Na trasie Warszawa – Radom planowo przebiegają prace na odcinku Czachówek – Warka. Rozbierane są stare perony i tory. Montowane są fundamenty nowej sieci trakcyjnej – informuje PKP PLK.
W październiku pomiędzy Czachówkiem a Warką zdemontowano 8 km torów na szlakach i stacjach Warka i Chynów. Zdjęto 17 km sieci trakcyjnej. Specjalne maszyny, tzw. oczyszczarki usunęły stary tłuczeń na kilkunastu kilometrach. Rozebrano peron w Gośniewicach, podobne prace toczą się przy peronach w Sułkowicach, Krężelu i w Michalczewie. Wykonawca zamontował już fundamenty pod 300 nowych słupów i część nowych konstrukcji sieci trakcyjnej.
W pracach wykorzystywane są pociągi sieciowe, oczyszczarki tłucznia i palownice oraz koparki, ładowarki, wywrotki. Kolejne prace zapewnią zgromadzone na placu budowy szyny, podkłady i tony kruszywa – informuje PLK.
Koniec prac w połowie 2020 r.
Zasadnicze prace torowe pomiędzy Warką a Czachówkiem Południowym zakończą się w połowie 2020 roku. Trwają przygotowania do rozpoczęcia pod koniec roku prac na odcinku Warka – Radom. Umowy na prace projektowe i realizacyjne zostały podpisane
półtora roku temu. Podczas modernizacji
korekcie nie ulegnie lokalizacja stacji w Warce.
Inwestycja na odcinku Czachówek Południowy – Warka – koncentruje się na przebudowie stacji Chynów i Warka oraz przystanków Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice.
W Chynowie i Warce docelowo wybudowane zostaną przejścia podziemne wyposażone w pochylnie. Zapewni to lepszy dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Na wszystkich peronach będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Wymienione zostaną tory na 20 km dwutorowej linii, sieć trakcyjna, 26 rozjazdów. Na styku toru i drogi pozytywnie zmienią się warunki dzięki modernizacji 12 przejazdów oraz budowie wiaduktu drogowego w ciągu DW 731 w Warce.
Szykuje się zamknięcie torówPodczas inwestycji zapewniony jest ruch pociągów. Obowiązuje rozkład jazdy, który już uwzględnia prace – podkreśla PLK. Inaczej będzie na odcinku Warka – Radom.
Według założeń, pierwsze zamknięcie nastąpi od I kwartału 2019 r. do II kwartału 2019 r. na odcinku Dobieszyn – Radom. Następnie, od II kwartału 2019 r. do IV kwartału 2019 r. przerwa w ruchu dotknie odcinek Warka – Radom. Ostatnie wstrzymanie ruchu będzie miało miejsce od IV kwartału 2019 r. do I kwartału 2020 r. na dcinku Dobieszyn – Radom.
Po zakończeniu przebudowy trasy z Warszawy do Radomia skróci się czas podróży ze 115 do około 75 minut. Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160 km/h – informuje PLK. Pierwotnie linia nr 8 miała być oddana do eksploatacji po modernizacji w 2012 r.