Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Najdłuższy tunel świata częściowo zamknięty na rok

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
06-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Najdłuższy tunel świata częściowo zamknięty na rok
fot. Łukasz MalinowskiWjazd do Tunelu Gotarda
Termin oddania do użytku drugiego toru w Tunelu Gotarda został przesunięty o dziewięć miesięcy – informują szwajcarskie Koleje Federalne. Najdłuższy tunel na świecie (57 km długości) utracił pełną przepustowość po wykolejeniu pociągu, które doprowadziło do zniszczenia długiego odcinka jednego z torów.

Przypomnijmy: do wypadku pociągu towarowego na torze zachodnim doszło 10 sierpnia. Tunel był zamknięty przez następne blisko dwa tygodnie, następnie przejezdność przywrócono, ale tylko po torze wschodnim. Wstępnie przewidywano, że pełne otwarcie po odbudowie będzie mogło nastąpić na początku 2024 r. Po dokładniejszym zbadaniu sprawy okazało się jednak, że zniszczenia są poważniejsze, niż się wydawało. SBB twierdzi obecnie, że najwcześniejszy możliwy termin to wrzesień przyszłego roku.

– Potrzeba całkowitej wymiany toru na odcinku ponad 7 km. Prace te potrwają znacznie dłużej, niż przewidywaliśmy – głosi cytowany przez agencję Associated Press komunikat SBB. Oprócz samej nawierzchni zniszczenia objęły także konstrukcję portalu osłaniającego wyjścia ewakuacyjne. Szacowany koszt naprawy to od 100 do 130 mln franków szwajcarskich (ok. 110-140 mln dolarów). Na razie zakończyło się usuwanie gruzu (ostatnie odłamki wywieziono z tunelu 24 września).

W tunelu odbywa się obecnie ograniczony ruch towarowy, a od końca września – także pasażerski. Stało się tak niezgodnie z propozycjami przewoźników towarowych, którzy domagali się, by do czasu przywrócenia przejezdności obu torów pociągi pasażerskie przekierować na równoległą starszą linię przez Lötschberg i Simplon o mniej korzystnym profilu.

Maksymalną przepustowość określono jako 45 par pociągów na dobę. Ponieważ tunel pod przełęczą św. Gotarda jest jednym z kluczowych elementów paneuropejskiego korytarza transportowego Ren – Alpy, jest to wartość niewystarczająca: przed wypadkiem przejeżdżało tędy dziennie nawet 130 par pociągów. W ubiegłym roku przez tunel przechodziło ponad 66% całego kolejowego ruchu towarowego, kierowanego przez Alpy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szwajcaria: Przez tunel Gotarda tylko po jednym torze

Świat

Szwajcaria: Przez tunel Gotarda tylko po jednym torze

Roman Czubiński 24 sierpnia 2023

Flirty pojadą przez Przełęcz Św. Gotarda

Tabor i technika

Flirty pojadą przez Przełęcz Św. Gotarda

inf. prasowa Stadler 27 grudnia 2017

Pierwsi pasażerowie przejechali tunelem Gotarda

Innowacje

Tunel Gotarda dla publiczności (zdjęcia)

Fotorelacje

Tunel Gotarda dla publiczności (zdjęcia)

Łukasz Malinowski 27 czerwca 2016

Jechaliśmy Tunelem Gotarda (zdjęcia)

Infrastruktura

Jechaliśmy Tunelem Gotarda (zdjęcia)

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2016

Tunelem Gotarda pojadą pociągi dużych prędkości Stadlera [film]

Tabor i technika

Zobacz również:

Szwajcaria: Przez tunel Gotarda tylko po jednym torze

Świat

Szwajcaria: Przez tunel Gotarda tylko po jednym torze

Roman Czubiński 24 sierpnia 2023

Flirty pojadą przez Przełęcz Św. Gotarda

Tabor i technika

Flirty pojadą przez Przełęcz Św. Gotarda

inf. prasowa Stadler 27 grudnia 2017

Pierwsi pasażerowie przejechali tunelem Gotarda

Innowacje

Tunel Gotarda dla publiczności (zdjęcia)

Fotorelacje

Tunel Gotarda dla publiczności (zdjęcia)

Łukasz Malinowski 27 czerwca 2016

Jechaliśmy Tunelem Gotarda (zdjęcia)

Infrastruktura

Jechaliśmy Tunelem Gotarda (zdjęcia)

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2016

Tunelem Gotarda pojadą pociągi dużych prędkości Stadlera [film]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5