Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trakcja chce waloryzacji kontraktu na modernizację E20 w rejonie Terespola

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trakcja chce waloryzacji kontraktu na modernizację E20 w rejonie Terespola
fot. Grzegorz W. Tężycki, lic. CC BY-SA 4.0Peron w Małaszewiczach
Wykonawca opóźnionego kontraktu na modernizację linii kolejowej nr 2 (magistrali E20) na obszarze Lokalnego Centrum Sterowania Terespol zapewnia, że jest w stanie dokończyć roboty. Poinformował także o toczących się negocjacjach z PKP PLK, które obejmują m.in. możliwość waloryzacji umowy. Nie wiemy wciąż, kiedy inwestycja mogłaby zostać ostatecznie sfinalizowana.

Jak informowaliśmy wczoraj, modernizacja magistrali E20 na jej odcinku wschodnim – pomiędzy Białą Podlaską a Terespolem – jest mocno opóźniona. Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, nie wskazał w odpowiedzi na nasze pytania choćby hipotetycznej daty zakończenia inwestycji, a przyczyny wolniejszego niż zakładano przebiegu prac opisał bardzo ogólnikowo, wskazując jedynie na zlecenie wykonawcy – Trakcji SA – robót dodatkowych związanych z połączeniem linii z infrastrukturą firmy Cargotor. O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy więc także spółkę realizującą kontrakt.

Ustalanie, kto ponosi odpowiedzialność za opóźnienie, "nie służy sprawie"

Podobnie jak PLK, również Trakcja bardzo niekonkretnie mówi o przyczynach powstania opóźnienia. – Kwestia opóźnień względem pierwotnego harmonogramu jest bardzo złożona i rozstrzyganie, w szczególności za pośrednictwem mediów, kto ponosi jaką część odpowiedzialności za powstałą sytuację, nie leży w interesie stron, a także samej realizowanej inwestycji – powiedział nam Maciej Grajewski, rzecznik spółki Trakcja SA. Dodał, że przedsiębiorstwo negocjuje obecnie z zamawiającym kwestię terminów realizacji prac.

Ustalenie nowego terminu zakończenia robót ma być związane przy tym z wykonaniem nie tylko pewnych robót dodatkowych, o których informowały nas również służby prasowe PKP PLK, ale także zamiennych oraz „tych, co do których zamawiający zawnioskował do wykonawcy o ich wykonanie”. Trakcja nie wskazała natomiast konkretnego zakresu owych prac. – Wykonawca prowadzi obecnie z zamawiającym [także] rozmowy w przedmiocie waloryzacji kontraktu – dodał Maciej Grajewski.

Sytuacja finansowa spółki jest według jej rzecznika stabilna

Przypomnijmy, że w ubiegłych latach Trakcja (wówczas pod nazwą Trakcja-PRKiI) borykała się z istotnymi problemami finansowymi, co doprowadziło do procesu restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstwa. W obliczu tego ważna wydaje się więc deklaracja co do aktualnego stanu firmy. – Obecna sytuacja finansowa Trakcji SA jest stabilna – zapewnia nas jej rzecznik.

– Nie ma zagrożenia dla żadnej części realizowanych przez spółkę prac – dodał nasz rozmówca. Póki co jednak pasażerowie i przewoźnicy muszą uzbroić się w cierpliwość. Do zakończenia modernizacji droga jest jeszcze daleka.

Przypomnijmy, że podczas składania oferty w 2017 roku wykonawca zadeklarował około dziesięciokrotnie mniejszy czas zamknięć torowych (1 612 godzin) niż jego konkurenci w przetargu. Później jednak okazało się, że m. in. komunikację zastępczą za pociągi Przewozów Regionalnych na odcinku Chotyłów – Terespol trzeba przedłużyć o wiele miesięcy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Zarząd Trakcji powiększony

Biznes

Zarząd Trakcji powiększony

Jakub Madrjas 30 listopada 2022

PLK przejmuje Trakcję. Umowa podpisana

Infrastruktura

PLK przejmuje Trakcję. Umowa podpisana

inf. pras 08 lipca 2022

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Zarząd Trakcji powiększony

Biznes

Zarząd Trakcji powiększony

Jakub Madrjas 30 listopada 2022

PLK przejmuje Trakcję. Umowa podpisana

Infrastruktura

PLK przejmuje Trakcję. Umowa podpisana

inf. pras 08 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5