NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przewozy Regionalne: Przetargi na zakupy taborowe z końcem roku

| Michał Szymajda 09.03.2016 337

Przewozy Regionalne: Przetargi na zakupy taborowe z końcem roku
Prezes Tomasz Pasikowski mówi o planach taborowych na najbliższe lataFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
– Struktura finansowania zakupów i modernizacji taboru jest w tej chwili kwestią otwartą i nie wykluczamy żadnego ze scenariuszy. Wchodzą w grę także obligacje. Na pewno zdecydujemy się na najskuteczniejsze rozwiązanie, które pozwoli Przewozom Regionalnym na kupno 55 nowych pociągów i modernizację 160 EN57 – mówi prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski.
Liczby, o których mowa to suma taboru, którego modernizacja lub zakup będzie wykonana dzięki kredytowi pozyskanemu od banków (trwają negocjacje z kilkoma z nich). Podstawą do ich udzielenia mają być umowy wieloletnie, które Przewozy Regionalne zawarły z samorządami wojewódzkimi na świadczenie usług przewozu pasażerów. Na razie PR podpisały 7 umów 5-letnich oraz 3 umowy 4-letnie. Z pozostałymi samorządami wieloletnie umowy są projektowane, albo też obowiązują umowy jednoroczne. Tylko województwo śląskie i mazowieckie nie planuje dalszej współpracy z PR na podstawie umów wieloletnich.

Projekt zakupowy ma zakończyć się z końcem 2018 roku. Po tym okresie Przewozy Regionalne chcą wrócić do pomysłu wymiany taboru z udziałem środków UE (z uwagi na udział środków publicznych z Agencji Rozwoju Przemysłu w restrukturyzacji, do końca jej trwania, czyli właśnie do 2018, nie będzie to możliwe). Przewozy Regionalne zaprosiły w lutym do dialogu technicznego producentów taboru i firmy go modernizujące. Spółka chce sprawdzić, co może zaoferować przewoźnikowi rynek i wypracować standardy dla specyfikacji przetargowych. PR chcą także ocenić możliwości leasingowania taboru.

– Chcemy, by w momencie, gdy zakończy się układanie modelu finansowego, można było od razu sformułować ogłoszenie przetargowe na zakupy i modernizacje. Chcemy jak najszybciej sprecyzować nasze oczekiwania i mieć wiedzę o możliwościach producentów. Ogłoszenie jest na tyle duże, że wzbudza żywe zainteresowanie zarówno firm tabor modernizujących, jak i tych, które tabor produkują. Mogę zdradzić, że do dialogu zgłosili się wszyscy liczący się producenci w tej części Europy – powiedział Tomasz Pasikowski.

Przewozy Regionalne wciąż oczekują na gwarancje bankowe i realne środki, które pozwolą ogłosić przetargi na zakupy i modernizacje pociągów. Prezes Pasikowski liczy, że środki finansowe uda się zapewnić w połowie roku. Przetargi na produkcję i przebudowę taboru ruszą więc najprawdopodobniej w ostatnim kwartale 2016.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5