Partnerzy serwisu:
Pasażer

Stępień: Za dwa lata ŁKA pojedzie do Warszawy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Stępień: Za dwa lata ŁKA pojedzie do Warszawy
Samorząd województwa łódzkiego przedstawił wczoraj konkretny plan rozwoju sieci Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Po grudniowym starcie połączenia do Skierniewic spółka ma przygotować się do obsługi trasy Łódź – Skierniewice – Warszawa. Marszałek Witold Stępień ocenił, że otwarcie międzywojewódzkiej linii możliwe będzie w 2017 roku.

Łódzki urząd marszałkowski od dłuższego czasu zapowiadał, że w obecnej perspektywie finansowej UE zamierza ponownie ubiegać się o środki unijne na zakup nowego taboru kolejowego. Miałby on trafić do własnej spółki samorządu – Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnik mógłby dzięki temu rozszerzyć sieć swoich połączeń, która dziś w oczywisty sposób ograniczona jest stosunkowo niewielką liczbą posiadanych pojazdów. ŁKA eksploatuje bowiem obecnie tylko dwadzieścia dwuczłonowych jednostek Flirt3.

Po wczorajszym wyjazdowym posiedzeniu zarządu województwa w Skierniewicach władze regionu przedstawiły konkrety dotyczące planów rozwoju sieci samorządowej spółki. – Od nowego roku ruszą połączenia ŁKA z Łodzi do Skierniewic. Chcielibyśmy, by to właśnie Łódzka Kolej Aglomeracyjna  była głównym środkiem transportu między Skierniewicami a stolicą regionu, ale w perspektywie czasu myślimy też o tym, by ŁKA komunikowała Łódź czy Koluszki przez Skierniewice z Warszawą – mówił podczas krótkiej konferencji prasowej Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Marszałek zapowiedział, że do obsługi linii łączącej stolice Łódzkiego i Mazowsza samorząd zamierza pozyskać w najbliższym czasie pojemniejszy tabor. Mają być to kolejne jednostki elektryczne, ale już o większej liczbie członów.

Własna spółka ma dać większą kontrolę nad rozkładem

– Dzisiaj połączenie Skierniewic z Warszawą obsługują przede wszystkim Koleje Mazowieckie, a także spółki Przewozy Regionalne i PKP Intercity. My możemy więc tylko postulować wprowadzenie takich rozkładów jazdy, które odpowiadałyby mieszkańcom i wychodziły naprzeciw ich oczekiwaniom – mówił Witold Stępień (choć połączenia obsługiwane przez PR są finansowane przez województwo łódzkie). – Właśnie dlatego próbujemy uaktywnić w tym kierunku Łódzką Kolej Aglomeracyjną – tłumaczył.

Łódzki marszałek ocenił, że sprawne połączenie z Warszawą poprawi szanse rozwoju Łodzi, Koluszek, Skierniewic i mniejszych miejscowości leżących na trasie. Ma się jego zdaniem przyczynić do tego nie tylko wprowadzenie na linię warszawską nowego przewoźnika, ale też poprawa parametrów technicznych i możliwości konstrukcji rozkładu jazdy wraz z zakończeniem wieloletniego remontu międzywojewódzkiego ciągu zaplanowanym na grudzień tego roku. – Organizacja pociagów to też duże wyzwanie dla obu samorządów wojewódzkich. Wraz z Mazowszem stworzyliśmy przecież strategię dla całego regionu centralnego, a niezwykle istotnym jej elementem jest komunikacja w pasie Łódź – Warszawa – mówił.

W dwa lata kupią nowe, dłuższe jednostki

Wstępne zamierzenia obejmują inaugurację ruchu ŁKA do stolicy w 2017 roku. – Myślę, że [start połączenia] to perspektywa dwóch lat. Musimy uruchomić w tym czasie fundusze unijne, by pozyskać tabor. Myślę, że za dwa lata spotkamy się, by ogłosić, że nowoczesne pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dojeżdżają także do Warszawy – stwierdził Witold Stępień.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5