NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Trzy nowe Dragony w STK

| inf. pras. 04.01.2019 302

Trzy nowe Dragony w STK
Fot. STK
STK, kolejowa spółka z Grupy Kapitałowej OT Logistics, wprowadziła do floty trzy nowe lokomotywy Dragon wyprodukowane przez nowosądecki Newag. Te pierwsze w Europie sześcioosiowe lokomotywy elektryczne zgodne z TSI posłużą głównie do przewozów ciężkich składów towarowych z ładunkami do i z portów w Świnoujściu oraz Gdyni.
Lokomotywy Dragon wykorzystywane są przez STK na zasadzie dzierżawy, wraz z utrzymaniem. STK planuje, by w latach 2019–2022 flotę spółki wzmocniło kilka dodatkowych lokomotyw Dragon, w tym lokomotywy „Dual Power” z silnikiem spalinowym. – Dodatkowy napęd spalinowy znacząco poprawi wykorzystanie naszych zasobów. Obecnie w większości transportów kruszyw czy zboża potrzebna jest dodatkowa lokomotywa spalinowa, która obsługuje pierwszą i ostatnią część transportu na torach niezelektryfikowanych. Dzięki napędowi Dual Power Dragony poradzą sobie bez lokomotyw spalinowych, co obniży koszty transportu oraz poprawi efektywność wykorzystania taboru – mówi Grzegorz Hałasiewicz, prezes STK cytowany w komunikacie spółki.

Jak czytamy, Dragony będą obsługiwać ciężkie składy pociągowe (o masie brutto powyżej 3500 ton), na relacjach pomiędzy Śląskiem a portami Grupy w Świnoujściu i Gdyni oraz pociągi transgraniczne. – Umowa dzierżawy obejmuje także pełne 24-godzinne wsparcie techniczne, a punkty serwisowe zlokalizowane są w całej Polsce, dzięki czemu szybko można wykonać przeglądy i usuwać ew. usterki. Dragony są jednak bardzo nowoczesne i niezawodne – dodaje Grzegorz Hałasiewicz. Producent lokomotyw deklaruje, że współczynnik niezawodności technicznej Dragonów sięga 98%.

Lokomotywa Dragon ma moc 5 MW i maksymalną siłę pociągową 450 kN. Napęd stanowi 6 asynchronicznych silników trakcyjnych 3-fazowych o mocy 842 kW każdy. Dragon jest typem ciężkiej lokomotywy, która może z powodzeniem prowadzić 40-wagonowy skład węgla o masie brutto 3000 ton z prędkością maksymalną 120 km/h. O sile Dragona świadczy fakt, że zwyczajowo takie składy prowadzone muszą być przez 2 lokomotywy innych typów – zaznacza STK.

Jak deklaruje przewoźnik, pozyskanie nowoczesnego i niezawodnego taboru pozwoli na poprawę wskaźników operacyjnych spółki, jak również na obniżenie kosztów i w efekcie możliwość składania przez STK atrakcyjniejszych ofert klientom.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42660)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42660)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5