NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]

| inf. pras 03.08.2020 23

Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Trwają prace przy poprawie dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu [zdjęcia]
Pierwsze nowe urządzenie sterowania ruchem oraz konstrukcje sieci trakcyjnej zamontowano na stacjach Szczecin Port Centralny oraz Świnoujście – informuje PKP PLK. 
Torpol podpisał z PKP PLK i Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście umowy o łącznej wartości 1,44 mld zł netto (niemal 1,8 mld zł brutto) w lipcu 2019 roku. Celem jest poprawa dostępu kolejowego do portów morskich. Inwestycja jest współfinansowana z unijnych środków CEF „Łącząc Europę”. Teraz PKP PLK informuje o pierwszych postępach prac.

Jak informuje PKP PLK, na stacji Szczecin Port Centralny montowane są sygnalizatory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Układane są setki metrów kabli. Wykonawca stawia słupy i bramki – elementy konstrukcji, na których rozwieszana będzie nowa sieć trakcyjna. Budowane są nowe tory. Montaż nowych elementów linii kolejowej poprzedziło rozebranie i usunięcie 25 km starych torów i 78 rozjazdów. Działają specjalistyczne pociągi do usuwania i montażu sieci trakcyjnej. Pod torowiskiem wzmacniany jest grunt, co pozwoli na sprawny przejazd cięższych pociągów towarowych. Sprawny i bezpieczny przewóz towarów do i z portu zapewni modernizacja mostu kolejowego i trzech wiaduktów.

Na stacji Świnoujście widać już nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Stoją pierwsze konstrukcje pod nową sieć trakcyjną. Wykonawca zdemontował 12 kilometrów starych torów i 35 rozjazdów. Pracownicy wykonują wzmocnienie terenu pod linią oraz odwodnieniem układu torowego, które zapewni dobre utrzymanie drogi kolejowej. Na bieżąco uzupełniane są podkłady oraz nowe szyny do kolejnych prac.

Prace na torach dojazdowych do portów prowadzone są etapowo, aby zapewnić ciągły dostęp transportu kolejowego do nabrzeży – podaje inwestor.

Szybciej i więcej towarów koleją do portów

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewnią dojazd do portów dłuższych i cięższych składów. Pojadą pociągi nawet 750-metrowe o obciążeniu 221 kN na oś. Składy towarowe zostaną obsłużone szybciej i sprawniej. Zwiększą się możliwości przeładunkowe stacji w Szczecinie i w Świnoujściu. Porty przyjmą i odprawią więcej ładunków, co poprawi wzrost konkurencyjności przewozów towarowych i potencjału portów oraz pozytywnie wpłynie rozwój gospodarczy regionu.

Projekt obejmuje blisko 100 km torów (Szczecin Port Centralny – 61, Świnoujście – 35) oraz podobny zakres sieci trakcyjnej. Wymiana aż 285 rozjazdów świadczy o dużej skali prac na stacjach (Szczecin – 177 i Świnoujście – 108). Bezpieczeństwo zapewnią nowoczesne urządzenia sterowania ruchem oraz przebudowa 12 przejazdów kolejowo-drogowych w Szczecinie oraz 10 w Świnoujściu. W Szczecinie zostanie przebudowany most nad rzeką Parnicą oraz 3 wiadukty kolejowe.

Jak podaje PLK, zakończenie prac planowane jest na połowę 2022 roku (według kontraktu powinno to być 31 miesięcy od podpisania umowy).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5