NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach

| informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 07.04.2021 2,2k

Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach
fot. voestalpine Signaling Poland
Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach
Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach
Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach
Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach
Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach
Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach
Piętnaście systemów detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK nowej generacji oddanych do eksploatacji oraz implementacja funkcji automatycznego terminala w kolejnych eksploatowanych urządzeniach dSAT. To wynik prac firmy voestalpine Signaling Poland w obszarze diagnostyki taboru na sieci PKP PLK S.A w ostatnim roku.   
Dynamicznie rozwijająca się kolej oraz trwające modernizacje wielu linii kolejowych w Polsce idą w parze z podnoszeniem bezpieczeństwa i komfortu pasażerów oraz towarów. Jednym z ważnych elementów systemu kolejowego wpływających pozytywnie na te parametry są urządzenia dSAT. Poprzez całodobowy monitoring kół przejeżdżających wagonów i lokomotyw w sposób automatyczny i bezkontaktowy kontrolują one temperaturę łożysk i zestawów hamulcowych. Część urządzeń została również doposażona w funkcje, które zapobiegają wjechaniu niesprawnego lub przeładowanego taboru na kluczowe linie kolejowe w Polsce. Funkcja przeciążenia dynamicznego PD, umożliwia wykrywanie nadmiernych oddziaływań dynamicznych pojazdu na tor, natomiast funkcja obciążenia koła OK, pozwala na wykrywanie przekroczonych nacisków osi na tor.

W 2020 roku w ramach inwestycji wymieniono lub wybudowano nowe systemy ASDEK m.in. na linii kolejowej E20 w obszarze LCS Konin, linii nr 68 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów oraz w ciągu linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew i na linii nr 14 odcinek Zduńska Wola – Łódź Kaliska. Aktualnie trwają zaawansowane prace i zabudowy nowych urządzeń na linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa – Otwock - Dęblin – Lublin.

W najbliższym roku planowane są m.in. zabudowy urządzeń dSAT na linii kolejowej 351 Poznań -  Szczecin Dąbie oraz 271 Leszno – Kościan, gdzie oddanych do eksploatacji zostanie łącznie 9 nowych urządzeń.

Wieloletnie zaangażowanie firmy voestalpine Signaling Poland (wcześniej TENS) w rozwój detekcji stanów awaryjnych taboru oraz owocna współpraca z PKP PLK S.A. w tym zakresie istotnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa oraz zapobiegania uszkodzeniom elementów infrastruktury kolejowej jak i taboru.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Sopot (74)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Sopot (74)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5