NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]

| RK 30.06.2017 0

Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
fot. voestalpine Signaling Sopot
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce [zdjęcia]
Sopocka spółka voestalpine (dawniej TENS) otworzyła w Trąbkach Wielkich pod Gdańskiem nowy zakład produkcyjny. Ma być odpowiedzią na coraz większe zapotrzebowanie na liczniki osi UniAC, zapewniające bezpieczeństwo na liniach kolejowych i pozwalające zwiększyć ich przepustowość.
– Przez wiele lat specjalnością naszego zakładu była diagnostyka taboru. Z czasem postawiliśmy także na rozwój liczników osi i była to bardzo dobra decyzja. Dzięki podjęciu strategicznej decyzji o budowie profesjonalnego zaplecza produkcyjnego mamy możliwość rozwijania własnych rozwiązań, w tym licznika osi UniAC drugiej generacji, a to dla nas największa satysfakcja – powiedział prezes voestalpine SIGNALING Sopot dr inż. Mariusz Buława.

Fabryka robi bardzo dobre wrażenie. Jest niezwykle czysto, a dzięki urządzeniom klimatyzacyjnym, nawilżającym i wentylującym, utrzymywane są stałe warunki klimatyczne.

– Aby sprostać wymaganiom odbiorców urządzeń bezpieczeństwa ruchu istotne są warunki produkcji. Zaawansowana technologia wymaga odpowiednio wysokich standardów produkcyjnych, stąd na halach zapewniamy najlepszą dla produkcji temperaturę i wilgotność, są antystatyczne powłoki i ubrania dla pracowników. To z pewnością będzie doceniane przez klientów, którzy będą spokojniejsi o jakość produkt końcowego – uważa Mariusz Buława.

Na parterze znajduje się duża hala, w której odbywać się będzie głównie produkcja kompletnych szaf licznika osi przygotowanych do zabudowy w systemie „plug and play”. Na pierwszym piętrze znajdzie się produkcja czujników osi oraz modułów elektroniki liczników osi UniAC pierwszej i drugiej generacji. Wszystkie wyprodukowane urządzenia będą poddawane rozbudowanym testom, w tym m.in. w komorach klimatycznych w zakresie temperatur od -40 do + 80 stopni.

Czy należy wiązać rozbudowę voestalpine w Polsce z trwającą modernizacją polskiej sieci kolejowe wykonywanej głównie za unijne pieniądze, czy za chęcią rozwoju stoi coś jeszcze?

– Wierzę, że nasze urządzenia przyczynią się do rozwoju polskiej kolei, ale trudno wiązać rozwój firmy i produktów, które wymagają wielu lat prac inżynierskich, jedynie z takimi zdarzeniami jak boom inwestycyjny związany ze środkami unijnymi. Tym, co wpłynęło na decyzję o budowie fabryki w Trąbkach Wielkich, były oczywiście obiecujące perspektywy rynku polskiego, ale także chęć sprostania wymogom zagranicznym. Bez wyjścia z zaawansowanym technologicznie produktem poza rynek lokalny, trudno mówić o rozwoju. Dopiero wymagające rynki zewnętrzne weryfikują wartość naszych rozwiązań – mówi Mariusz Buława.

Liczniki osi z Pomorza produkowane są obecnie na rynek polski i na rynek niemiecki, austriacki oraz rynki bliskowschodnie. – Mamy nadzieje, ze naszymi klientami staną się duże firmy z obszaru automatyki kolejowej o zasięgu światowym. Aspirujemy do tego, by stać się globalnym dostawcą – dodaje prezes.

voestalpine SIGNALING będzie kontynuować działania również w sopockiej siedzibie. Pozostanie tam część związana z rozwojem produktów, zarządzaniem projektami i serwisem. Do Trąbek Wielkich przeniesiona zostanie produkcja oraz zaopatrzenie i logistyka.

Zakładane, roczne możliwości produkcyjne zakładu w Trąbkach Wielkich to około 12 tysięcy czujników, około 20 tysięcy modułów elektronicznych i kilkaset szaf. Na początkowym etapie nowy zakład produkcyjny będzie wykorzystany w 30%. Rezerwa terenu istniejąca w Trąbkach ma dać możliwość rozwoju zakładu w przyszłości.

– Ten zakład jest dedykowany do produkcji licznika osi. Jest to produkt wymagający szczególnej uwagi i szczególnych warunków produkcji. W przyszłości nie wykluczamy produkcji innych urządzeń, jednak jest za wcześnie, aby o tym mówić. Bardzo wierzę w nasz rozwój – zapewnia Mariusz Buława.

Systemy liczenia osi UniAC1 służące do kontroli niezajętości torów i rozjazdów zarówno na szlakach jak i na posterunkach ruchu oraz stacjach kolejowych zabudowano do tej pory m.in. na liniach kolejowych nr 202 odcinek Lębork – Świdwin, nr 132 odcinek Błotnica Strzelecka – Tarnów Opolski oraz posterunkach i stacjach Bydgoszcz Główna, Skarżysko – Kamienna, Libiąż, Platerów, Brzoza Bydgoska, Września, Wrocław Zachodni, Smolec, Rzepin, Stawy. System UniAC1 z powodzeniem współpracuje także z urządzeniami blokady linowej m.in. na linii nr 131 odcinek Ponętów – Dąbie. W trakcie realizacji są kolejne projekty.

Dostarczane rozwiązania są wykonane „pod klucz” w kompletnych szafach wyposażonych w urządzenia zasilania i podtrzymania, które podwyższają jakość i niezawodność systemów. W ramach dostaw voestalpine instaluje własne, komputerowe pulpity do zerowania, odwzorowujące plan izolacji, ułatwiające pracę dyżurnym ruchu. Każdy system wyposażony jest również we wbudowany monitoring pozwalający na bezpieczną diagnostykę zdalną systemu – użytkownicy systemów UniAC mają możliwość szybkiego dostępu do historii pracy urządzeń oraz aktualnego stanu technicznego, co znacznie upraszcza codzienną eksploatację liczników osi. System liczenia osi UniAC1 został również zintegrowany z komputerowo-przekaźnikowymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.

Do grona firm, które zakupiły do tej pory urządzenia wyprodukowane w całości w siedzibie firmy w Sopocie należą Kombud , ATE Zbąszyń, PBIIK, Skanska, Sabel, Nakar, KZA Lublin, ZAIT Gdynia oraz FIMA Polska. 



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Trąbki Wielkie (3)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Trąbki Wielkie (3)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS