Ostatnia wyprodukowana przez Siemensa lokomotywa ER20 Eurorunner trafi do operatora Adria Transport d.o.o., mającego siedzibę w słoweńskim Koprze. Będzie ona obsługiwać transport towarowy z i do adriatyckiego portu. Kolejną generacją lokomotyw Siemensa, która w dalszej perspektywie czasowej ma zastąpić Eurorunnery, jest platforma Vectron.
Zanim nastąpił zakup lokomotywy przez Adria Transportu, przewoźnik Metrans a.s. pozyskał trzy takie maszyny. Pojawią się one u operatora na początku 2013 r. - wówczas spółka będzie posiadać ogółem siedem ER20. Lokomotywy te użytkowane są w przewozach transgranicznych, głónie na Węgrzech, Słowacji i Słowenii.
ER20 w swojej historii zostały zakupione przez 22 klientów w sześciu krajach. Jak podaje Siemens, ze względu na stosunkowo krótki czas oczekiwania na dostawę, maszyny te stały się szzczególnie popularne pośród prywatnych przewoźników w całej Europie. Dodatkowym plusem była modułowa budowa i możliwość przystosowania do różnych wymogów, stawianych przez spółki przewozowe tym pojazdom.
Wyprodukowano łącznie 181 lokomotyw - na tym zakończyła się seria ER20. Pierwsze zamówienie, dotyczące 70 ER20 zostało złożone przez koleje austriackie ÖBB w 1998. Podmiot ten zamówił łącznie 100 spalinowo-elektrycznych lokomotyw w dwóch partiach.
Następcą ER20 jest Vectron DE. Platforma ta jest rozwinięciem rozwiązań technicznych stosowanych w Eurorunnerach. Szczególny nacisk położono na ekonomicznej eksploatacji tych pojazdów - m.in. na niskie zużycie paliwa.