Ruszyły prace na odcinku Warka-Radom linii kolejowej nr 8. Niestety, podczas modernizacji korekcie nie ulegnie lokalizacja stacji w Warce.
Warta 429 mln zł umowa na modernizację odcinka linii nr 8 Radom – Warka została podpisana z konsorcjum Swietelsky Rail – Track Tec – Infrakol – Leonhard Weiss – Intop oraz na modernizację odcinka Warka – Czechówek Południowy z konsorcjum Strabag – ZUE – Budimex za 217 mln zł w połowie kwietnia. Pisaliśmy o tym
tutaj.
Jak donosi „Echo Dnia”, roboty właśnie ruszyły. – Między 4 a 8 września na odcinku Radom – Bartodzieje będą wymieniane szyny. 9 września takie same prace będą prowadzone na szlaku Grabów – Strzyżyna. Prace umożliwią utrzymanie parametrów technicznych linii i nie będzie konieczne wprowadzanie ograniczeń prędkości - informuje gazetę Karol Jakubowski ze spółki PKP PLK. Od 10 września do 10 października wykonawca modernizacji linii numer 8 na odcinku Warka – Radom rozpocznie prace przygotowawcze do przebudowy. Będzie dostarczał niezbędne materiały budowlane i sprzęt. – Działania te nie spowodują utrudnień dla pasażerów – mówi Karol Jakubowski. O zmianach rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich i komunikacji zastępczej na tej linii informowaliśmy
tutaj.
Mieszkańcy Warki pytają, czy jest szansa na zmianę lokalizacji stacji w Warce lub dobudowę przystanku kolejowego bliżej centrum miasta. Niestety, nie ma takich planów. Jak informuje „RK” Karol Jakubowski, w ramach modernizacji PLK zamierza przebudować trzy perony (jeden jednokrawędziowy i jeden dwukrawędziowy) i przejście podziemne. – Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – zapowiada.
Dodatkowo przebudowa zakłada remont torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci energetycznej, gazowej, kanalizacyjnej i wodnej. Początek przebudowy stacji Warka zaplanowany jest na sierpień przyszłego roku. – Podczas modernizacji stacja będzie przejezdna – zapewnia przedstawiciel PLK.