NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Nowe Impul­sy już w Kolejach Dolnośląskich [zdjęcia]

| jm, Rynek Kolejowy 22.10.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-10-22 15:36:18 Autor: jask
---.internetdsl.tpnet.pl
niestety podobają mi się bardziej niż nasze bydgoskie Linki :/
2015-10-22 15:52:19 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Te siedzenia jakieś bez wyrazu. Taka szarość zapanowała. Ponoć miały być montowane siedzenia z plebiscytu na najlepsze, które wybierali pasażerowie. Jak widać są inne czyli konkurs był propagandą.
Ale niech będą. Wyglądają na wygodne. Kolorystyka to już kwestia gustu
2015-10-22 16:24:53 Autor: ASeujer
---.dynamic.chello.pl
To fakt ładne są te pociągi
2015-10-22 17:08:31 Autor: tomtom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Synth: Są bardzo wygodne. Przedwczoraj jechałem 31WE-020 (tak, KD puściły swojego Impulsa na trasę kilka dni po dostarczeniu do Legnicy) i naprawdę jest lepiej niż w Growagach Viso z 36WEa i 31WE ZGZ.
No i mi się ta kolorystyka na żywo podoba. Jest dość jasno i tak przytulniej niż z tymi czerwonymi siedzeniami.
2015-10-22 17:09:29 Autor: gosciu
---.play-internet.pl
A może jak odebrali część Impulsów przeznaczonych na Jelenią Górę/Szklarską Porębę i dali na Węgliniec, to może niech teraz odbiorą część z Rawicza i dadzą na 274? Zresztą, dlaczego na ponad 2-godzinnej trasie ma jeździć Kibel (tragiczny nie jest, ale jednak "Jaszczury" wygodniejsze"), a na 50-minutowej do Rawicza wygodny Impuls?
2015-10-22 19:18:48 Autor: jarus
---.226.178.23
@ gościu:

Przecież te Impulsy w praktyce też pójdą na linię zgorzelecką. KD swoim zwyczajem robią pasażerów w balona. Wystarczy pomyśleć: na zgorzeleckiej pasażerowie już teraz nie mieszczą się w pociągach, brakuje taboru do obsługi. Więc co dadzą? Przecież nie EN57, bo na zgorzeleckiej pociągi muszą sunąć 160 km/h. Jest oczywiste, że zabiorą te Impulsy mieszkańcom Rawicza. Od grudnia prędzej właśnie pójdą na Węgliniec nowe Impulsy przeznaczone na Rawicz niż 36WE jeżdżące na Jelenią Górą, bo 31WE są pojemniejsze.

A w KD znowu będą się dziwić bluzgom pasażerów, tym razem oszukanych z linii do Rawicza.
2015-10-22 19:31:20 Autor: m
---.231.104.150
świetne gniazdko
2015-10-23 00:38:58 Autor: tomtom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@jarus

Na zdrowy rozsądek jeden z 31WEa przewidzianych na Rawicz pójdzie jako wzmocnienie Legnicy (względnie wyląduje na 274, żeby zrobić 2x36WEa na Legnicę). Oprócz tego przyjedzie jeszcze jeden turboklop (ha, ciekawe, gdzie wyląduje - może Jelcz?).
Na 8 par do Rawicza, które będą obsługiwać KD 5 pojazdów to zdecydowanie za dużo. Nawet przy dwóch dwuskładach jeden Impuls zostaje jako rezerwa, więc jedna jednostka wyląduje na innych obiegach (i bardzo dobrze, to ma jeździć, a nie stać po krzakach jak kible w PR).
2015-10-23 07:00:41 Autor: Majster
---.play-internet.pl
Gniazdko jak gniazdko
Gdzieś już takie widziałem w PESA stosowane od pojazdu 34WE Świętokrzyskie. Mała waga niesie za sobą szereg zalet, szczególnie poniżej 50 gram w DIN 5510:)
2015-10-23 07:23:46 Autor: A7x
---.199.198.19
Wygląda naprawdę fajnie.
Siedzenia są w genialnej kolorystyce.
Tylko te rurki wszystkie moim zdaniem powinny być z nierdzewki bez koloru, bo kolor i tak się powyciera.

Ale poza tym, naprawdę mi się podoba :)
2015-10-23 14:05:08 Autor: pebe
---.185.158.123
@ tomtom:

To co piszesz, to teoretycznie. A wystarczy żeby któremuś ze starych 31WE coś się stało (np. przegląd) i z Rawicza wypada kolejny Impuls. Wypadek na torach (drzewo, rozbita szyba itd.) i kolejny. A nie mam wątpliwości, że z linii rawickiej teraz KD będą najbardziej zabierać Impulsy.

