Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Autonomiczne pociągi towarowe? Giganci łączą siły

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Autonomiczne pociągi towarowe? Giganci łączą siły
fot. PixabayZdjęcie ilustracyjne
Opracowanie zautomatyzowanych rozwiązań dla przyszłego Cyfrowego Pociągu Towarowego (DFT) – to cel współpracy podjętej przez Knorr Bremse i Thales. Przedstawiciele firm podpisali w tej sprawie list intencyjny.

Automatyzacja w sektorze przewozów kolejowych (towarowych i pasażerskich) nie będzie – przynajmniej na razie – polegała na zastąpieniu maszynistów, lecz na ułatwieniu ich pracy poprzez asystowanie przy poszczególnych czynnościach. Korzyści, jakie ma dzięki temu odnieść transport kolejowy, to poprawa efektywności, punktualności i konkurencyjności. Cyfrowe wspomaganie prowadzących pozwoli zwiększyć przepustowość linii kolejowych, obniżyć zaś zużycie energii. Ruch pociągów stanie się płynniejszy i lepiej dostosowany do warunków, takich jak parametry toru, obecność innych pojazdów na linii czy obciążenie.

Na atrakcyjności zyska też praca maszynisty, który – dzięki cyfrowemu wspomaganiu (głównie w formie podpowiedzi co do prędkości czy zużycia energii) – będzie mógł poświęcać mniej czasu i uwagi na poszczególne czynności. Może to pomóc w rozwiązaniu lub przynajmniej złagodzeniu problemu luki kadrowej.

Obie firmy należą do liderów w swoich dziedzinach (produkcji systemów hamulcowych oraz systemów sterowania ruchem). Ich współpraca na rzecz opracowania nowych rozwiązań automatycznych może mieć więc duży potencjał. – Automatyczne sterowanie pociągiem (ATO) jest najważniejszym rozwiązaniem, które może uczynić kolej towarową bardziej wydajną i dostępniejszą, a także pozwolić przewoźnikom zoptymalizować koszty – mówi prezes zarządu Knorr Bremse Rail Vehicle Systems dr Nicolas Lange.

Cytowany w komunikacie prasowym Thales wiceprezes działu urządzeń sygnalizacyjnych niemieckiego oddziału koncernu dr Yves Joannic dodaje, że – choć system w pełni autonomicznej jazdy dopiero powstaje – poszczególne technologie konieczne do zastosowania technologie są opracowywane i dojrzewają bardzo szybko. – Jednym z takich koniecznych kroków jest właśnie ATO. Mamy jasną wizję związaną z autonomią. Partnerstwo z Knorr Bremse przyspieszy jej realizację – deklaruje. Co ważne, systemy ATO mają być możliwe do zastosowania w istniejących już pojazdach.

W planach dotyczących poprawy efektywności kolei szeroko pojęta automatyzacja odgrywa jedną z głównych ról. Tylko w ostatnich kilku miesiącach pisaliśmy – między innymi – o przygotowaniach do wprowadzenia cyfrowego sprzęgu automatycznego, do automatyzacji prób hamulcowych, polski system automatycznego prowadzenia pociągów aglomeracyjnych (na razie przetestowany w warszawskim metrze), a także szersze wizje, opracowywane przez producentów taboru i infrastruktury.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Roman Czubiński 20 lipca 2023

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Automatyczny sprzęg cyfrowy. Korzyści i wyzwania dla unijnej branży kolejowej

Innowacje

Automatyczne sprzęgi: pomogą, czy zaszkodzą przewozom towarowym?

Tabor i technika

Zobacz również:

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Roman Czubiński 20 lipca 2023

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Automatyczny sprzęg cyfrowy. Korzyści i wyzwania dla unijnej branży kolejowej

Innowacje

Automatyczne sprzęgi: pomogą, czy zaszkodzą przewozom towarowym?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5