NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Tabor Dębica: Więcej zleceń i nowa oferta wagonów i lokomotyw

| Szymajda Michał 27.03.2016 821

Tabor Dębica: Więcej zleceń i nowa oferta wagonów i lokomotyw
fot. RK
Do 1993 r. na terenie, gdzie obecnie działa Tabor Dębica, był tylko tor boczny i niewielki obiekt, w którym trzymano części do pojazdów drogowych naprawiających nawierzchnię kolejową. W tym roku, z pięcioma osobami załogi, firma podjęła się zleconego przez Zakłady Azotowe w Tarnowie remontu wagonu-cysterny. 13 lat później jest jedną z większych polskich firm naprawiających, modernizujących i budujących nowe wagony i lokomotywy dla przewoźników towarowych. Firma zatrudnia 540 osób i chętnie zatrudni następne.
– Pozytywna ocena pierwszej wykonanej przez nas naprawy sprawiła, że otrzymywaliśmy więcej i więcej zleceń. Tabor Dębica na początku koncentrował się na naprawach wagonów towarowych, w 1998 r. podjęliśmy się natomiast remontu pierwszej niewielkiej lokomotywy manewrowej 409da. Naprawa zakończyła się sukcesem, zajęliśmy się więc też większymi 401da i SM30. Na początku wieku rozpoczęliśmy remonty, a później również modernizację SM42. To spora część naszej działalności aż do dzisiaj. Od przeszło 10 lat wykonujemy kompleksowe remonty tych pojazdów, sami też wykonujemy naprawy główne silników – mówi prezes TD, Marian Dybowski. – Cały czas mamy możliwość przeprowadzania napraw głównych lokomotyw elektrycznych, mamy doświadczenie w takich pracach na lokomotywach EU07 i ET22, niedługo naprawimy również ET21, potrafimy naprawić lokomotywy produkcji czeskiej, wszystkie do poziomu P5 – potwierdził kierujący spółką.

Naprawy pojazdów specjalistycznych


Obecnie główną działalnością Taboru Dębica, jeśli chodzi o remonty wagonów, są remonty węglarek (nawet do 50 sztuk miesięcznie) i wagonów samowyładowczych. TD remontuje też sporo cystern i wagonów-platform. Jednym z ciekawszych obszarów działalności dębickiej spółki są jednak remonty wagonów specjalistycznych.

– Chodzi o pojazdy dla służby utrzymania toru, rozmaite drezyny, wykonujemy też przeglądy wagonów Plassera. Sukcesem zakończyła się kompleksowa naprawa z przebudową wagonów 418V, czyli dumpcarów, dla przedsiębiorstwa Kolprem, która skutkuje dla nas znacznym wzrostem zamówień na podobne realizacje.

Nie tylko remonty


Tabor Dębica to również produkcja wagonów. To właśnie ten producent wykonał pojazd, który zabudowuje KZN Bieżanów, oferując pierwszą w Polsce platformę torową do zabudowy rozjazdów kolejowych w blokach. – Jesteśmy bardzo chętni do kontynuowania współpracy z KZN. Liczymy na to, że wkrótce zbudujemy więcej wagonów, na których powstaje gotowy produkt pod nazwą Switcher – powiedział Marian Dybowski.

Oprócz tego TD produkuje węglarki, które m.in. zamawia Kolprem, oraz Tabor Dębica Spółka Jawna – wydzielona część firmy zajmująca się przewozami. W 2016 r. oprócz węglarek na polskich torach pojawią się nowe wagony-platformy, wyprodukowane przez dębicki zakład. Wózków do tych pojazdów TD nie będzie zamawiał na zewnątrz, od lat bowiem dysponuje technologią produkcji swoich własnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (606)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (606)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5