Już teraz zdarza się, że KD nie mają co dać na Węgliniec i jeżdżą nawet szynobusy. Nadejdzie jakiś długi weekend ze wzmożonymi potokami i na Rawicz zostanie może jeden Impuls. Chyba że dalej będą zabierać małe 36WE z linii jeleniogórskiej i pasażerowie będą tłoczyć się do Legnicy jak sardynki w puszce. Odpowiednio wysoka rezerwa jest potrzebna ale w KD tego nie rozumieją. Bo mają pasażera gdzieś i to w jakich warunkach on jedzie.

Tak mści się monopol na niektórych liniach przez KD. Na przykład do Jeleniej Góry pasażerowie chętniej wybierają pociągi PR niż KD (zmodernizowane wagony malboro vs kible KD), a od grudnia będą mieli dodatkowo pociągi IC (mam nadzieję że w odpowiednio niskiej taryfie).

A wystarczyło wytrasować pociągi na węglinieckiej na 120 km/h i by nie było takich cyrków. Teraz pasażer jedzie na glonojada albo w ogóle nie dostaje się do pociągu. Ale jaka frajda, że (gdy już się dostanie) pędzi ile fabryka dała.
2015-10-23 19:27:32 Autor: tomtom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@pebe

Owszem, piszę teoretycznie. W praktyce od grudnia KD będą miały 6 pojazdów więcej do obsługi raptem kilku par więcej, więc rezerwa też będzie większa. Pamiętaj, że z Mińska Mazowieckiego przyjedzie EN57-1542. Rezerwa przydałaby się większa, ale muszę przyznać, że KD mają wybitnego pecha jeśli chodzi o wypadki swoich pociągów. W tym roku na 14 posiadanych jednostek elektrycznych zdarzyły się przynajmniej 4 zderzenia z drzewami albo pojazdami, które wyłączały jednostki na miesiąc albo więcej. W pewnym momencie dwa Impulsy były rozbite, a jeden kolejny i turboklop miały planowe P3, więc z 14 jednostek zrobiło się 10.

Na dzień dzisiejszy wygląda, że od nowego rozkładu jazdy rezerwa zwiększy się o jedną jednostkę, 4 31WEa(w dwuskładach) pójdą na Rawicz i 1 wzmocni Legnicę.
2015-10-23 20:53:35 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post jarus:
"@ gościu:

Przecież te Impulsy w praktyce też pójdą na linię zgorzelecką. KD swoim zwyczajem robią pasażerów w balona. Wystarczy pomyśleć: na zgorzeleckiej pasażerowie już teraz nie mieszczą się w pociągach, brakuje taboru do obsługi. Więc co dadzą? Przecież nie EN57, bo na zgorzeleckiej pociągi muszą sunąć 160 km/h. Jest oczywiste, że zabiorą te Impulsy mieszkańcom Rawicza. Od grudnia prędzej właśnie pójdą na Węgliniec nowe Impulsy przeznaczone na Rawicz niż 36WE jeżdżące na Jelenią Górą, bo 31WE są pojemniejsze.

A w KD znowu będą się dziwić bluzgom pasażerów, tym razem oszukanych z linii do Rawicza."
Właściwie to jeden z przeznaczonych na Rawicz Impulsów pojechał do Węglińca już dzisiaj: o 14:49. Oczywiście tam musieli puścić 4-członowy nowiuteńki skład mimo, że stało może kilkanaście osób a i tak było trochę miejsc siedzących wolnych. A na Wałbrzych- gdzie o 14:27 pojechał przepełniony Kibel, na 15:00 (Chybotek) został podstawiony 3-członowy 36WE, dzięki czemu do Jaworzyny co najmniej sporo ludzi musiało siedzieć na podłodze...
2015-10-23 21:50:30 Autor: alwar
---.185.134.40
@tomtom:

Warto pamiętać, że na linię jeleniogórską jednostki 36WE też były kupowane z zapasem. A wyszło to co wyszło. Doszedł jeszcze Jelcz w międzyczasie. więc ja bym się tak nie jarał na miejscu Rawiczan.

Co do tego że KD mają jakiegoś wybitnego pecha do wypadków to jest to oczywiście wierutna bzdura. Znane powiedzenie głosi, że "przezorny zawsze ubiezpieczony". Solidny przewoźnik powinien mieć na tyle dużą rezerwę żeby ewentualne wyłączenia z ruchu w żaden sposób nie odbiły się na pasażerach. Jeśli się odbijają to nie jest to solidny przewoźnik. Po prostu.

KD oczywiście mogą sie chwalić że są tanie, ale na czym ta "taniość" polega wszyscy wiemy.
2015-10-25 00:57:06 Autor: daniel
---.e-wro.net.pl
@up Powiedz to panu marszałkowi, żeby dokupił pociągi. KD ma tu niewiele do gadania.
2015-10-25 17:05:12 Autor: edekk
---.185.158.123
do wyżej: KD mają bardzo dużo do gadania. Marszałek takich decyzji nie podejmuje samodzielnie.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5