Siemens Mobility pokazał w Warszawie swoją wizję przyszłości transportu
inf. pras ⚫ 07.06.2022 ⚫
1,5k





Automatyzacja oparta na chmurze, big data, cyfrowe modelowanie, rzeczywistość rozszerzona – to tylko wybrane kilka trendów, które będą rozwijać cyfrowe technologie w infrastrukturze kolejowej przyszłości. Siemens Mobility zorganizował specjalny pokaz, prezentując swoje najnowsze rozwiązania w tym obszarze w zdigitalizowanym pojeździe.
– Opracowujemy produkty i rozwiązania cyfrowe niezbędne do zapewnienia maksymalnej niezawodności w transporcie pasażerskim i towarowym, niemal stuprocentowej dostępności pojazdów szynowych i ich infrastruktury oraz optymalnych kosztów utrzymania i napraw, przy znacznej poprawie komfortu podróży dla pasażerów. Nasze najnowsze rozwiązania pokazujemy w specjalnym pojeździe infrastruktury kolejowej dedykowanym dla klientów i kontrahentów z całej Polski – powiedział Hubert Meronk, CEO Siemens Mobility.
Według Siemens Mobility kluczowe trendy z obszaru rozwoju infrastruktury kolejowej w przyszłości to: automatyzacja jazdy, inteligentna analityka danych (wykorzystanie danych analitycznych do elastycznego planowania infrastruktury kolejowej, zwiększającego przepustowość linii i zmniejszającego koszty całkowite inwestycji), chmura obliczeniowa – wirtualizacja elementów przytorowych z wykorzystaniem modelowania w technologii BIM (Building Information Modeling) oraz priorytetyzacja cyberbezpieczeństwa.
Podczas specjalnego pokazu, zorganizowanego w specjalnym, mobilnym punkcie przemieszczającym się po Europie, zaprezentowano także wybrane praktyczne wdrożenia nowoczesnych technologii infrastruktury kolejowej Siemens Mobility w Europie, w tym m.in.:
Siemens Mobilty realizuje w Polsce kilkanaście projektów z obszaru infrastruktury kolejowej m.in. dostarczając urządzenia pokładowej oraz przytorowej sygnalizacji dla polskich producentów i operatorów kolejowych. Od 2021 r. firma wspólnie z Kombud wdraża także system ETCS na linii 226 między Pruszczem Gdańskim, a Gdańskiem Port Północny.
Według Siemens Mobility kluczowe trendy z obszaru rozwoju infrastruktury kolejowej w przyszłości to: automatyzacja jazdy, inteligentna analityka danych (wykorzystanie danych analitycznych do elastycznego planowania infrastruktury kolejowej, zwiększającego przepustowość linii i zmniejszającego koszty całkowite inwestycji), chmura obliczeniowa – wirtualizacja elementów przytorowych z wykorzystaniem modelowania w technologii BIM (Building Information Modeling) oraz priorytetyzacja cyberbezpieczeństwa.
Podczas specjalnego pokazu, zorganizowanego w specjalnym, mobilnym punkcie przemieszczającym się po Europie, zaprezentowano także wybrane praktyczne wdrożenia nowoczesnych technologii infrastruktury kolejowej Siemens Mobility w Europie, w tym m.in.:
- Automatyczną jazdę w ruchu aglomeracyjnym – od października 2021 r. Siemens Mobility realizuje projekt Digital SBahn – autonomiczny ruch pociągów na 23-kilometrowym odcinku linii S21 w Hamburgu. Wcześniej projekty z zakresu ATO wdrożono także w Thameslink w Londynie oraz na trasie wzdłuż Jeziora Genewskiego między Lozanną a Villeneuve w Szwajcarii. Na podstawie dostępnych danych o infrastrukturze, torach i rozkładach jazdy system pokładowy oblicza optymalny w danym momencie profil podróży i steruje systemami trakcji i hamowania pojazdu podczas jazdy pociągu automatycznego. Maszynista jest na bieżąco informowany o wszystkich procedurach za pomocą wyświetlacza. W rezultacie zmniejsza się zużycie energii, a płynność ruchu i przepustowość ulegają znacznej poprawie, co z kolei znacznie poprawia czasy przejazdu.
- Cyfrowa nastawnica - Spółka Deutsche Bahn uruchomiła pierwszą cyfrową nastawnicę w ramach projektu Annaberg-Buchholz w Saksonii. Wdrożenie komponentów systemu sygnalizacyjnego Trackguard Sinet opracowanego przez spółkę Siemens oznaczał kolejny kamień milowy na drodze do pełnej cyfryzacji kolei dalekobieżnych.
- Krajowa sieć kolejowa zarządzana z jednego miejsca - Współpracując z Bane NOR, Siemens Mobility przekształca całą norweską sieć kolejową w system w pełni cyfrowy, oparty na protokole IP i standardach Eulynx/Neupro, realizując koncepcję IoT (Internet of Things). Pasażerowie skorzystają na poprawie punktualności, zwiększeniu przepustowości i częstotliwości kursowania pociągów. Ogólnokrajowy system jest kontrolowany przez system ETCS, zarządzany z jednego miejsca dla całego kraju. Wszystkie linie zostaną oddane do eksploatacji do 2034 roku.
- Cyfrowy bliźniak – w ramach prac modernizacyjnych w infrastrukturze kolejowej Siemens Mobility skanuje tory za pomocą dronów, lidarów i radarów, by rejestrować całe środowisko kolejowe z milimetrową dokładnością. Firma wykorzystuje także aplikacje rzeczywistości rozszerzonej (AR) do montażu elementów infrastruktury ETCS.
- Cyberbezpieczeństwo - W Achau firmy ÖBB-Infrastruktur AG i Siemens Mobility uruchomiły pierwszą niezależną od oprogramowania sprzętowego nastawnicę Simis na platformie DS3 (Distributed Smart Safe System). Jest to pierwsze wdrożenie cyfrowej nastawnicy SL3. Platforma DS3 to zupełnie nowa, oparta na oprogramowaniu platforma bezpieczeństwa, która stanowi podstawę dla bezpiecznych aplikacji kolejowych w chmurze.
Siemens Mobilty realizuje w Polsce kilkanaście projektów z obszaru infrastruktury kolejowej m.in. dostarczając urządzenia pokładowej oraz przytorowej sygnalizacji dla polskich producentów i operatorów kolejowych. Od 2021 r. firma wspólnie z Kombud wdraża także system ETCS na linii 226 między Pruszczem Gdańskim, a Gdańskiem Port Północny.
Komentarze:
Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |