Konsorcjum firm Gülermak Sp z o.o. i Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S i jest wśród trzech firm na krótkiej liście w przetargu na projekt zaplecza technicznego i centrum kontroli sieci Washwood Heath w Birmingham. Kontrakt o wartości 275 mln GBP (1,34 mld PLN) obejmuje przekształcenie 30-hektarowego terenu poprzemysłowego w centrum sieci HS2.
Ze strony konsorcjum za przetarg odpowiadało warszawskie biuro Gülermak. Jednymi z najważniejszych kryteriów były referencje i doświadczenie personelu zdobyte podczas realizacji m. in. warszawskiego metra oraz jednej z największych zajezdni kolei szybkich prędkości na świecie w Ankarze. Szczególnie istotną kwestią była umiejętność integracji wielu branż i systemów, m. in. sterowanie systemem ruchu kolejowego z infrastrukturą oraz integracja istniejących i nowo powstałych fragmentów infrastruktury. – Z takimi wyzwaniami mierzymy się już od ponad dekady przy budowie metra w Warszawie – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy Gülermak.
Polscy inżynierowie odpowiadali za opracowanie całej dokumentacji i nawiązanie współpracy z lokalnymi poddostawcami. Przygotowano wyczerpujące odpowiedzi na temat podejścia do zarządzania ochroną zdrowia (BHP), ochroną środowiska, zarządzaniem jakością, polityką niedyskryminacji (równość, różnorodność i integracja). Realizacją projektu zajmie się międzynarodowy zespół pod nadzorem polskich inżynierów przy wsparciu renomowanych partnerów z Wielkiej Brytanii.
– Dzięki zespołowi z wieloletnim doświadczeniem realizujemy najbardziej wymagające projekty infrastrukturalne. Dzięki temu przyciągamy partnerów z ugruntowaną pozycją na lokalnych rynkach. To klucz do sukcesu przy tak dużych i skomplikowanych kontraktach – dodaje Bartosz Sawicki. Ogłoszenie postępowania przetargowe zaplanowano na początek 2022 roku, a podpisanie kontraktu nastąpi jest w 2023 roku.
High Speed 2 to sieć kolei dużych prędkości, która jest budowana w Wielkiej Brytanii. Zajezdnia kolejowa Washwood Heath w Birmingham składa się z budynku utrzymania taboru, myjni wagonów, budynku automatycznej kontroli pojazdów oraz 14 bocznic, na których pociągi będą oczekiwały na postoju przez noc. Na tym samym terenie znajdzie się również zintegrowane centrum sterowania siecią, centrum systemów sygnalizacji i sterowania, jak również budynki biurowe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.