NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Świętokrzyskie: Kontynuacja modernizacji linii nr 8

| jar, Rynek Kolejowy 26.02.2014 104

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-02-26 08:46:35 Autor: gośc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a co z linią 25 ?
2014-02-26 10:21:18 Autor: yams
---.26.8.237
do zaorania
2014-02-26 12:39:20 Autor: Świetokrzyski Vlak
---.181.133.2
Czy samorząd województwa będzie budował linię końskie - Kielce w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 -2020 ??????

Miała być w planie ????


MIR z Bienkowska obcieła ta inwestycję?????
2014-02-26 16:28:05 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post Świetokrzyski Vlak:
"Czy samorząd województwa będzie budował linię końskie - Kielce w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 -2020 ??????

Miała być w planie ????


MIR z Bienkowska obcieła ta inwestycję?????"
Mówiąc najkrócej - nie. Prędzej powstaną drogi ekspresowe łączące Kielce z Rzeszowem, Lublin i Łodzią. Co właśnie w Kielcach ogłosiła niedawno Blondi ku wielkiej uciesze nie tylko świętokrzyskich samorządowców. To jest najwyższy priorytet: droga dwupasmowa dwujezdniowa z danej OBECNEJ stolicy regionu do każdej sąsiedniej OBECNIE stolicy regionu. A to zadanie do nawet i 2050 roku.

Jednak z DI do SRT do 2020 na 84 str. mamy jako ostatnia poz. 11 "Prace na linii nr 25 odc. Skarżysko Kam. - Końskie" jako EFRR w ramach PO PW (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Polska Wschodnia). Koszt całkowity to 185 mln zł. W 2017 SW i SOOŚ a prace w 2019 i 2020 roku.

To dość spora kwota, czy w niej jest przewidziana elektryfikacja jednego istniejącego toru? Nie wiem, ale się dowiem.

Natomiast będzie prąd od Tomaszowa do Opoczna jak i na łącznicy do Opoczna Płd na CMK (z kolei na innej, bo prowadzącej do Radomia, linii wychodzącej z Tomaszowa będzie łódzkie RPO).

Pozostaje więc pytanie co z prądem, jak i torami pomiędzy Końskimi a Opocznem? Na razie nikt nic nie wie...
Ponieważ na w/w odcinku linia przebiega przez granice województw, to RPO tak łódzkie, jak i świętokrzyskie nie wchodzi w grę. Musiały by się zakończyć po obu stronach granicy. A to przekracza inteligencję niemal wszystkich (...). Z kolei rozszerzenie EFRR i PO PW za Końskie, też musiało by się skończyć na granicy regionu, bo łódzkie nie jest w tym programie.

Pozostaje się więc wspólne zabieganie u MIR i PLK, samorządowców z Końskich i Opoczna, a także obu marszałków.
2014-02-26 19:48:11 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
A co linii nr 8 to od Skarżyska do Kielc przy niewielkim prostowaniu łuków można by zrobić i v120, tylko trzeba chcieć!
2014-02-26 23:13:32 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
A Warszawa - Warka - Radom się rozpadnie za rok i zaorają. Bo moderny nie bedzie, przynajmniej nasze pokolenie nie doczeka, nasze wnuki mają szansę... Ale tylko mają...
2014-02-27 01:03:43 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
mathewicforum (mathewicforum@gmail.com)
---.centertel.pl

Cytat „A co linii nr 8 to od Skarżyska do Kielc przy niewielkim prostowaniu łuków można by zrobić i
v120, tylko trzeba chcieć!”

Ale nie będzie "się chcieć", ponieważ nie pasuje do strategicznych planów stawiającej na CMK jako główną linię bez konkurencji ze strony 8 ki- którą należy trzymać klatce, aby nie wierzgała i przypadkiem nie narozrabiała pokazując swoje możliwości.


