NUMER 11/2017
NUMER 11/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2017
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: Łącznica rejowiecka udostępniona przewoźnikom

| jar, Rynek Kolejowy 26.10.2017 64

Lubelskie: Łącznica rejowiecka udostępniona przewoźnikom
fot. jar
PKP Polskie Linie Kolejowe odbudowały linię kolejową nr 563 Rejowiec Zachodni – Rejowiec Południowy. Wykonana inwestycja usprawniła ruch towarowy po jednej z tras objazdowych dla modernizowanej linii nr 7. W przyszłym miesiącu prace powinny zakończyć się na posterunku odgałęźnym Kanie.
Linia nr 563 w eksploatacji

Przed kilkoma miesiącami informowaliśmy o pracach przy odbudowie łącznicy w Rejowcu między liniami nr 7 Warszawa – Dorohusk i nr 69 Rejowiec – Hrebenne. Linia o długości niespełna 2 km pozwala na jazdę pociągów z kierunku zachodniego na południe (np. z Lublina do Zamościa) bez zmiany czoła pociągu na stacji Rejowiec. Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, informuje „Rynek Kolejowy”, że przed kilkoma dniami linia została jest udostępniana przewoźnikom. – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały linię kolejową Rejowiec Zachodni – Rejowiec Południowy nr 563 do eksploatacji w dniu 13 października 2017 r. Po linii odbywa się ruch pociągów towarowych. Linia nr 563 umożliwia skrócenie czasu przejazdu na odcinku Lublin – Zawada oraz wyeliminowanie postojów na stacji Rejowiec związanych z koniecznością zmiany czoła pociągu na stacji (zmiana kierunku ruchu pociągów). Szacujemy, że docelowo, po uruchomieniu posterunku Kanie – będzie ona mogła obsłużyć ok. 50 pociągów w ciągu doby – wyjaśnia. Włączenie omawianej trasy do narodowej sieci „dróg żelaznych” odciąży stację Rejowiec, na której obecnie trwają prace torowe.

Linia nr 563 o długości 1,8 km pozwala na jazdę z prędkością 60 km/h. W trakcie prac wymieniono nawierzchnię, m.in. zabudowując kilka nowych rozjazdów, zmodernizowano 2 przejazdy kolejowo-drogowe (jeden kategorii C, drugi D). Sterowanie ruchem kolejowym odbywa się z nastawni Rejowiec w wykorzystaniem systemu Iskra firmy PKP-Elester.

Nadal przygotowują posterunek Kanie

Obecnie trwają jeszcze prace przy realizacji zadania powiązanego z odbudowywaną łącznicą. Jak podaje rzecznik prasowy PKP PLK, budowa posterunku odgałęźnego Kanie powinna zakończyć się w listopadzie. Po jego oddaniu do eksploatacji, zwiększona zostanie przepustowość linii nr 7 na odcinku Jaszczów – Trawniki – Rejowiec, co usprawni ruch pociągów na tym odcinku, zwłaszcza podczas zamknięć torowych. Stanie się to po podzieleniu szlaku o długości ok. 18 km na dwa krótsze odcinki.

Linia nr 561 także pracuje

Także z myślą o transporcie ładunków w ramach przygotowań tras objazdowych dla modernizacji linii nr 7, narodowy zarządca linii kolejowych przywrócił do ruchu również linię nr 561 Zadębie – Adampol, która wcześniej została wyłączoną z eksploatacji. Umożliwia ona wjazd na linię nr 30 Łuków – Lublin Północny pociągom jadącym ze stacji Świdnik oraz Lublin Tatary bez zmiany kierunku na stacji Lublin. Zatem ułatwia m.in. transport węgla z Jaszczowa do Kozienic przez Łuków i Dęblin. Jak informuje Mirosław Siemieniec, „skrót” wykorzystywany jest przez przewoźników towarowych. Średnio w ciągu miesiąca linią przejeżdża ponad 400 składów towarowych.

Na terenie województwa lubelskiego funkcjonuje jeszcze kilka innych łącznic. Więcej na ich temat można przeczytać tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2017
NUMER 11/2017
Tegoroczną edycję targów Trako mamy już za sobą. Dziesiątki spotkań i konferencji, w których brali udział nasi dziennikarze, zaowocowały wieloma materiałami na portal i licznymi wywiadami do tego wydania „Rynku Kolejowego”. Statystyki czytelnictwa naszych artykułów w internecie pokazują, że największe zainteresowanie wzbudził elektryczny „Gagarin” zaprezentowany przez Rail Polska. Dużą popularnością cieszyły się także informacje dotyczące planów taborowych PKP Intercity i Przewozów Regionalnych oraz teksty poświęcone pojazdom zaprezentowanym przez Pesę, Newag czy Stadlera. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS