NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

TransComfort dostarczy komponenty do pojazdów PESA Bydgoszcz Elf.eu dla czeskiego RegioJet

| informacja prasowa M&MR Trading 20.10.2020 3

TransComfort dostarczy komponenty do pojazdów PESA Bydgoszcz Elf.eu dla czeskiego RegioJet
wizualizacja: PESA Bydgoszcz SA
TransComfort, Business Unit of M&MR Trading Polska Sp. z o.o., dostarczy elementy gumowo-metalowe zawieszenia dla pojazdów Elf.eu bydgoskiej PESY, które w grudniu 2021 roku rozpoczną obsługę połączeń czeskiego przewoźnika RegioJet. Jako nieliczni na polskim rynku zaoferowaliśmy komponenty, które wykazują pełną zgodność z normą palnościową EN 45545-2 na poziomie HL2. 
PESA Bydgoszcz podpisała umowę z czeskim prywatnym przewoźnikiem RegioJet na dostawę siedmiu dwuczłonowych pojazdów EZT. Będą to pierwsze pojazdy dwusystemowe wyprodukowane przez PESĘ, które otwierają nową platformę Elf.eu, skierowaną na rynki międzynarodowe. Elfy.eu mają obsługiwać regionalne połączenia w Czechach w regionie Usti od grudnia 2021 roku.

Jednostka Elf.eu jest oparta na platformie Elf2. Pojazdy będą zielone, co wynika z wymagań regionu usteckiego, który wybrał kolor zielony dla wszystkich pojazdów swojego systemu transportowego. Elfy.eu będą pierwszymi jednostkami dwusystemowymi tego typu przygotowanymi przez producenta do kursowania na sieciach o dwóch rodzajach zasilania – AC 25 kV 50Hz i DC 3kV.

TransComfort, BU M&MR Trading Polska sp. z o.o., wspólnie z producentami zaprojektował i dostarczy elementy gumowo-metalowe zawieszenia dla pojazdów Elf.eu, które wykazują pełną zgodność z normą EN 45545-2 na poziomie HL2. Norma ta wymaga spełnienia szeregu parametrów podczas ekspozycji na ogień takich, jak: szybkość wydzielania ciepła (MARHE), emisja dymu oraz jego toksyczność. W pojeździe Elf.eu wszystkie elementy gumowo-metalowe zawieszenia wraz z systemami pneumatycznymi będą spełniały tę normę. 

Do tej pory spełnienie warunków normy EN 45545-2 dla elementów metalowo-gumowych zawieszenia było problematyczne, ponieważ wszelkie dodatki do mieszanki gumowej, które miały zapewnić zwiększoną odporność na ogień, powodowały pogorszenie się parametrów fizycznych i żywotności komponentu. Adaptacja jakichkolwiek istniejących rozwiązań do spełnienia tej normy była niemożliwa, dlatego TransComfort wspólnie z producentami zaprojektował te elementy gumowo-metalowe od nowa. Ponadto, do projektu Elf.eu dostarczymy także kompletne stabilizatory oraz kompaktowe łożyska do zestawów kołowych.

Transcomfort oferuje nie tylko standardowe produkty oraz systemy, ale także projektuje i adaptuje dane rozwiązania do wymagań projektu czy oczekiwań Klienta. Obecnie bez zgodności z normą EN 45545-2 niemożliwe jest uzyskanie homologacji pojazdu szynowego i dopuszczenie go do eksploatacji.

 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

TransComfort (5)
(559)

Więcej z regionu:

Gdynia (279)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

TransComfort (5)
(559)

Wiecej z regionu:

Gdynia (279)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5