Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Autor:

RK

Data publikacji:
30-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Sopocka spółka voestalpine (dawniej TENS) otworzyła w Trąbkach Wielkich pod Gdańskiem nowy zakład produkcyjny. Ma być odpowiedzią na coraz większe zapotrzebowanie na liczniki osi UniAC, zapewniające bezpieczeństwo na liniach kolejowych i pozwalające zwiększyć ich przepustowość.

– Przez wiele lat specjalnością naszego zakładu była diagnostyka taboru. Z czasem postawiliśmy także na rozwój liczników osi i była to bardzo dobra decyzja. Dzięki podjęciu strategicznej decyzji o budowie profesjonalnego zaplecza produkcyjnego mamy możliwość rozwijania własnych rozwiązań, w tym licznika osi UniAC drugiej generacji, a to dla nas największa satysfakcja – powiedział prezes voestalpine SIGNALING Sopot dr inż. Mariusz Buława.

Fabryka robi bardzo dobre wrażenie. Jest niezwykle czysto, a dzięki urządzeniom klimatyzacyjnym, nawilżającym i wentylującym, utrzymywane są stałe warunki klimatyczne.

– Aby sprostać wymaganiom odbiorców urządzeń bezpieczeństwa ruchu istotne są warunki produkcji. Zaawansowana technologia wymaga odpowiednio wysokich standardów produkcyjnych, stąd na halach zapewniamy najlepszą dla produkcji temperaturę i wilgotność, są antystatyczne powłoki i ubrania dla pracowników. To z pewnością będzie doceniane przez klientów, którzy będą spokojniejsi o jakość produkt końcowego – uważa Mariusz Buława.

Na parterze znajduje się duża hala, w której odbywać się będzie głównie produkcja kompletnych szaf licznika osi przygotowanych do zabudowy w systemie „plug and play”. Na pierwszym piętrze znajdzie się produkcja czujników osi oraz modułów elektroniki liczników osi UniAC pierwszej i drugiej generacji. Wszystkie wyprodukowane urządzenia będą poddawane rozbudowanym testom, w tym m.in. w komorach klimatycznych w zakresie temperatur od -40 do + 80 stopni.

Czy należy wiązać rozbudowę voestalpine w Polsce z trwającą modernizacją polskiej sieci kolejowe wykonywanej głównie za unijne pieniądze, czy za chęcią rozwoju stoi coś jeszcze?

– Wierzę, że nasze urządzenia przyczynią się do rozwoju polskiej kolei, ale trudno wiązać rozwój firmy i produktów, które wymagają wielu lat prac inżynierskich, jedynie z takimi zdarzeniami jak boom inwestycyjny związany ze środkami unijnymi. Tym, co wpłynęło na decyzję o budowie fabryki w Trąbkach Wielkich, były oczywiście obiecujące perspektywy rynku polskiego, ale także chęć sprostania wymogom zagranicznym. Bez wyjścia z zaawansowanym technologicznie produktem poza rynek lokalny, trudno mówić o rozwoju. Dopiero wymagające rynki zewnętrzne weryfikują wartość naszych rozwiązań – mówi Mariusz Buława.

Liczniki osi z Pomorza produkowane są obecnie na rynek polski i na rynek niemiecki, austriacki oraz rynki bliskowschodnie. – Mamy nadzieje, ze naszymi klientami staną się duże firmy z obszaru automatyki kolejowej o zasięgu światowym. Aspirujemy do tego, by stać się globalnym dostawcą – dodaje prezes.

voestalpine SIGNALING będzie kontynuować działania również w sopockiej siedzibie. Pozostanie tam część związana z rozwojem produktów, zarządzaniem projektami i serwisem. Do Trąbek Wielkich przeniesiona zostanie produkcja oraz zaopatrzenie i logistyka.

Zakładane, roczne możliwości produkcyjne zakładu w Trąbkach Wielkich to około 12 tysięcy czujników, około 20 tysięcy modułów elektronicznych i kilkaset szaf. Na początkowym etapie nowy zakład produkcyjny będzie wykorzystany w 30%. Rezerwa terenu istniejąca w Trąbkach ma dać możliwość rozwoju zakładu w przyszłości.

– Ten zakład jest dedykowany do produkcji licznika osi. Jest to produkt wymagający szczególnej uwagi i szczególnych warunków produkcji. W przyszłości nie wykluczamy produkcji innych urządzeń, jednak jest za wcześnie, aby o tym mówić. Bardzo wierzę w nasz rozwój – zapewnia Mariusz Buława.

