NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Torpol z najtańszą ofertą na przebudowę stacji Słupsk

| Michał Szymajda 27.09.2022 2,4k

Torpol z najtańszą ofertą na przebudowę stacji Słupsk
Stacja Słupsk po remoncieWiz. PKP PLK
Ostatecznie to oferta Torpolu jest najtańszą w przetargu na przebudowę stacji Słupsk i 6,5-kilometrowego odcinka linii 202.
Sprostowanie.

PKP PLK przysłały w dniu 28 września sprostowanie dotyczące treści artykułu. Publikujemy je w całości: 

"W nawiązaniu do artykułu pt. „Torpol z najlepszą ofertą na przebudowę stacji Słupsk”, opublikowanego w dniu 27.09.2022 r., informujemy, iż PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykonanie robót budowlanych w obrębie stacji Słupsk od km 128,600 do km 135,100 linii kolejowej nr 202” w ramach projektu POIiŚ 5.1-17 pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”. Została przeprowadzona aukcja elektroniczna. Zamawiający nie dokonał jeszcze wyboru oferty najkorzystniejszej. Wybór nastąpi dopiero po analizie i badaniu pod kątem spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Dopiero pozytywny efekt weryfikacji umożliwi dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej, co w niniejszym postępowaniu jeszcze nie nastąpiło."

Po aukcji elektronicznej Torpol najtańszy

W przetargu na kompleksową przebudowę stacji Słupsk oferty złożyło aż dziesięć firm. Na rynku wciąż bowiem brakuje konkursów ofert na duże kolejowe inwestycje, a ten związany ze stacją Słupsk był jednym z największych. W momencie otwarcia ofert najmniej pieniędzy oczekiwało (1,05 mld zł brutto) konsorcjum ZUE i NDI, a niewiele więcej Alusta.

PKP PLK skłonne było jednak zapłacić za prace w Słupsku i na linii 202 maksymalnie 710 milionów złotych brutto. Ostatecznie, po aukcji elektronicznej, najkorzystniejsza okazała się oferta Torpolu, warta 691 milionów złotych brutto.

Zakres prac ma być bardzo duży. Zbudowane zostaną nowe perony (w tym trzeci, obsłuży pociągi do Ustki, które obecnie korzystają z wydłużonego peronu 2), ale pozostaną na nich stare, ponad 100-letnie żeliwne wiaty z kioskami. Będzie można wjechać na nie windą. Pojawi się nowoczesna informacja pasażerska.

Przebudowany i wyposażony w nowe urządzenia sterowania ruchem będzie także odcinek od Słupska do Kobylnicy. W Kobylnicy powstanie peron dla pociągów kursujących między Słupskiem a Koszalinem (taki istnieje tylko dla pociągów do Szczecinka), powstanie nowe Lokalne Centrum Sterowania, a także nowy most na Słupi, bazujący w części na starej konstrukcji. W ramach innej inwestycji PKP SA wkrótce pokaże wizualizację nowego budynku dworca. W trakcie jest także przetarg na wyłonienie wykonawcy przebudowy linii 202 na dwutorową na odcinku od Lęborka do Słupska. Pociągi mają się tu rozpędzać nawet do 200 km/h.

Wizualizacje stacji po przebudowie można zobaczyć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5