NUMER 07/2019
NUMER 07/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:

Trwa walka z czasem na linii Słupsk – Ustka. Czy pociągi wrócą 20 czerwca?

| Michał Szymajda 14.06.2019 94

Trwa walka z czasem na linii Słupsk – Ustka. Czy pociągi wrócą 20 czerwca?
W Ustce trwają prace torowe Fot. PKP PLK
Trwa walka z czasem na linii Słupsk – Ustka. Czy pociągi wrócą 20 czerwca?
Trwa walka z czasem na linii Słupsk – Ustka. Czy pociągi wrócą 20 czerwca?
Trwa walka z czasem na linii Słupsk – Ustka. Czy pociągi wrócą 20 czerwca?
Trwa walka z czasem na linii Słupsk – Ustka. Czy pociągi wrócą 20 czerwca?
Trwają gorączkowe prace na linii 405 od Słupska do Ustki. Linia ma być gotowa do wznowienia sezonowego ruchu pociągów 20 czerwca, tymczasem prace trwają.
Dopiero 7 czerwca okazało się, że wykonawca nie zdołał wykonać wszystkich potrzebnych prac na odcinku linii 405 między Słupskiem i Miastkiem, co zaskoczyło lokalną społeczność, oczekującą powrotu pociągów od ponad 2 lat. Tam pociągi mają ruszyć dopiero na początku lipca.

W Ustce bardzo gorąco

Gorąca sytuacja (i to także dosłownie, ze względu na panujące temperatury) panuje jednak także na odcinku linii 405 od Słupska do Ustki, gdzie kilka dni temu na niektórych odcinkach, także na stacji Ustka, brakowało jeszcze sieci trakcyjnej. Tymczasem już 20 czerwca mają tutaj wjechać letnie pociągi Przewozów Regionalnych (9 par), Kolei Mazowieckich (jedna para) oraz PKP Intercity (5 par pociągów TLK i IC, w tym kursy zjazdowe na odcinku Ustka – Słupsk). PKP PLK na twitterze pochwaliły się nawet zdjęciami, na których wyraźnie widać gorączkowe prace. Istnieją poważne obawy o to czy trasa i stacja Ustka będzie gotowa na przyjęcie pociągów. PKP PLK pisze o tym że trasa „ma być gotowa”, a nie że "będzie".

- Na odcinku linii 405 między Słupskiem a Ustką wykonawca przygotowuje się do odbiorów robót – niektóre odbiory techniczne już się rozpoczęły. Trasa ma być gotowa do bezpiecznego ruchu pociągów od 20 czerwca. Wówczas uruchomione zostaną wakacyjne składy nad morze do Ustki – napisał w odpowiedzi na nasze wątpliwości Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK. Tymczasem na zdjęciach widzimy wyraźnie, że prowadzone są jeszcze prace związane z profilowaniem toru, kończone są perony, dopiero zakładana jest sieć trakcyjna w obrębie stacji Ustka.

– Obok linii wykonawca będzie jeszcze kontynuował roboty – bez wpływu na ruch pociągów. Na przedłużenie niektórych prac wpływ miały również konieczne, dodatkowe prace, związane z dewastacją sieci trakcyjnej na objętym pracami odcinku. Zgodnie z ustaleniami dokonanymi z przewoźnikami pociągi będą prowadzone z wykorzystaniem trakcji elektrycznej. Wspólnym celem jest zapewnienie pasażerom dojazdu do wybranego miejsca podróży – dodaje Martyn Janduła.

Problematyczne prowadzenie ruchu do i z Ustki

Stacja Ustka może sprawiać poważne problemy przewoźnikom. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, nie będzie tu możliwości manewrów, a na odcinku nie ma żadnej mijanki. W tych warunkach dla pociągów PKP Intercity rozważane jest takie prowadzenie wagonów, aby na odcinku Słupsk – Ustka lokomotywa elektryczna znalazła się zarówno od czoła jak i od końca pociągu. Tego problemu nie będzie w wypadku ezt Przewozów Regionalnych i składu push-pull Kolei Mazowieckich. Niemniej każde opóźnienie, zwłaszcza pociągów PKP Intercity (z których jeden przyjedzie aż z Przemyśla), przy tych warunkach prowadzenia ruchu, może oznaczać zdemolowanie rozkładu jazdy pociągów do kurortu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2019
NUMER 07/2019
Tematem najnowszego numeru naszego miesięcznika są trwające inwestycje infrastrukturalne - nie tylko na kolei. Czerwiec był chyba rekordowym miesiącem pod względem liczby zagranicznych wyjazdów naszych dziennikarzy, dlatego nie brakuje ciekawych relacji. W numerze piszemy też o pięcioleciu ŁKA. Polecamy rozmowy z t. Prejsem i R. Masiulisem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5