NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Stacja Warka nie będzie bliżej miasta

| Jakub Madrjas 06.09.2017 5,3k

Stacja Warka nie będzie bliżej miasta
Fot. Romuald Stolnicki
Ruszyły prace na odcinku Warka-Radom linii kolejowej nr 8. Niestety, podczas modernizacji korekcie nie ulegnie lokalizacja stacji w Warce.
Warta 429 mln zł umowa na modernizację odcinka linii nr 8 Radom – Warka została podpisana z konsorcjum Swietelsky Rail – Track Tec – Infrakol – Leonhard Weiss – Intop oraz na modernizację odcinka Warka – Czechówek Południowy z konsorcjum Strabag – ZUE – Budimex za 217 mln zł w połowie kwietnia. Pisaliśmy o tym tutaj.

Jak donosi „Echo Dnia”, roboty właśnie ruszyły. – Między 4 a 8 września na odcinku Radom – Bartodzieje będą wymieniane szyny. 9 września takie same prace będą prowadzone na szlaku Grabów – Strzyżyna. Prace umożliwią utrzymanie parametrów technicznych linii i nie będzie konieczne wprowadzanie ograniczeń prędkości - informuje gazetę Karol Jakubowski ze spółki PKP PLK. Od 10 września do 10 października wykonawca modernizacji linii numer 8 na odcinku Warka – Radom rozpocznie prace przygotowawcze do przebudowy. Będzie dostarczał niezbędne materiały budowlane i sprzęt. – Działania te nie spowodują utrudnień dla pasażerów – mówi Karol Jakubowski. O zmianach rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich i komunikacji zastępczej na tej linii informowaliśmy tutaj.

Mieszkańcy Warki pytają, czy jest szansa na zmianę lokalizacji stacji w Warce lub dobudowę przystanku kolejowego bliżej centrum miasta. Niestety, nie ma takich planów. Jak informuje „RK” Karol Jakubowski, w ramach modernizacji PLK zamierza przebudować trzy perony (jeden jednokrawędziowy i jeden dwukrawędziowy) i przejście podziemne. – Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – zapowiada.

Dodatkowo przebudowa zakłada remont torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci energetycznej, gazowej, kanalizacyjnej i wodnej. Początek przebudowy stacji Warka zaplanowany jest na sierpień przyszłego roku. – Podczas modernizacji stacja będzie przejezdna – zapewnia przedstawiciel PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warka (24)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warka (24)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5