NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Modernizacja LCS Terespol za ponad pół mld zł. Znamy oferty

| Martyn Janduła 03.03.2017 2,1k

Modernizacja LCS Terespol za ponad pół mld zł. Znamy oferty
Terespolfot. Lichen99 CC BY-SA 3.0 pl
Przed PKP PLK kolejny etap prac na linii kolejowej E20. Tym razem w ramach etapu trzeciego, kolejarze zlecą prace wokół Lokalnego Centrum Sterowania Terespol. Obejmą one stacje Biała Podlaska, Małaszewicze oraz Terespol. PKP PLK wyceniły ich modernizację za ponad 660 mln zł. Oferty wykonawców bardzo różnią się w czasie utrudnień jakie wywoła przebudowa.
Trzeci etap modernizacji linii kolejowej Siedlce – Terespol obejmie zaprojektowanie a następnie wykonanie przebudowy stacji Biała Podlaska, Małaszewicze oraz Terespol. To już ostatni etap modernizacji międzynarodowej magistrali E20 między Siedlcami a granicą z Białorusią. W ramach pierwszego etapu tego projektu zostały zmodernizowane odcinki szlakowe na linii Siedlce – Terespol. Drugi etap objął budowę lokalnego centrum sterowania w Łukowie (również z przebudową stacji w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim).

Zaplanowane w ramach trzeciego etapu prace obejmują m.in.: przebudowę układów torowych wraz z podtorzem, przebudowę sieci trakcyjnej, modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym, przebudowę obiektów inżynieryjnych, przebudowę układów drogowych, budowę peronów i wyposażenie ich w elementy małej architektury, budowę nastawni, a także demontaż zbędnych elementów infrastruktury. Prace obejmą również wymianę 14 km torów i rozjazdów. W efekcie zrealizowanego projektu, prędkość pociągów na całym odcinku z Siedlec do Terespola zostanie podniesiona do 160 km/h.

PKP PLK planowały przeznaczyć na to zadanie 662,4 mln zł brutto. Udział w postępowaniu wzięły cztery podmioty. Wszystkie oferty zmieściły się w kosztorysie zamawiającego. Co więcej, wszyscy oferenci zadeklarowali zbieżny termin realizacji – 36 miesięcy – oraz okres gwarancji – 72 miesiące. Trakcja PRKiI zaproponowała najtańszą ofertę za 513,6 mln zł brutto. Jednak co więcej, wykonawca zadeklarował, że suma czasu zamknięć torowych w przypadku jego oferty to 1 612 godzin. Parametr ten jest o rząd wielkości niższy od pozostałych oferentów.

– Godziny zamknięć całodobowych są przez nas szczegółowo wyliczone w oparciu o rozwiązania, jakie mamy zamiar zastosować przy wykonaniu robót – komentuje Robert Kuczyński, dyrektor komunikacji Trakcji PRKiI.

Następna w kolejności oferta – Torpolu – opiewa na 543,7 mln zł brutto i 35 160 godzin zamknięć torowych. ZUE złożyło trzecią w kolejności ofertę cenową za 555,3 mln zł brutto i zadeklarowało 26 500 godzin zamknięć torowych. Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm Budimex i PKP Energetyka – 660,4 mln zł brutto i 17 501 godzin zamknięć torowych.

Projekt pod nazwą „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej E20 Siedlce – Terespol dla zadania pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” finansowany jest z instrumentu unijnego CEF. Planowane lata realizacji inwestycji to 2017- 2020.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Terespol (46)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Terespol (46)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5