NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Szlak Rejowiec - Zawada - Zamość z modernizacją i łącznicą. Jest umowa na studium

| Jakub Madrjas 03.11.2017 5,4k

Szlak Rejowiec - Zawada - Zamość z modernizacją i łącznicą. Jest umowa na studium
Nieistniejący już budynek stacji ZawadaFot. Aung, Domena publiczna
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś umowę na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla modernizacji dwóch linii kolejowych i odbudowy łącznicy w Zawadzie na Lubelszczyźnie. Studium wykonalności umożliwi w przyszłości przeprowadzenie prac i poprawę komunikacji na Lubelszczyźnie.
Podpisana dziś umowa na przygotowanie studium wykonalności pozwala na rozpoczęcie prac przedprojektowych dla zmodernizowania w przyszłości dwóch linii (nr 69 i 72) na odcinku Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek oraz odbudowy łącznicy między nimi. O założeniach projektu pisaliśmy tutaj.

Celem przyszłej modernizacji ma być przede wszystkim podniesienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz zwiększenie przepustowości linii. PLK planują przebudowę torów na odcinku ponad 27 km, niemal 30 obiektów inżynieryjnych oraz 8 stacji m.in. w Żulinie, Trzymiechach, Złojcu i Krasnymstawie. W planach są nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i system monitoringu oraz dostosowanie wszystkich peronów do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na wszystkich przejazdach kolejowo – drogowych zaplanowane są również prace podnoszące bezpieczeństwo i komfort kierowców.

Planowane roboty pozwolą na podniesienie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h i skrócenie czasu jazdy pomiędzy Lublinem a Zamościem. Celem jest również zwiększenie przepustowości obu linii, co umożliwi uruchomienie większej liczby połączeń.

Prace przedprojektowe dla odbudowy łącznicy w Zawadzie potrwają do maja 2019 roku, a te dotyczące linii nr 69 i 72 zakończą się w listopadzie tego samego roku.

W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe odbudowały linię kolejową nr 563 Rejowiec Zachodni – Rejowiec Południowy.  Na terenie województwa lubelskiego funkcjonuje jeszcze kilka innych łącznic. Więcej na ich temat można przeczytać tutaj


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5