetycznej? W końcu realizuje takie i to całkiem duże projekty w Turcji.

Chcemy wykorzystywać nasze najlepsze doświadczenia, jest więc oczywiste, że uważnie śledzimy postępowania zarówno w zakresie infrastruktury kolejowej, jak i energetycznej. Jednak jak już mówiłem, o każdym realizowanym projekcie myślimy jak o tym najważniejszym. Z tego też powodu nie bierzemy udziału we wszystkich postępowaniach, ale tylko w kilku starannie wyselekcjonowanych. Dewizą naszego planu rozwoju jest ewolucja, krok po kroku, tak by nie próbować zjeść zbyt dużego kawałka tortu. Wszyscy wiemy, jak to się w naszej branży kończy.

Czy Gulermak będzie występował w przetargach w Polsce (i ewentualnie w innych państwach UE) samodzielnie czy raczej w konsorcjach? Jeśli tak, to czy będą to partnerzy znani z realizacji drugiej linii metra?

Wszystko zależy od konkretnej sytuacji. Jesteśmy inżynierami, lubimy swoją pracę, podchodzimy do tego z pasją. Nie możemy zapominać jednak, że robimy też interesy, a formuła realizacji to decyzja czysto biznesowa.

Na ile perspektywiczny, w zakresie infrastruktury transportowej i energetycznej, jest rynek Europy Środkowej i Wschodniej?

Uważam, że jest to bardzo atrakcyjny rynek, nie tylko pod względem budowy i rozwoju infrastruktury transportowej, ale także jej utrzymania. Dzięki energii wysoko wykwalifikowanej kadry Europy Środkowo-Wschodniej, a w szczególności Polski, nie można przecenić. Wierzę, że w ciągu kilku lat Polska stanie się bazą know-how i kapitału dla wschodniej Europy. Jeśli ten potencjał zostanie wykorzystany, ma szansę również odegrać wiodącą rolę w przemianach, jakie już się zaczęły się na rynkach zachodnich.

Mgr. inż Mustafa Tuncer, dyrektor Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut a.s. oddział w Polsce, dyrektor projektu Projekt i Budowa Centralnego Odcinka II Linii Metra w Warszawie, zastępca kierownika kontraktu w trakcie realizacji. Z branżą budowlaną związany od 1989 r., z firmą Gulermak pięć lat krócej. Jest absolwentem katedry inżynierii lądowej na Politechnice Bliskiego Wschodu w Ankarze, gdzie ukończył studia z zakresu budownictwa na obszarach sejsmicznych.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Historyczny dzień dla Świnoujścia. Tunel otwarty [zdjęcia]

Tabor i technika

Historyczny dzień dla Świnoujścia. Tunel otwarty [zdjęcia]

Elżbieta Pałys 30 czerwca 2023

Metro na Karolin: Trwają prace przygotowawcze

Infrastruktura

Macedonia Północna rozpoczyna budowę połączenia kolejowego do Bułgarii

Infrastruktura

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic. Będzie aneks – mniej asfaltu i ekranów

Zintegrowany transport

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic z podziemnym przejściem dla pieszych

Zintegrowany transport

Polscy inżynierowie z Gülermak walczą o kontrakt przy HS2 w Anglii

Infrastruktura

Zobacz również:

Historyczny dzień dla Świnoujścia. Tunel otwarty [zdjęcia]

Tabor i technika

Historyczny dzień dla Świnoujścia. Tunel otwarty [zdjęcia]

Elżbieta Pałys 30 czerwca 2023

Metro na Karolin: Trwają prace przygotowawcze

Infrastruktura

Macedonia Północna rozpoczyna budowę połączenia kolejowego do Bułgarii

Infrastruktura

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic. Będzie aneks – mniej asfaltu i ekranów

Zintegrowany transport

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic z podziemnym przejściem dla pieszych

Zintegrowany transport

Polscy inżynierowie z Gülermak walczą o kontrakt przy HS2 w Anglii

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5