NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

TransComfort na konferencji Infraszyn

| informacja prasowa TransComfort 24.06.2021 250

TransComfort na konferencji Infraszyn
fot. TransComfort
TransComfort na konferencji Infraszyn
TransComfort na konferencji Infraszyn
TransComfort na konferencji Infraszyn
W dniach 9-11 czerwca 2021 odbyła się w Zakopanem XIII Szkoleniowa Konferencja Naukowo-Techniczna „Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym INFRASZYN”. TransComfort, BU spółki M&MR Trading Polska, był jednym z głównych sponsorów wydarzenia.
Podczas konferencji firma wygłosiła prelekcję na temat innowacyjnego systemu SMCV produkcji Marini Impianti Industriali. Jest to urządzenie odpowiadające za pomiar obciążeń pionowych taboru kolejowego będącego w ruchu. W ujęciu dosłownym jest to dynamiczna waga kolejowa, która w swym zastosowaniu zdecydowanie przewyższa popularne rozwiązania wag dynamicznych stosowanych w Polsce. System SMCV gwarantuje wysoką dokładność pomiarową dla taboru będącego w ruchu, analizując jednocześnie rozłożenie ładunku i alarmując o wszelkich odstępstwach od normy. Dodatkową funkcjonalnością systemu jest także diagnostyka kół w zakresie oceny geometrii (tzw. „płaskich miejsc”).

Przedstawiciele TransComfort, BU M&MR Trading Polska Sp. z o.o., zaprezentowali funkcjonalność urządzeniaSMCV, jego architekturę oraz implementację na podstawie doświadczeń z kolei włoskich i słoweńskich. Wskazali również na trend, jaki istnieje w tych krajach w zakresie nadzoru nad pociągami towarowymi. Urządzenia dedykowane ważeniu dynamicznemu i ocenie rozłożenia obciążeń to korzyść dla przedsiębiorców z sektora kolejowego. System SMCV jest wykorzystywany do rozliczeń handlowych, a dzięki swojej certyfikowanej dokładności gwarantuje prawidłowość wykonanych pomiarów. Implementacja systemu to także korzyść dla zarządców infrastruktury przyjmujących przewoźników, których pociągi nie zawsze są odpowiednio przygotowane do przewozu ładunków. Nadmierny i nieodpowiednio rozmieszczony ładunek ma negatywny wpływ na stan drogi kolejowej (szyn, podkładów), a także stanowi wysokie ryzyko w zakresie bezpieczeństwa.

Tegoroczna konferencja INFRASZYN była dla firmy szczególna – z jednej strony dlatego, że rok 2021 ogłoszono Europejskim Rokiem Kolei, a z drugiej, była to pierwsza możliwość prawdziwego branżowego spotkania od czasu wybuchu pandemii (naturalnie z zachowaniem reżimu sanitarnego). Udział w INFRASZYN 2021 był dla TransComfort, BU M&MR Trading Polska Sp. z o.o., okazją do zaprezentowania się w nowym obszarze rynku infrastrukturalnego i możliwością zaproszenia do dyskusji nad implementacją systemu SMCV w polskiej infrastrukturze kolejowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

TransComfort (7)
(665)

Więcej z regionu:

Gdynia (301)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

TransComfort (7)
(665)

Wiecej z regionu:

Gdynia (301)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5