NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Tomaszów – Skarżysko: Remont także z myślą o ruchu dalekobieżnym. „Roboty nie będą utracone”

| Kasper Fiszer 26.07.2021 3,9k

Tomaszów – Skarżysko: Remont także z myślą o ruchu dalekobieżnym. „Roboty nie będą utracone”
Dworzec kolejowy w Końskichfot. Rafał T / fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0
Czy trwające roboty prowadzone na linii kolejowej nr 25 będą utracone, jeśli dojdzie do kompleksowej modernizacji trasy? PKP PLK twierdzą, że nie, i tłumaczą, dlaczego zdecydowały się na taki zakres prac. Przewoźnicy kolejowi nadal nie otrzymają natomiast możliwości krzyżowania pociągów w Bliżynie, bo na tej stacji zostanie przywrócony układ z tylko jedną czynną krawędzią peronową.
PKP PLK rozpoczęły remont infrastruktury pasażerskiej i torowej na linii kolejowej nr 25 pomiędzy Opocznem a Skarżyskiem-Kamienną (prace na przystankach prowadzone będą też na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno). Tymczasem samorządy województw łódzkiego i świętokrzyskiego nadal planują modernizację tej trasy, licząc na środki z rządowego programu Kolej Plus. Kielecki urząd marszałkowski poinformował nas, że nie planuje zmian w zakresie dużej inwestycji związanych z toczącymi się robotami.

Czy w Końskich zatrzymają się wkrótce pociągi dalekobieżne?


Rodzi to pytanie o utracenie przynajmniej części efektów rozpoczętych właśnie, a wartych 25 mln zł prac. – Roboty realizowane w ramach zadania „Rewitalizacja peronów na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odcinek Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna (różne lokalizacje)” zaplanowane zostały w taki sposób, aby w przyszłości uniknąć robót utraconych – zapewnia jednak Izabela Miernikiewicz z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Stwierdza, że podczas projektowania wzięto pod uwagę założenia zadania zgłoszonego do programu Kolej Plus.

Przypomnijmy, że pomiędzy Opocznem a Skarżyskiem mają kursować cztery pary pociągów dziennie, wszystkie obsługiwane spalinowymi jednostkami należącymi do Polregio. Tymczasem infrastruktura przystankowa będzie przygotowana do obsługi składów o znacznie większej długości niż niewielkie SA135 i SA139: peron w Końskich, który ma obecnie 260 m długości, zostanie wydłużony aż do 300 m. – W przyszłości, w zależności od zainteresowania przewoźnika, będą możliwe zatrzymania pociągów dalekobieżnych na tej stacji – tłumaczy nasza rozmówczyni, sugerując, że lepiej skomunikowałoby to miasto z innymi regionami.

Wciąż bez krzyżowań w Bliżynie, za to z nowym torem przy nowych peronach

W przypadku peronów o długości 250 m na mniejszych przystankach, które będą jedynie odnawiane, remont ma objąć nawierzchnię jedynie na odcinku 150 m. Tylko odświeżona część obiektów ma zostać potem udostępniona pasażerom. W ten sposób odnowiony będzie także peron na stacji Bliżyn. Pozostanie on jednokrawędziowy. W praktyce nie będzie więc wciąż możliwości planowania tam krzyżowań pociągów pasażerskich. – Będzie to natomiast możliwe na stacjach Stąporków i Końskie – wskazuje Izabela Miernikiewicz.

Podczas remontu peronów wymieniony ma zostać tor kolejowy na ich długości. – W trakcie modernizacji linii nie będzie zachodziła konieczność wymiany torów przy nowych peronach – mówi przedstawicielka PKP PLK. Ma to pozwolić na uniknięcie ingerencji w konstrukcję nowych obiektów oraz w odwodnienie. Dodajmy, że obecnie w większości przypadków przez przystanki kolejowe przy tym odcinku linii nr 25 można przejeżdżać z prędkością 80 km/godz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 25 (99)
(678)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Linia 25 (99)
(678)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5