Jak donosi „Dziennik Polski”, trzy gminy z obszaru Małopolski Zachodniej podpisały umowę z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji na przygotowanie studium wykonalności modernizacji linii z Trzebini do Oświęcimia. Ze strony Trzebini i Oświęcimia nie ma jednak wystarczającego poparcia dla studium.
Gminy zaangażowane w projekt modernizacji to Chrzanów, Libiąż oraz Chełmek. Dzięki sporządzonemu dokumentowi, będzie można ubiegać się o fundusze unijne na modernizację, która może kosztować aż 250 mln zł. Z racji, że znaczna część torów leży w gminie Chrzanów, ta właśnie gmina przeznaczyła najwięcej środków na projekt.
Aktualnie pociągi na terenie gminy Chrzanów poruszają się z prędkością do20 km/h. A z racji, że linia kolejowa - mimo katastrofalnej jakości - wciąż cieszy się powodzeniem, gmina chce w nią inwestować. Pozostałe gminy przekazały po 50 tys. zł na studium. Oświęcim i Trzebinia nie poparły póki co projektu. W przypadku Trzebini włączenie się w działania wchodzi w grę tylko, jeśli w miejscowości powstałby trzypoziomowy parking przy dworcu kolejowym.
Więcej