W Kielcach konkurencji na torach na razie nie będzie. Przynajmniej do roku 2012. W rozstrzygniętym 16 kwietnia postępowaniu na świadczenie usług przewozowych w woj. świętokrzyskim bezdyskusyjnie zwyciężyła spółka Przewozy Regionalne.
W grudniu 2009 r. Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego wszczął postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia na świadczenie usług publicznych w zakresie wykonywania regionalnych i międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa świętokrzyskiego. Zaproszenia zostały wysłane do 11 przewoźników. Zamówienie podzielono na cztery zadania.
12 kwietnia 2010 r. w kieleckim Departamencie Infrastruktury nastąpiło otwarcie kopert z ofertami. Do zadania nr I (obsługa wszystkich linii do końca obecnego roku) stanęły jedynie Przewozy Regionalne, proponując 19,45 zł za pociągokilometr. W kolejnych zadaniach (nr II, III, IV) obejmujących lata 2010-2012, do walki z Przewozami Regionalnymi przystąpiły Dolnośląskie Linie Autobusowe. Oferta DLA okazała się jednak o wiele droższa od propozycji PR (25,01 zł, 21,90 zł oraz 18,53 zł wobec 16,33 zł, 14,55 zł i 15,89 zł zaoferowanych przez PR).
16 kwietnia dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące kryteria: cena (50%), praca przewozowa w dni robocze (40%), praca przewozowa w weekendy i święta (10%). Przewozy Regionalne zwyciężyły we wszystkich czterech zadaniach, znacznie wyprzedzając w łącznej punktacji Dolnośląskie Linie Autobusowe.
Na razie konkurencji na świętokrzyskich torach więc nie będzie. Nie oznacza to jednak, iż zabiegi urzędników poszły na marne. Jeszcze w grudniu Przewozy Regionalne szacowały swoje usługi w 2010 r. na poziomie 23,06 zł za pociągokilometr. Jak widać, widmo konkurencji ze strony innych przewoźników sprawiło jednak, iż spółka znacznie obniżyła swoje żądania finansowe.