Poza tym 8-ka powinna być zmodernizowana do pełnych 160 km na całej długości Warszawa- Kielce zgodnie planami bodaj z 2006 roku , a nawet dalej do Kozłowa. To z jednej strony by chroniło przed puszczaniem syfu TLK na CMK oraz z drugiej działało dopingująco na CMK jak mały krokodyl poszczany na treningach pływaczek za zawodniczką, gdyż wtedy CMK musiałaby udowodnić swoją przewagę czasową nad koleją klasyczną nr 8 na poziomie 300 km/h jak rasowa KDP. Inaczej CMK świeciłaby pustkami, bo nikt by się tam nie pchał mając zapewniony zarówno dobry czas przejazdu w relacji finalnej Kraków – Warszawa, jak i zgarniając po drodze Kielce i Radom chyba, że zarządca infrastruktury (PLK) stosowałby tu jakieś manipulacje i mistyfikację zaniżając cenę dostępu do CMK, a zawyżając za 8- kę z czym mamy zresztą nawet obecnie od czynienia.

Dlatego niczego nie będzie, a decydenci kolejowo-ministerialni już zadecydowali, że bydło z Kielc i Radomia ma karnie i gorliwie pielgrzymować na pociągi dalekobieżne do Włoszczowy oraz Opoczna i grzecznie zapełniać tamtejsze perony, bo przecież głąby kulejarskie nie po to cuś budują, aby stało puste. No nie ???

A Robercik napisze kolejny smerfny felietonik o parkingu samochodowym w Opocznie wypełnionymi także samochodami z jest rejestracją WR (Yes Yes Yes) po czym Kulejarze odtrąbią kolejny sukces, a mikstowo dalej będzie głosić po forach kolejowych brednie, że nie ma popytu na pociągi dalekobieżne, nawet te pospieszne TLK w Kielcach i Radomiu , za to jest we Włoszczowej i Opocznie.

A to POlska właśnie.
2014-02-27 01:09:02 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
[a mikstowo] = chodziło oczywiście o mikolstwo.
2014-02-27 17:06:03 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@K65:

Zgoda, ale jakby całą 8 zaczęli robić na v160... O Matko i córko - a nie jedna, ani druga by tego nie doczekała! :D
A co TLK na CMK Kato/Kraków - W-awa.... nie bój nic. Kwestia czasu. Dni są policzone. Kości zostały rzucone.

Natomiast zakupiony tabor EZT przez PKP IC na rel. Łódź - Karków będzie musiał jeździć przez CMK i to dokładnie, jak i będzie musiał być TLK - tak jest w papierach wysłanych do Brukseli, albo... zwrot dofinansowania. Osobiście, myślę, że rel. Łódź - Cz-owa - Koniecpol - Kozłów - Kraków po remoncie "Wiedenki" i "Protezy Koniecpolskiej" na v120 i Prasy - Kozłów na v150(!) nie będzie złe. No, bo przez Zawiercie, DG Strzem, Szaczkową i Trzebinię, to jeszcze wiele lat będzie wolno na E-30. A i ludzi tam ni ma. A byli, kiedyś...
2014-02-27 17:06:26 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
*oczywiście DG Ząb, a nie Strzem - sorki :D
2014-02-27 17:13:05 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Spotkałem się z pomysłem na puszczenie 10(!) par na dobę TLK:

Kraków - Kielce - Włoszczowa - łącznica w Czarncy CMK - Włoszczowa Płn - CMK - Opoczno Płd i łącznica z CMK - Tomaszów Maz - Łódź - Poznań - Szczecin.

Sęk w tym, że pomija się linię nr 25 od Skarżyska do Końskich, jak i Radom i jej linię, bodaj 22 do Tomaszowa. Poza tym frekwencja w w/w połączeniu. Moim zdaniem wątpliwa poza weekendami.
2014-02-28 02:28:13 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"Spotkałem się z pomysłem na puszczenie 10(!) par na dobę TLK:

Kraków - Kielce - Włoszczowa - łącznica w Czarncy CMK - Włoszczowa Płn - CMK - Opoczno Płd i łącznica z CMK - Tomaszów Maz - Łódź - Poznań - Szczecin.

Sęk w tym, że pomija się linię nr 25 od Skarżyska do Końskich, jak i Radom i jej linię, bodaj 22 do Tomaszowa. Poza tym frekwencja w w/w połączeniu. Moim zdaniem wątpliwa poza weekendami."
Do wykluczenia - umowa o dofinansowanie zapewnia od 4 do 7 par połączeni w kategorii economy w relacji - Kraków - Włoszczowa Północ - Opoczno Północ - Łódź - Kutno - Poznań - Szczecin (dla wybranych relacji)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5