Systemy liczenia osi UniAC1 służące do kontroli niezajętości torów i rozjazdów zarówno na szlakach jak i na posterunkach ruchu oraz stacjach kolejowych zabudowano do tej pory m.in. na liniach kolejowych nr 202 odcinek Lębork – Świdwin, nr 132 odcinek Błotnica Strzelecka – Tarnów Opolski oraz posterunkach i stacjach Bydgoszcz Główna, Skarżysko – Kamienna, Libiąż, Platerów, Brzoza Bydgoska, Września, Wrocław Zachodni, Smolec, Rzepin, Stawy. System UniAC1 z powodzeniem współpracuje także z urządzeniami blokady linowej m.in. na linii nr 131 odcinek Ponętów – Dąbie. W trakcie realizacji są kolejne projekty.

Dostarczane rozwiązania są wykonane „pod klucz” w kompletnych szafach wyposażonych w urządzenia zasilania i podtrzymania, które podwyższają jakość i niezawodność systemów. W ramach dostaw voestalpine instaluje własne, komputerowe pulpity do zerowania, odwzorowujące plan izolacji, ułatwiające pracę dyżurnym ruchu. Każdy system wyposażony jest również we wbudowany monitoring pozwalający na bezpieczną diagnostykę zdalną systemu – użytkownicy systemów UniAC mają możliwość szybkiego dostępu do historii pracy urządzeń oraz aktualnego stanu technicznego, co znacznie upraszcza codzienną eksploatację liczników osi. System liczenia osi UniAC1 został również zintegrowany z komputerowo-przekaźnikowymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.

Do grona firm, które zakupiły do tej pory urządzenia wyprodukowane w całości w siedzibie firmy w Sopocie należą Kombud , ATE Zbąszyń, PBIIK, Skanska, Sabel, Nakar, KZA Lublin, ZAIT Gdynia oraz FIMA Polska. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wysokie standardy utrzymania systemów detekcji stanów awaryjnych dSAT

Infrastruktura

Wysokie standardy utrzymania systemów detekcji stanów awaryjnych dSAT

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 06 czerwca 2022

Życzenia świąteczno-noworoczne od grupy voestalpine w Polsce

Infrastruktura

Życzenia świąteczno-noworoczne od grupy voestalpine w Polsce

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 23 grudnia 2021

voestalpine Signaling Poland na targach TRAKO 2021 [wideo]

Infrastruktura

voestalpine Signaling Poland na targach TRAKO 2021 [wideo]

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 01 października 2021

Zobacz również:

Wysokie standardy utrzymania systemów detekcji stanów awaryjnych dSAT

Infrastruktura

Wysokie standardy utrzymania systemów detekcji stanów awaryjnych dSAT

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 06 czerwca 2022

Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach

Infrastruktura

Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 07 kwietnia 2021

Nowoczesne napędy zwrotnicowe nowej generacji ECOSTAR 4 na sieci PKP PLK

Infrastruktura

Nowoczesne napędy zwrotnicowe nowej generacji ECOSTAR 4 na sieci PKP PLK

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 22 grudnia 2020

Pozostałe z wątku:

Wysokie standardy utrzymania systemów detekcji stanów awaryjnych dSAT

Infrastruktura

Wysokie standardy utrzymania systemów detekcji stanów awaryjnych dSAT

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 06 czerwca 2022

Życzenia świąteczno-noworoczne od grupy voestalpine w Polsce

Infrastruktura

Życzenia świąteczno-noworoczne od grupy voestalpine w Polsce

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 23 grudnia 2021

voestalpine Signaling Poland na targach TRAKO 2021 [wideo]

Infrastruktura

voestalpine Signaling Poland na targach TRAKO 2021 [wideo]

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 01 października 2021

Zobacz również:

Wysokie standardy utrzymania systemów detekcji stanów awaryjnych dSAT

Infrastruktura

Wysokie standardy utrzymania systemów detekcji stanów awaryjnych dSAT

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 06 czerwca 2022

Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach

Infrastruktura

Systemy detekcji stanów awaryjnych taboru z rodziny ASDEK na polskich torach

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 07 kwietnia 2021

Nowoczesne napędy zwrotnicowe nowej generacji ECOSTAR 4 na sieci PKP PLK

Infrastruktura

Nowoczesne napędy zwrotnicowe nowej generacji ECOSTAR 4 na sieci PKP PLK

informacja prasowa voestalpine Signaling Poland 22 grudnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5