NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

Znamy planowaną ofertę na trasie Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna

| Kasper Fiszer 21.07.2021 3,8k

Znamy planowaną ofertę na trasie Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna
fot. Kasper Fiszer
W grudniu po 12 latach przerwy wznowione zostaną połączenia kolejowe na styku województw łódzkiego i świętokrzyskiego. Z Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej pojedziemy cztery razy dziennie. Kursów będzie więc dwa razy więcej niż przed ich likwidacją, ale ofertę trudno uznać za bardzo bogatą.
Samorządy województw łódzkiego i świętokrzyskiego potwierdziły niedawno zamiar wznowienia obsługi linii kolejowej nr 25 na międzyregionalnym odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Końskie – Skarżysko-Kamienna. PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały natomiast o rozpoczęciu prac remontowych, które mają umożliwić obsługę pasażerów na przystankach położonych pomiędzy Opocznem a Skarżyskiem. Pociągi pasażerskie nie kursują tam od sierpnia 2009 r.

Regiony uzgodniły już planowaną ofertę

Pociągi mają wyruszyć w trasę wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy, czyli 12 grudnia. Dotychczas władze regionów nie informowały jednak o założeniach grafiku połączeń. Dziś możemy już mówić o zarysie planowanej oferty. – Rozkład jazdy zakłada kursowanie czterech par pociągów codziennych – stwierdza bowiem Agnieszka Kołacz-Sarnowska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.

Zastrzega jednocześnie, że na razie nie są ustalone konkretne godziny odjazdów. Te mają być bowiem przedmiotem uzgodnień z zarządcą infrastruktury. – Połączenia będą obsługiwane taborem spalinowym należącym do Polregio – zapowiada natomiast nasza rozmówczyni. Możemy się więc spodziewać, że do Skarżyska-Kamiennej dojadą spalinowe zespoły trakcyjne znane pasażerom korzystającym z istniejących połączeń Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Są to jednostki serii SA135 i SA139.

Nie będzie zmian w projekcie Kolej Plus


Przypomnijmy, że pierwotny plan województw zakładał wznowienie przewozów po modernizacji i elektryfikacji linii. Samorządy starają się o środki na ten cel w ramach rządowego programu Kolej Plus. Złożony projekt obejmuje także przebudowę infrastruktury pasażerskiej. Tymczasem PKP PLK prowadzą jej remont kilka lat przed ewentualną realizacją dużej inwestycji, o którą starają się UMWŁ i UMWŚ. – Prowadzony remont infrastruktury przystankowej nie będzie miał wpływu na planowany zakres modernizacji tej trasy w ramach programu Kolej Plus – mówi jednak Agnieszka Kołacz-Sarnowska.

– Na [rozpoczynające się teraz] prace przeznaczono ok. 25 mln zł ze środków budżetowych – informuje natomiast Izabela Miernikiewicz z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Kwota ta ma pozwolić na remont peronów na stacjach i przystankach Skarżysko-Milica, Bliżyn, Stąporków i Końskie. Skromniejsze prace zrealizowane zostaną natomiast w Brzasku, Gilowie, Sołtykowie, Wólce Plebańskiej, Czernieckiej Górze, Kornicy, Rudzie Białaczowskiej, Petrykozach, Sitowej, Opocznie, Słomiance, Szadkowicach, Bratkowie i Jeleniu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5