Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Trwają testy Flirta dla PKP IC [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
11-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

Pierwszy pociąg Flirt3 jest już testowany na specjalnym torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Pojazd jest sprawdzany "w ekstremalnych warunkach" pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży. PKP Intercity zaprezentowało film z pierwszego dnia testów.

Konsorcjum Stadler Polska-Newag prowadzi testy nowego pociągu zamówionego przez PKP Intercity. To pierwszy w Polsce dalekobieżny Flirt trzeciej generacji, spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa. Próby prowadzone są w ośrodku Instytutu Kolejnictwa. - Celem testów jest kompleksowe sprawdzenie systemów pociągu, np. układu napędowego, układu hamulcowego czy systemu antypoślizgowego - wyjaśnia Magdalena Dankowska, Kierownik Projektu w Stadler Polska. - Podczas prób chcemy wyeliminować ewentualne błędy, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym - dodaje.

Po zakończeniu testów prowadzonych przez konsorcjum, pojazd zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa, który dokona oficjalnego badania homologacyjnego, obejmującego sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu bez obciążenia oraz przy maksymalnym dociążeniu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa.

- Po uzyskaniu homologacji rozpoczną się odbiory pojazdów. Zgodnie z kontraktem 20 zamówionych składów PKP Intercity otrzyma do końca października br. - mówi Grzegorz Knop, Kierownik Projektu w Newagu. Pasażerowie wsiądą na pokład pociągów Flirt 3 w grudniu tego roku. Zostaną one włączone do obsługi składów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

- 20 nowych pociągów to element programu inwestycyjnego PKP Intercity opiewającego na kwotę 4,3 mld zł netto – podkreśla Marcin Karasiński, Dyrektor Projektu w PKP Intercity. - Część środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. W przypadku tego projektu dofinansowanie wynosi aż 70% - dodaje.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 24 października 2025

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Tabor i technika

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Jakub Rösler 15 października 2025

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2025

Zobacz również:

Stadler prezentuje pociąg FLIRT dla Doliny Aosty [zdjęcia]

Tabor i technika

Stadler prezentuje pociąg FLIRT dla Doliny Aosty [zdjęcia]

Stadler 26 września 2025

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Tabor i technika

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Pasażer

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 24 października 2025

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Tabor i technika

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Jakub Rösler 15 października 2025

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2025

Zobacz również:

Stadler prezentuje pociąg FLIRT dla Doliny Aosty [zdjęcia]

Tabor i technika

Stadler prezentuje pociąg FLIRT dla Doliny Aosty [zdjęcia]

Stadler 26 września 2025

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Tabor i technika

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Pasażer

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij