Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Torpol z najtańszą ofertą na przebudowę stacji Słupsk

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
27-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Torpol z najtańszą ofertą na przebudowę stacji Słupsk
Wiz. PKP PLKStacja Słupsk po remoncie
Ostatecznie to oferta Torpolu jest najtańszą w przetargu na przebudowę stacji Słupsk i 6,5-kilometrowego odcinka linii 202.

Sprostowanie.

PKP PLK przysłały w dniu 28 września sprostowanie dotyczące treści artykułu. Publikujemy je w całości: 

"W nawiązaniu do artykułu pt. „Torpol z najlepszą ofertą na przebudowę stacji Słupsk”, opublikowanego w dniu 27.09.2022 r., informujemy, iż PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykonanie robót budowlanych w obrębie stacji Słupsk od km 128,600 do km 135,100 linii kolejowej nr 202” w ramach projektu POIiŚ 5.1-17 pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”. Została przeprowadzona aukcja elektroniczna. Zamawiający nie dokonał jeszcze wyboru oferty najkorzystniejszej. Wybór nastąpi dopiero po analizie i badaniu pod kątem spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Dopiero pozytywny efekt weryfikacji umożliwi dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej, co w niniejszym postępowaniu jeszcze nie nastąpiło."

Po aukcji elektronicznej Torpol najtańszy

W przetargu na kompleksową przebudowę stacji Słupsk oferty złożyło aż dziesięć firm. Na rynku wciąż bowiem brakuje konkursów ofert na duże kolejowe inwestycje, a ten związany ze stacją Słupsk był jednym z największych. W momencie otwarcia ofert najmniej pieniędzy oczekiwało (1,05 mld zł brutto) konsorcjum ZUE i NDI, a niewiele więcej Alusta.

PKP PLK skłonne było jednak zapłacić za prace w Słupsku i na linii 202 maksymalnie 710 milionów złotych brutto. Ostatecznie, po aukcji elektronicznej, najkorzystniejsza okazała się oferta Torpolu, warta 691 milionów złotych brutto.

Zakres prac ma być bardzo duży. Zbudowane zostaną nowe perony (w tym trzeci, obsłuży pociągi do Ustki, które obecnie korzystają z wydłużonego peronu 2), ale pozostaną na nich stare, ponad 100-letnie żeliwne wiaty z kioskami. Będzie można wjechać na nie windą. Pojawi się nowoczesna informacja pasażerska.

Przebudowany i wyposażony w nowe urządzenia sterowania ruchem będzie także odcinek od Słupska do Kobylnicy. W Kobylnicy powstanie peron dla pociągów kursujących między Słupskiem a Koszalinem (taki istnieje tylko dla pociągów do Szczecinka), powstanie nowe Lokalne Centrum Sterowania, a także nowy most na Słupi, bazujący w części na starej konstrukcji. W ramach innej inwestycji PKP SA wkrótce pokaże wizualizację nowego budynku dworca. W trakcie jest także przetarg na wyłonienie wykonawcy przebudowy linii 202 na dwutorową na odcinku od Lęborka do Słupska. Pociągi mają się tu rozpędzać nawet do 200 km/h.

Wizualizacje stacji po przebudowie można zobaczyć tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij